Beantwoord

MijnKPN app geeft aan dat de facturen zijn betaald. Of toch niet?

  • 28 September 2019
  • 3 reacties
  • 331 keer bekeken

Maandelijks betaal ik voor 3 mobiele abonnementen het vaste bedrag.
Volgens de app waren de facturen allen betaald.
Contact met klantenservice opgenomen. De facturen waren voldaan. Mogelijk waren deze met een eerder dubbel betaalde factuur verrekend. 😯

Enige dagen laten stonden de facturen weer op onbetaald. Dit als klacht telefonisch bij klantenservice gemeld. 😧

Weer paar dagen later wil ik de rekeningen betalen maar staan ze weer op betaald.
Ik heb deze maar alsnog overgemaakt om boete ed te voorkomen. 😩

KPN wat is er met de app aan de hand? Ik zou op de gegevens moeten kunnen vertrouwen of iets betaald is of niet. 😡

Admin: titel aangevuld om de vindbaarheid van het topic te verhogen
icon

Beste antwoord door Nadia 28 September 2019, 10:06

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Hallo @Kees M., welkom op het KPN forum. Goeie vraag. Je moet zeker kunnen vertrouwen op de status van je betaling in MijnKPN. Soms kan het even duren voordat de betaling is verwerkt. Ik leg hieronder graag uit hoe we facturen en betalingen verwerken.

In je persoonlijke MijnKPN-account wordt 5 werkdagen voor de automatische incasso de factuur gepubliceerd. Deze factuur is alvast ter inzage, voordat het wordt afgeschreven. Die staat dus nog op onbetaald. Wanneer de incasso heeft plaatsgevonden wordt dat in MijnKPN op 'betaald' gezet. Binnen 2 werkdagen zie je dat in je MijnKPN terug.

Wanneer de automatische incasso mislukt of later wordt teruggeroepen door de bank, door bijvoorbeeld onvoldoende saldo, dan wordt de factuur weer omgezet naar 'onbetaald'.

Of, mogelijk dat de laatste facturatie later toch nog is verwerkt met een eerder openstaande factuur. Waardoor de laatste factuur weer op 'openstaand' is komen te staan. Als je nog een betaalachterstand hebt, is het verstandig om de oudste factuur als eerste te voldoen. Dit om administratiekosten te voorkomen. Een klacht hiervoor indienen is niet nodig. Er zijn extra kosten bespaard 😉

Mocht je nog vragen over je facturen hebben, stel ze hier gerust. Wil je dan ook je forumprofiel aanvullen met je gegevens? Dan kan ik het voor je nakijken 🙂

Tnx voor de uitleg.

 

Reputatie 7

Graag gedaan :)

Reageer