Beantwoord

E-sim activeren

  • 29 April 2022
  • 10 reacties
  • 341 keer bekeken

Reputatie 1

Hi!

Ik heb een abonnement afgesloten bij KPN met een E-sim. Vervolgens kreeg ik een aantal mails met o.a. hoe je de e-sim moest activeren; dat was gelukt. Alleen bij het koppelen van het abonnement met mijn KPN ID krijg ik een foutmelding, terwijl dit volgens de mail wel al zou moeten lukken.

 

In de mail staat: 

 

Dus ik druk op mijn telefoon op “Koppel dan direct uw abonnement hieraan” en vervolgens krijg ik de melding:

 

Weten jullie wat hier verkeerd gaat? Volgens de mevrouw bij de klantenservice moest ik mijn oude simkaart eruit halen. Dat heb ik gedaan, maar helaas heeft dat niet geholpen.

Dankjewel!

Groeten, Job

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 29 April 2022, 19:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum @JobM! Vervelend dat het niet gelukt is de e-sim te installeren. Wat er mis gaat weet ik nog niet maar laten we dat uitzoeken!

Kijk eerst op onze pagina over e-sim installeren of je toestel geschikt is. Als dat zo is laat het dan hier weten. Vul ook op dat moment je profiel in zodat we achter de schermen kunnen zien of alles goed staat. 🙂

Reputatie 1

Hi Bram. Dank voor je reactie! Ik heb de Google Pixel 4 en gebruik nu ook esim van Simyo. Inmiddels profiel aangevuld.

Hopelijk is hier een oplossing voor. Groet, Job

@JobM . Kun je ook een nieuw KPN id aanmaken? Lukt dat wel? 

Reputatie 1

Hi Erwin. Ik heb ook op de andere link gedrukt, maar dan krijg ik helaas dezelfde foutmelding. Ik heb ook eerst ingelogd of uitgelogd in mijn KPN ID, maar dat werkt ook niet. Het installeren en deinstalleren van MijnKPN app heeft ook geen effect. Net als verwijderen van de cookies in de browser :(.

 

Het lijkt erop dat de link het niet doet in de mail? Of in ieder geval naar een verkeerde site verwijst? Zou dat kunnen?

Groet, Job

Heb je een laptop of pc? Lukt het daarmee wel?  (voorkeur browser Chrome)

Reputatie 1

Ook geprobeerd, maar helaas hetzelfde resultaat met dezelfde foutmelding.

Gaat dit om het nummer dat eindigt op 01? 

Reputatie 1

Ja!

Je weet dat dat nummer nog niet naar ons geporteerd is? (dit staat trouwens los van de storing).

Mijn advies is om te bellen met 0800 0402.  We hebben een proces hiervoor maar daar is verificatie voor nodig . Dat kan alleen telefonisch.  Excuus dat ik je daarbij niet kan helpen. Ik zal een log voor mijn collega achterlaten.

Reputatie 1

Ja klopt! Maar aangezien er in de mail stond dat ik het al abonnement al kon koppelen wilde ik het graag proberen. 

Prima dan zal ik even bellen. Dank voor je hulp.

Groeten, Job