Beantwoord

KPN inloggedoe

  • 23 May 2019
  • 2 reacties
  • 1273 keer bekeken

Ik snap niets van de jungle aan inlog van KPN.
Waarom niet één manier van inloggen op Mijn KPN, interactieve Tv, Internet etc.
En dan die malle emailboxen van KPN die daar ook nog bij nodig hebt.

Laat gebruiker voor alle diensten kunnen inloggen met één door de gebruiker zelf aangegeven mailbox en een wachtwoord.

Is dat nou zo moeilijk?

Ben nu al hopeloos veel tijd kwijt geweest vanwege jullie doolhof.

Zodra ik een ander toestel of systeemversie oppak begint het feest weer van voren af aan.

Houdt eerst eens op met die kpnmail. Daar zit niemand op te wachten.

En dan die idioot lange cijfercombinaties voor de interactieve tv.
Natuurlijk heeft dat óók weer eigen inlogprocedure
Heel klantvriendelijk allemaal.......
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 23 May 2019, 16:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi Bart, welkom op het forum! Jammer te horen dat je de verschillende inlogmanieren ingewikkeld vind. Graag leg ik je hier het een en ander uit. Hopelijk kan ik het je dan wat makkelijker maken.

De kern van het verhaal is je KPN ID. Die maak je aan met je e-mailadres en een zelfgekozen wachtwoord. Het e-mailadres dat je voor je KPN ID gebruikt mag een KPN e-mail zijn, maar kan ook een GMail, Hotmail, etc... adres zijn.

Als je dan inlogt op je KPN ID kun je daar alle abonnementen die je bij ons hebt aan koppelen. Je kunt dan met dat ene KPN ID al je abonnementen beheren. Gegevens inzien, instellingen aanpassen, abonnementsopties wijzigen, facturen bekijken, etc...

Voor specifieke diensten hebben we een extra of aparte webomgeving om de instellingen aan te kunnen passen. Bijvoorbeeld voor KPN Veilig (veilig.kpn.com), Fon (wifi.kpn.com) en bepaalde mailinstellingen (email.kpn.com). Omdat deze producten moeten koppelen met bepaalde specifieke systemen is het nodig om hier een aparte omgeving voor te hebben. Maar, op al deze omgevingen log je ook in met je KPN ID.

Als je gebruik maakt van Fon, heb je daar wel een aparte gebruikersnaam en wachtwoord voor. Dit laatste omdat Fon een samenwerking is met een ander bedrijf. Om daarin zo veilig mogelijk te zijn heb je daar een aparte inlog voor in plaats van je KPN ID.

Om online je e-mail te kunnen lezen hebben we de webmail. Daar log je op in met het e-mailadres waarvan je de mail wilt lezen. Om dat ook weer zo veilig mogelijk te houden heeft elke mailbox een eigen wachtwoord. Het staat je vrij om zelf elke mailbox hetzelfde wachtwoord te geven. Ik raad dat alleen niet aan.

Voor interactieve tv heb je een abonnementsnummer en pincode. Het abonnementsnummer is tegenwoordig alleen nog maar vereist om de ontvanger te activeren als je die voor 't eerst aansluit. Het was tot voor kort zo dat je hem ook nodig had om in te loggen op de app en website. Dat kan tegenwoordig ook met je KPN ID.

En hier op het forum log je ook in met je KPN ID. Kortom, je kunt bijna alles doen met je KPN ID.
Reputatie 7
Mijn koninkrijk als elk e-mailaccount / emailalias automatisch ook een KPN ID zou zijn.
En als daar dan nog specifieke rechten aan gekoppeld zouden kunnen worden dan zijn we bijna waar we zijn moeten.
Mijn kinderen moeten nu mijn KPN ID gebruiken om in te loggen in de ITV app.
Zij hebben dus het wachtwoord nodig van mijn KPN ID en dat kan en mag natuurlijk niet de bedoeling zijn. Zij zouden dan immers ook op andere omgevingen met mijn KPN ID kunnen inloggen en van alles kunnen wijzigen aan mijn contract. Ik vind dit een onacceptabel gapend gat in de beveiliging van mijn gegevens en dus moeten ze altijd bij mij aankloppen als de mijn KPN ID nodig hebben. Gelukkig kan ik met TeamViewer eenvoudig hun PC, tablet of telefoon overnemen om met mijn KPN ID in te loggen, maar anders ...😖

KPN ID is een goed initiatief, echter de uitvoering laat in sommige toepassingen sterk te wensen over.
De twee belangrijkste tekortkomingen.
1) Mijn vrouw en kinderen kunnen zonder mijn KPN ID het wachtwoord van hun eigen emailaccount niet wijzigen. Belachelijk natuurlijk.
2) Mijn vrouw en kinderen kunnen zonder mijn KPN ID of abonnementsnummer en pincode geen gebruik maken van de ITV app.