Beantwoord

Hoe voeg ik een extra abonnement toe aan mijn KPN ID?

  • 14 March 2022
  • 8 reacties
  • 516 keer bekeken

Ik heb gister een extra abonnement (Sim only met e-Sim) aangeschaft, om zo werk en privé te kunnen scheiden. De simkaart heb ik geactiveerd. Echter lukt het niet dit abonnement in m’n kpn id toe te voegen (geeft fout dat hij gegevens niet herkent), zodat ik hem ook op m’n iPhone kan toevoegen. 
Hoe kan ik m’n abonnement wel koppelen aan m’n id koppelen?

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 17 March 2022, 16:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hallo @DebJou als alles technisch en administratief rond is kun je je nieuwe abonnement koppelen aan je bestaande KPNID, dat duurt meestal een paar dagen.

 

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @DebJou, wat @JanD zegt, klopt. Is het inmiddels gelukt om jouw nieuwe mobiele nummer te koppelen aan jouw KPN ID? 

Hoi @Denise_ 

Het is helaas nog niet gelukt. Ik heb van de week 1,5 uur met klantenservice aan de telefoon gezeten maar ook zij kwamen er niet uit.

het nieuwe nr moet aan m’n kpn id worden gekoppeld, wat niet lukt omdat ze dan een sms sturen, maar ik deze niet kan ontvangen omdat ik het nr nog niet kan gebruiken. Niemand weet ook hoe ik via iPhone het abonnement aan m’n telefoon kan koppelen want dit moet dmv een qr code die ik niet heb of handmatig en dan moet je een Sm-dp+ adres toevoegen met een activatiecode en niemand weet wat dit is…

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Jouw abonnement moet inderdaad actief zijn om deze te koppelen aan jouw KPN ID. Dus het klopt dat het niet lukt als het abonnement nog niet actief is.

Daarnaast is het belangrijk om te weten dat Zakelijk en Consumenten een andere MijnKPN hebben. Je kan een zakelijk abonnement niet aan een consumenten KPN ID koppelen en andersom. Heb je een kleinzakelijk abonnement? Dan kunnen deze wel aan hetzelfde KPN ID gekoppeld worden.

 

Niemand weet ook hoe ik via iPhone het abonnement aan m’n telefoon kan koppelen want dit moet dmv een qr code die ik niet heb of handmatig en dan moet je een Sm-dp+ adres toevoegen met een activatiecode en niemand weet wat dit is…

Bedoel je hiermee het activeren van de e-sim? Wij schreven hier een topic over:

 

@Denise_ Het zijn beide geen zakelijke abonnementen.

daarnaast zijn beide abonnementen al actief, maar lukt het niet het nieuwe abonnement aan mijn KPN ID te koppelen

Reputatie 7
Badge +17

Waar gaat het mis? Krijg je een foutmelding?

@Denise_ het is inmiddels gelukt. Nieuwe simkaart er even in en daarna abonnement koppelen aan kpn id, omzetten naar e Sim en daarna oude Simkaart er weer in.

ik vind het wel kwalijk dat van alle medewerkers van kpn die ik heb gesproken er geen een is die met dit simpele antwoord kon komen en ze het zelf ook gingen ‘googlen’

Reputatie 7
Badge +17

Fijn dat het gelukt is om jouw abonnement te koppelen aan jouw KPN ID. 😊