Vraag

KPN ID product koppelen lukt niet ivm huisnr

  • 17 November 2020
  • 9 reacties
  • 185 keer bekeken

Hallo,

mijn vader woont in een verpleeghuis en heeft een apart huisnummer, ik denk dat dit de reden is waarom wij de producten niet kunnen koppelen. Het is erg vervelend want zo kan ik niet samen met mijn moeder/vader de facturen bekijken.

Ik kon nergens een emailadres vinden van KPN. Wat mij heel fijn had geleken omdat ik de laatste tijd al regelmatig heb moeten bellen rondom de verhuizing. Niets kan online omdat de ID niet gekoppeld kan worden.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Wieky Welkom op het forum. 

Wat lastig dat het niet lukt om de producten te koppelen in mijn KPN. Op het moment dat je dit probeert op het aansluitadres dan zou het invullen van de laatste 3 cijfers van je rekeningnummer voldoende moeten zijn. 

Als dit wil doen vanaf een ander adres dan moet je inderdaad wel alle gegevens invullen. Ik controleer graag voor je welke gegevens bij ons precies bekend zijn. 

Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen met de gegevens van het aansluitadres? Dan kan ik de gegevens er bij pakken. 

Dat is gebeurd, lukt het nu wel? 

 

Misschien kun je meteen ook de verhuizing (die na bijna een maand proberen nog steeds niet goed is ingevoerd bij jullie) voor mijn vader in orde maken. De facturering is al wél gestart, maar daarop wordt zijn oude adres vermeld. Bevestiging gehad van verhuizing met twee x hetzelfde adres erop, hoe is het toch mogelijk dat dit niet lukt bij jullie?? 

26 oktober is mijn vader verhuist, ik heb vanaf die week meerdere keren met jullie gebeld, als het niet anders kon zou ik allang een andere provider gekozen hebben maar het tehuis heeft een contract met KPN.

De technische dienst van het verpleeghuis heeft ook contact met jullie gehad. Al meerdere collega's van jou hebben beloofd dat het goed zou komen, heel simpel, adres veranderen, voor aansluiting zorgen...maar hij heeft nog steeds geen TV! Geen signaal! 

De nieuwe bewoner kan op mijn vader zijn oude adres straks genieten van ons abonnement! Tig keer met jullie gebeld. Het huis waar mijn vader woont heeft al een klacht ingediend bij jullie. Maar het lijkt niet te helpen. Kwalijke zaak.

Reputatie 7
Badge +15

@Wieky Ah, er is dus duidelijk veel meer aan de hand dan alleen het niet kunnen koppelen van producten. Ik zie inderdaad dat er dingen mis gaan met de verhuizing. 

Het is een technisch probleem dat ik niet direct kan oplossen, ik heb contact gezocht met mijn collega's. Ik ga mijn doen om dit zo snel mogelijk op te lossen. 

Voor de periode dat er geen diensten zijn geweest hoeft er uiteraard niet betaald te worden, hier kom ik op terug zodra het probleem opgelost is! 

Zodra ik meer informatie heb zal ik dit hier zo snel mogelijk delen! 

Heel fijn, nu maar hopen dat het allemaal ECHT opgelost wordt. Via klacht.nl vandaag ook een klacht hierover geplaatst. Omdat ik niet meer weet wat te doen en ook online dus niets kan inzien. 

Badge

Heel lang geleden werkte ik bij KPN en adressen werden toen nog met ponsconcepten op ponskaarten gemaakt.
Toen, om een keten van zaken (materiaal, centrales, werkbonnen monteurs, belading van monteursbusje en facturering) in een orderverwerkingssysteem te regelen. vroeger heette dat AWO,-PBS, een Automatisering van  Werkorder en Product Besturings Systeem.

Nu is het mij niet helemaal duidelijk, welke dienst uw vader afneemt (“… De nieuwe bewoner kan op mijn vader zijn oude adres straks genieten van ons abonnement! ...”) wat alleen met ouderwetse vaste telefonie zou kunnen, maar wat elke facturist handmatig binnen 30 seconden kan blokkeren.
Dat doen ze al sinds het onbetaald blijven van de eerste telefoonrekeningen in 1900 en gaat nu automatisch na een vaste periode op basis van betaalgedrag.

Dat gezegd hebbende: dat adres heeft een wettelijke vorm en is feitelijk op basis van de gemeentelijke norm vanaf het moment van naamgeving van de straat sinds mensenheugenis aan PTT/KPN doorgegeven. Dus lang voordat er maar een gebouw staat, er een wijkcentrale of een kabel (twee koperaders) moet komen en dat sinds de wet STAP 58.

Gebruikt u de naam zoals de Gemeente het omschrijft, dat heeft PTT/KPN het er zo in de systemen staan. 
Nu gaat het daar (door onbekendheid van gebruikers, ook binnen KPN) vaak mis, zeker in de grote steden.

Ik schets even (mijn ouders woonden vroeger ook in een instelling) zomaar een adres van een inrichting in mijn buurt:
De voordeur op Willem III Straat 36  2552 BR Den Haag.
Laat het specifieke appartement in vleugel A zitten open nummer 45 hebben op de eerste etage, dan zou in het tweede huisnummerdeel A145 behoren te staan.

Eenzelfde appartement op begane grond benodigd dan voorloop-nul (dus A045).
Een grachtenpand of woonboot in Amsterdam zou in het tweede deel “Huis” (vaak klein trapje op naar het hele huis), “BG” (vroegen trapje af, waar vaak de bedienden woonden), of “AB”(= aan boord) als toevoeging moeten krijgen, geheel volgens voorschriften van de desbetreffende gemeente.

Gemeente (voor de GBA, woonvergunning en bijvoorbeeld paspoort), CAK (voor de kostenverrekening van de zorg), de Bank (pecunia), Ziektekostenverzekering, PostNL (vergeet niet het verhuisbericht te maken en te betalen. Post word dan doorgestuurd!) en Belastingdienst (voor toelages), maar ook KPN gebruiken allemaal hetzelfde adres met exact dezelfde opbouw. Identiek!

Uit mijn betoog moge blijken, dat KPN dat adres ooit eens heeft ontvangen voor gebruik (mogelijk al héél lang geleden) en in de systemen heeft staan.
De adresopbouw van de Gemeente (bijvoorbeeld op aangevraagde woonvergunning) of ander officieel schrijven van andere genoemde diensten moet dus onverkort zijn overgenomen op de verhuisinstructie aan KPN.

De techniek erachter transleert dan (ik blijf uitgaan van verhuizing van het vaste net) in de centrale alles (al jaren zonder menselijke tussenkomst), splitst rekeninggegeven naar oud en nieuw adres en stuurt automatisch nota's.
In het geval, dat menselijk handelen nodig is (een monteur, misschien, die een dovenbel of -lamp moet afsluiten op oud en aansluiten op nieuw adres), gaat dat ook automatisch: de werkbon haalt hij automatisch binnen op de laptop 's morgens.

Waarmee ik maar wil zeggen: is de adresopbouw conform Gemeentelijke richtlijnen geweest, dan gaat het automatisch goed.

Reputatie 7
Badge +15

@Wieky Er gaat technisch iets mis bij de verhuizing en ik heb nog geen zicht op een directe oplossing. 

Wel heb ik een andere tijdelijke mogelijkheid. Ik zou een noodpakket op kunnen sturen, deze bevat een Mifi router waarmee internet gebruikt kan worden en een Digitenne ontvanger waarop tv gekeken kan worden. 

Uiteraard proberen we in de tussentijd het probleem zo snel mogelijk op te lossen, maar dit zou wellicht een tussenoplossing kunnen zijn. 

Zou je mij kunnen laten weten of je hier gebruik van wil maken? 

@Wieky Ah, er is dus duidelijk veel meer aan de hand dan alleen het niet kunnen koppelen van producten. Ik zie inderdaad dat er dingen mis gaan met de verhuizing. 

Het is een technisch probleem dat ik niet direct kan oplossen, ik heb contact gezocht met mijn collega's. Ik ga mijn doen om dit zo snel mogelijk op te lossen. 

Voor de periode dat er geen diensten zijn geweest hoeft er uiteraard niet betaald te worden, hier kom ik op terug zodra het probleem opgelost is! 

Zodra ik meer informatie heb zal ik dit hier zo snel mogelijk delen! 

Heel veel beloftes gehad inmiddels. Maar mijn vader heeft NOG STEEDS geen TV en internet. Wij gaan nu de rechtsbijstand inschakelen. De maat is nu vol! De hele familie is er klaar mee, het is bespottelijk dat KPN je gewoon in de stront laat zakken. Jullie doen niets... Er had allang een monteur kunnen zijn. En iedereen belooft dat het goed komt of dat ze iets laten horen, maar jullie blijven gewoon stil. Ik moet overal achteraan. Is er dan een aardige mevr die nogmaals de gehele verhuizing voor de zoveelste zijn het systeem zet en beloofd dat het 29 dec voor elkaar is, is er nog steeds geen signaal! De technische dienst van het verpleeghuis mailde mij. Via Twitter stuur ik een bericht, krijg je gewoon een standaard antwoord terug. Alsof ik zelf niet goed zou hebben gekeken of iets dergelijks...Terwijl ik juist heel veel werk steeds heb om jullie te bereiken en te SMEKEN het nu voor elkaar te maken. 

We kunnen helaas niet overstappen omdat het huis een contract met KPN heeft. Daarom ga ik naast de rechtsbijstand ook contact met de directeur van ZuidOostZorg zoeken. Om te vertellen hoe dit allemaal gaat met KPN. Daar gaan ze vast niet blij mee zijn dat hun oudere bewoners door KPN zo in de steek worden gelaten. 

​​

 

Reputatie 7
Badge +15

@Wieky Wat super vervelend dat het nog steeds niet geregeld is. Ik zie dat de verhuizing opnieuw is doorgevoerd op 29-12, en dat het voor mij nu ook mogelijk is om een monteur in te plannen. 

Dit wil ik dan ook graag zo snel mogelijk doen, de eerstvolgende mogelijkheid is 05-01 tussen 08:00 en 10:00. Mocht dit niet uitkomen kun je dit dan zo snel mogelijk laten weten? 

Ik ben helemaal met je eens dat deze situatie te lang duurt en ik doe echt mijn best het zo snel mogelijk op te lossen! 

@Wieky Wat super vervelend dat het nog steeds niet geregeld is. Ik zie dat de verhuizing opnieuw is doorgevoerd op 29-12, en dat het voor mij nu ook mogelijk is om een monteur in te plannen. 

Dit wil ik dan ook graag zo snel mogelijk doen, de eerstvolgende mogelijkheid is 05-01 tussen 08:00 en 10:00. Mocht dit niet uitkomen kun je dit dan zo snel mogelijk laten weten? 

Ik ben helemaal met je eens dat deze situatie te lang duurt en ik doe echt mijn best het zo snel mogelijk op te lossen! 

Beste Rutger,

Begrijp je hoe dit nu op mij en onze familie over komt?! "Ik doe mijn best om het zo snel mogelijk op te lossen"

Ik (+ mijn vader en moeder) hebben geen vertrouwen meer in KPN. Het slaat echt nergens op hoe dit gaat, een flinke tegemoetkoming en vergoeding van de abonnementskosten zijn wel op z'n plaats hier!

Morgen schakelen wij de rechtsbijstand in een ik zal een ingebrekestelling op de post doen. Het is nu echt klaar, de maat is vol. 

Dank je wel dat je een monteur hebt geregeld, er is altijd iemand aanwezig, daar het zoals ik al eerder aan gaf, gaat om een verpleeghuis. Ik zal de afdeling morgen bellen om te vertellen dat KPN langs komt.

Ik mag in ieder geval hopen dat het dan ook echt allemaal in orde komt en mijn vader netjes hierin betrokken wordt en alles echt helemaal klaar is, zodat hij er daarna zonder problemen gebruik van kan maken.