Beantwoord

Meerdere accounts op mijnKPN en eigen inlog voor kinderen

  • 9 July 2023
  • 7 reacties
  • 264 keer bekeken

Reputatie 2

Mijn vrouw heeft haar eigen mijnKPN.

Ikzelf en de kinderen hebben gezamelijk mijnKPN. 

Dit is gekomen omdat bij onze eerste abbonnement ze haar eigen email-adres gebruikte.

Omdat de kids later erbij kwamen zijn die togevoegd aan mijn MijnKPN.

Tot zover geen probleem. In het zeldzame geval dat ik mb’s van mijn vrouw(50gb te verdelen) moest regelen, logde ik in browser met haar gegevens om dit te doen.

Wilde dit vandaag weer doen, maar kan voortaan alleen via de app. WHY? 

moet allebei via inlog,dus niet meer/minder veilig.

Dus wil ik dit via app bewerkstelligen, moet ik mijn account verwijderen, nieuwe account installeren en vica versa.

Accounts samenvoegen misschien wel mogelijk, maar waarom?

Lees hier meer vragen over. Met dooddoener als antwoord.

word het niet eens tijd dat KPN hierop inspringt en het mogelijk maakt dat je meerdere accounts op mijnKPN kunt maken.

Kan me voorstellen dat kinderen een eigen account hebben. 

Zo kunnen ze alleen hun eigen account zien en beheren.

Als ouder kun je alle accounts inzien en beheren, als meerdere accounts mogelijk zijn.

Zeker nu je via de browser steeds minder kan zou dit erg fijn zijn.

Stukje privacy bij kinderen onderling, en kinderen kunnen niet in anderen hun account om daarin dingen te wijzigen.

Hoop dat dit op één of andere manier bij KPN komt, die daar hun gedachtes over kunnen laten gaan.

Heb binnen de rabo-app de mogelijkheid hier ook in. Beheer hierin de bankzaken voor mijn vader die dit zelf niet meer kan.

Houd de zaken daar zo gescheiden en tegelijk ook onder 1 app.

icon

Beste antwoord door Noordzee 9 July 2023, 19:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @seeker112 ,

Jouw wens is al vele malen geopperd.  De reactie vanuit KPN is dan dat deze wens bekend is en dat de wens is doorgegeven verder de organisatie in. 

Klopt. Als je op je mobiel op de website op MijnKPN inlogt kom je in de app op diezelfde telefoon. Daar kwam ik bijna een jaar geleden al achter. 

Gebruik de website derhalve via een laptop. Of als je die hebt tablet waar geen MijnKPN app op geïnstalleerd is.

Met meer gebruikers een lastige situatie inderdaad. 

Wat ook kan is het abonnement van je vrouw op jouw MijnKPN toevoegen. Zij moet daar dan ook gebruik van gaan maken. Uit haar MijnKPN verdwijnt het automatisch als jij het toevoegt. 

Reputatie 2

Hallo @seeker112 ,

Jouw wens is al vele malen geopperd.  De reactie vanuit KPN is dan dat deze wens bekend is en dat de wens is doorgegeven verder de organisatie in. 

Dank je voor helder antwoord.

Zag wel meerder posts die een soortgelijk probleem hadden. Dat het al verder de organisatie in is was me nog niet bekend maar is eerste stap de goede kant op. Zou mooi zijn als iemand ‘verder in de organisatie’ feedback kon geven. Lijkt me binnen een app niet dusdanig moeilijk te integreren. Dus lijkt dat KPN bepaalde redenen heeft om dit niet te doen. Niks mis mee, maar zou er eerder vrede mee hebben als ze dit zouden beargumenteren. Maar, is speculatie van me. Misschien nog geen prioriteit.

Ook om die reden kaart ik het aan. Als veel mensen die behoefte hebben, komt het misschien eerder.

Nogmaals, accounts gescheiden binnen een gezin lijkt mij prettiger, uit privacy en controle.

 

Reputatie 2

Klopt. Als je op je mobiel op de website op MijnKPN inlogt kom je in de app op diezelfde telefoon. Daar kwam ik bijna een jaar geleden al achter. 

Gebruik de website derhalve via een laptop. Of als je die hebt tablet waar geen MijnKPN app op geïnstalleerd is.

Met meer gebruikers een lastige situatie inderdaad. 

Wat ook kan is het abonnement van je vrouw op jouw MijnKPN toevoegen. Zij moet daar dan ook gebruik van gaan maken. Uit haar MijnKPN verdwijnt het automatisch als jij het toevoegt. 

Probleem niet zozeer dat hij naar de app springt vanaf browser. Log daar namelijk met ander account in.  Voor mij zou account van vrouw toevoegen aan mijnKPN geen belemmering zijn.

Maar nu ik bezig was met issue en andere vragen/oroblemen daarover las, vind ik het absurd dat je moet kiezen voor 1 kpnID om alles overzichtelijk te houden en controle uit te oefenen.

kinderen hebben met 1 account toegang tot jouw belhistorie en abbonnementsvorm wijzigingen. Wenselijk. Lijkt me niet.

Dus wil ik zoiets aan de kaak stellen. 

Misschien een idee voor nieuwsbrief van KPN.  Bepaalde hot topics (waarbij ik niet wil zeggen dat dit erin zou moeten) waarbij KPN leden dan kunnen ‘voten’ voor een oplossing en/of behoefte.

Reputatie 7
Badge +24

KPN weet dat de wens er is. Al jaren. Maar KPN doet er gewoon niks aan. Ze willen het liefst alles zo simpel mogelijk houden. 

Reputatie 2

KPN weet dat de wens er is. Al jaren. Maar KPN doet er gewoon niks aan. Ze willen het liefst alles zo simpel mogelijk houden. 

idee had ik al. Doet KPN zwaar onder voor andere providers. Maar KPN vindt het dus niet erg om als kneusje achter de rest aan te hobbelen. Triest. App dient voor gemak van gebruikers. provider hoort daar zeker op in te springen. 

kinderen hebben met 1 account toegang tot jouw belhistorie en abbonnementsvorm wijzigingen. Wenselijk. Lijkt me niet.

Ik zou überhaupt niet willen dat kinderen zelf hun instellingen kunnen beheren. Dan kunnen ze 09 nummers bijvoorbeeld weer deblokkeren.

En hun belhistorie? Wat ze gebeld hebben kunnen ze zien in de gebelde nummers. Op mijn mobiel kan ik meer dan een jaar terug. 

Mobiel internet verbruik is gewoon op de telefoon zelf in te stellen qua bundel én periode. En dan daar te volgen.