Beantwoord

KPN ID werkt niet met KPN Kleinzakelijk mobiele nummers

  • 8 June 2023
  • 7 reacties
  • 56 keer bekeken

Ik zelf heb geen KPN nummer, echter ik heb wel een bedrijf met 4 medewerkers waarvoor ik via een kleinzakelijk abonnement 4 KPN mobiele abonnementen heb genomen. Echter nu kan ik sinds de introductie van de KPN ID niet in de portal om de accounts mijn medewerkers te beheren. Door het koppelen hebben nu al mijn medewerkers toegang behalve ik.

Om gek van te worden wat een zooi. Waarom wordt ik als beheerder van een aantal accounts gedwongen om een KPN nummer te hebben? Dit werkt niet. Ik moet toch gewoon zonder KPN nummer kunnen inloggen????

Ik ben nu aan het overwegen om over te stappen, dit is echt drama.

icon

Beste antwoord door Nick83 9 June 2023, 11:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hallo @Jaco 123 naar mijn idee hoef je zelf niet al iets te hebben om een KPN-ID aan te maken, alleen een geldig emailaccount, hoeft niet eens van KPN te zijn. Maar als jij de abonnmenthouder van die mobieltjes bent kun je die nummers aan jouw account koppelen.

Dat houdt wel in dat de medewerkers geen inzicht meer hebben in hun nummer en het ook niet meer kunnen beheren, er vanuitgaande dagt de accounts op jouw bedrijfsnaam staan en de abo's aan jou gefactureerd worden  en de medewerkers alleen de mobieltje kunnen gebruiken om te bellen etc.

Het voordeel van eigen beheer is wel dat je precies kunt vastleggen per mobiel wat de medewerkers er wel of niet mee mogen doen, bijvoorbeeld naar het buitenland bellen of uit het buitenland gebeld worden, om maar een voorbeeld te noemen.

Succes.

 

 

Een KPN ID bestaat uit een emailadres en een wachtwoord. Dat hoeft geeneens een kpn adres te zijn, Gmail en andere kan ook.

Mogelijk werkt inloggen met sms verificatie alleen met een kpn 06 nummer, maar dan laat je dat uit.

Zie screenprints wat ik krijg als ik in de portal wil komen met mijn KPN ID. Dan krijg ik een koppelvraag. Waarom? Ik ben toch al hoofdbeheerder, waarom moet ik koppelen. Als ik hier de nummers van mijn medewerkers aan toevoeg dan krijgen zij toegang tot alles… Maar ik krijg geen normaal dashboard meer te zien. Om gek van te worden.  

Reputatie 7
Badge +24

U koppelt hier de telefoonnummers van uw medewerkers aan. Als uw medewerkers het wachtwoord van uw MijnKPN account niet hebben, dan hebben zij geen toegang. 

U heeft het over "beheerder". Zoiets bestaat niet bij MijnKPN. U koppelt de telefoonnummers van uw medewerkers aan in uw MijnKPN account. Vervolgens hebben ze zelf geen toegang meer tot het abonnement.

Totdat ze zelf weer het nummer koppelen aan hun eigen MijnKPN account. Maar dan is het bij uw MijnKPN account weer weg.

Wilt u echt het volledige beheer over alle nummers hebben, en ten alle tijden blijven houden? Dan zult u een zakelijk abonnement af moeten sluiten. Een echt zakelijk abonnement, niet klein zakelijk. Dat is volgens mij 1 abonnement met daarin meerdere telefoonnummers. 

Ja dan wil ik dat… Kan ik dat omzetten?

Ja dan wil ik dat… Kan ik dat omzetten?

Hallo @Jaco 123 even bellen met de zakelijke helpdesk, 0800 0403.

Succes.

 

Nou, ik heb erg lang aan de lijn gehangen met de zakelijke helpdesk maar ook dat gaat geen oplossing zijn. KPN eist blijkbaar dat om toegang te krijgen tot de beheerportal je zelf (als beheerder) ook klant moet zijn van KPN en dus ook een telefoonnummer moet hebben. Echt te belachelijk voor woorden… Privé heb ik gewoon een abonnement ergens anders, echter voor mijn bedrijf wil ik gewoon de abonnementen van mijn medewerkers bij KPN kunnen managen. Net zoals ik de verzekeringen, pensioenen, leaseauto’s etc manage (terwijl ik zelf ook niet verplicht een leaseauto moet nemen of een pensioen moet afsluiten).

Dit is toch bijzonder raar geregeld? Enig optie is overstappen, maar contract loopt nog 1,5 jaar door….