Beantwoord

Facturen inzien lukt niet

  • 16 November 2021
  • 20 reacties
  • 272 keer bekeken

ik wil graag facturen van internet/vast bellen abonnement inzien, doch krijg ze niet te zien op mijnkpn. Wel de mobiel facturen. 

 

bovenstaande pagina zie ik als ik op producten klik. Geen producten dus.

Wat moet ik doen om mijn facturen te voorschijn te krijgen? 

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 19 November 2021, 19:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7

Hoi @Riast, dat is lastig inderdaad! Krijg je het abonnement alleen niet te zien als je de webversie van MijnKPN bekijkt, of ook niet in de app? Heb je het Thuis abonnement ook al eens ontkoppelt (via de link op je screenshot) en daarna opnieuw gekoppeld? Wordt het abonnement daarmee wel weer zichtbaar?

Ik gebruik geen app (en wil dat ook niet gaan gebruiken) en ik heb het Thuis abonnement nooit ontkoppelt. Het is nooit zichtbaar geweest, want ik kreeg de facturen via de mail thuis, dus was niet nodig. Als ik op de knop ontkoppelen druk gebeurt er niets. 

Reputatie 7

Er gebeurt helemaal niets als je op die link klikt? Ook geen foutmelding of iets dergelijks? En heb je dit alleen in Edge geprobeerd of ook in bijvoorbeeld Chrome?

Ja er gebeurt wel wat als ik op de knop ontkoppelen druk: ik moet opnieuw inloggen op mijn account van mijn KPN. Zowel op de chrome als Edge browser.

O ja, dat zal wel te maken hebben met het feit dat ik een oude Telfort klant ben. Daar zie ik verschillende berichten en oplossingen over omtrent dit probleem, doch dat krijg ik ook niet voor elkaar.

Reputatie 7

Wat voor oplossingen zag je en heb je geprobeerd? Ik zie niet wat jij ziet, behalve als je het met me deelt. Om mee te kunnen denken helpt het als ik weet wat de situatie precies is :slight_smile:

Overigens verwacht ik niet dat het iets te maken heeft dat je bent overgekomen van Telfort, de oud-Telfort abonnementen functioneren net zoals andere KPN abonnementen. Het koppelen en ontkoppelen daarvan in MijnKPN gaat gelijk.

In mijn kpn zie ik in overzicht de producten die ik heb: een verlopen mobiele abonnement. 

Op de pagina producten zie ik bovengetoonde pagina, waarop alleen de optie wordt geboden om iets te ontkoppelen. 

Ik heb vanmorgen in Chrome de zelfde acties gedaan, waarbij oplossing er niet was.

Ik heb een maand geleden ook de vraag in dit forum gesteld, waarbij het antwoord mij niet verder hielp.

En ik stel nu weer de vraag.

Ik krijg de indruk dat de computer van KPN niet weet dat ik ook een thuisabonnement heb (via Telfort). Want ik zou dan verwachten dat ik dat product dan zou kunnen koppelen. Er staat niets te koppelen.

Dus - samengevat - er is niet veel wat ik kan doen, want ik heb niet de optie om iets te koppelen aan mijnkpn, Ik kan alleen maar de oude abonnement van mijn mobiel verwijderen. 

Reputatie 7

Zie je alleen dat verlopen mobiele abonnement, geen Thuis abonnement? Als die gekoppeld is zou je die daar ook moeten zien staan.

Zou je een nieuwe KPN ID kunnen aanmaken en kijken of je de abonnementen daar aan kunt koppelen en of het dan wel zichtbaar is?

Met een ander emailadres-account kan ik inderdaad mijn product koppelen. En de facturen zien.

Nu heb ik wel de vraag of beide accounts gekoppeld kunnen worden. Want op het ene mailadres komen de mail met melding factuur binnen, en op het andere mailadres/account kan ik dan de facturen inzien. Vind ik niet zo handig. 

Als ik probeer het mailadres te wijzigen, dan geeft mijnkpn aan dat dat account al bestaat.

Al met al blijf ik het ingewikkeld vinden. 

Reputatie 7

Goed om te lezen dat het op die manier wel lukt om de facturen in te zien! Als je de pakketten nu opnieuw koppelt aan het eerste KPN ID, zijn de facturen dan wel weer in te zien via die weg? Als dat zo is was er iets niet helemaal lekker met de koppeling en hebben we dat door het (tijdelijk) aan een ander account te koppelen kunnen herstellen.

Hoe koppel je 2 accounts?

Reputatie 7

Het koppelen van 2 KPN ID's kan niet, dat zijn 2 losse dingen. Wel kan je, zoals ik in mijn vorige bericht noemde, de abonnementen weer koppelen aan het eerste KPN ID. Dan moet alles daar weer in te zien zijn.

hoe koppel ik de abonnementen aan het eerste KPN ID? Je benoemt het inderdaad, maar ik weet niet hoe dat moet!

Kan je aub het hele proces, elke stap benoemen, want het gaat niet zo vanzelfsprekend als dat het lijkt en ik word er inmiddels behoorlijk moedeloos van om elke dag een klein stapje verder te komen.

 

Log hiervoor in op MijnKPN en ga naar Producten in het menu. Klik daar op Producten toevoegen en kies welk product je wilt koppelen aan MijnKPN. Zo heb je voortaan via je e-mailadres toegang tot jouw producten.

@ Jeroen: deze eenvoudige simpele uitleg die normaal zou moeten werken, werkt dus juist niet. Daar gaat ongeveer de hele chat over. Daar is speciaal een nieuw account voor aangemaakt waar de facturen (mijn enige abonnement) wel te zien is en nu heb ik 2 accounts, een op mijn reguliere mailadres waarop ik ook de nota's digitaal ontvang en een  mail die ik voor de reserve hou. Die 2 zou ik graag weer samengevoegd zien en dat zou kunnen door abonnementen te koppelen zoals Jasper meldt, en mijn vraag is HOE ik die abonnementen nu weer kan koppelen (eigenlijk is en blijft mijn vraag: hoe krijg ik de facturen zichtbaar onder mijn reguliere mailadres-inlog/account, zoals in de allereerste vraag met schermopname gesteld)?

 

Ik reageer op de bovenstaande berichten waarin een KPN medewerker adviseert de producten opnieuw te koppelen weer in de 1e en oudste KPN ID, daarna vraagt u hoe dit moet. Vandaar mijn reactie. Misschien dan bij het opnieuw koppelen (immers staat het abonnement nu op de 2e ID) dat het probleem wel zichzelf oplost.

Reputatie 7

Het koppelen aan het eerste ID kan inderdaad met de stappen die Jeroen deelt. Door het opnieuw te koppelen aan die account zouden de facturen daar dus ook weer te zien moeten zijn. Heb je die stappen gevolgd? Dat is namelijk juist het antwoord op jouw vraag. Mocht het daarbij niet lukken, kan je dan uitleggen wat er precies niet lukt, wat er gebeurt, of er een foutmelding komt en dergelijke. 

Het inloggen zoals Jeroen beschrijft lukt nog steeds niet, omdat er geen produkt wordt getoond wat gekoppeld kan worden bij oude account. Foutmelding: alles is bij oude account nog steeds wat bij aanvang de situatie was. Daar is nog steeds niets te koppelen.

Reputatie 7

Welke foutmelding krijg je daarbij precies te zien? Ik zie niet wat jij ziet, ik weet alleen wat jij me vertelt. Bij het koppelen worden er pas producten getoond om te koppelen nadat je de gegevens van dat abonnement hebt ingevoerd, net zoals je bij het nieuwe KPN ID hebt gedaan. 

Als dat ook niet lukt weten we dat er iets niet goed zit in die KPN ID, wat je dan kunt doen is het eerste KPN ID verwijderen (hoe je dat doet wordt toegelicht in dit topic: Ontdek de vernieuwde MijnKPN app). Nadat die account is verwijderd kan je 'm opnieuw aanmaken en daarna de abonnementen er weer aan koppelen.

ik heb geen idee hoe ik je moet uitleggen dat ik geen enkele melding krijg, dus je ook niet kan zeggen welke foutmelding dat is. Bij het aanmaken van de nieuwe account was het thuisabonnement gewoon aanwezig en hoefde ik dat niet te koppelen. Ik hoefde dus niet eerst van alles in te voeren om KPN uit te leggen dat ik een abonnement bij hen heb om het daarna te koppelen. 

Ik heb nu oude account verwijderd en van nieuwe account het emailadres gewijzigd naar mailadres van oude account. nu is eindelijk onder producten het thuisabonnement te zien. In de pagina ‘overzicht’ blijft wel de KPN streepjesparade (soortgelijk als in screenshot bij 1e vraag te zien is).

wat een gedoe.

Reputatie 7

Aah, ik had niet door dat je dat abonnement meteen al kreeg te zien toen je die KPN ID had aangemaakt. Ik ging er vanuit dat je ook daar zelf het abonnement had gekoppeld, vandaar de verwarring. Gelukkig is het abonnement nu wel te zien, ondanks dat de eerste pagina van MijnKPN het nog niet goed laat zien. Als je de facturen van dat abonnement probeert te openen, lukt dat nu wel? Dat was waar we mee begonnen.