Beantwoord

Mobiel koppelen in mijn KPN

  • 5 February 2021
  • 7 reacties
  • 1825 keer bekeken

Hallo,

Ik probeer mijn nieuwe Mobiele abbo te koppelen in Mijn KPN ( Ik heb al KPN Thuis + bellen).

Nieuwe abbo is besteld met e-sim en vandaag geactiveerd - waardoor mijn oude abbo bij vodafone niet werk actief is en ik niet kan bellen!

Bij het koppelen in Mijn KPN vul ik mijn nummer in vraag om een registratiecode, vervolgens word ik doorgestuurd om een aantal velden in te vullen waaronder het klantnummer.

Mijn klantnummer (op de factuur die ik maandelijks krijg) is 10 cijfers en in het veld voor het koppelen van het mobiele abbo vraagt men om een 11 cijferig klantnummer.

Ik geloof dat ik ff helemaal niet goed word hiervan, ik heb een nieuw abbo, mijn oude werkt niet meer, ik kan zelf niet bellen - en als ik dan via een ander zijn telefoon bel weet NIEMAND bij KPN hoe dit op te lossen is.

AUB HELP? dit zou een eitje moeten zijn en ik zou graag mijn e-sim downloaden  maar dat gaat niet als ik het abbo niet heb gekoppeld aan mijn KPN.

Alvast dank!

MvGr. R Makkinje

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 10 February 2021, 20:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Ter info, nieuwe abbo is een SIM only met nummerbehoud (nummer meegenomen van Vodafone). Besteld met e-SIM.

Hoi @RMakkinje . Wat een lastige situatie.

Ik lees het volgende in de instructies:

Je ontvangt na je bestelling een e-mail waarmee je jouw KPN ID kunt aanmaken. Als je daarna ingelogd bent in de MijnKPN app hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen.

1. Maak een KPN ID aan
2. Koppel je bestelling aan je KPN ID
3. Download de MijnKPN app op je (nieuwe) toestel en log in met je KPN ID
4. Volg de stappen om e-sim direct te downloaden

 

Waar gaat het nou precies mis? Kun je tevens je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Hallo Erwin,

dank voor je reactie.

ik heb toch een al een KPN id?!

waarom zou ik een nieuw KPN id aanmaken als ik al een klant ben met thuis internet + telefoon pakket. Dat word ook best lastig omdat mijn e-mail adres al gekoppeld is aan het bestaande KPN ID? Waarom kan ik niet gewoon mijn esim downloaden vanuit mijn KPN id dat ik al heb nadat ik mobiel Abbo heb gekoppeld? Waarom zit de koppelfunctie er dan eigenlijk. 
gr. R Makkinje

Reputatie 7
Badge +30

Beste @RMakkinje, ik begrijp helemaal wat je bedoelt! Het lastige met MijnKPN en registratie, is dat je dit wel zorgvuldig wilt doen. Niet zomaar iedereen zou een 06-nummer mogen koppelen aan jouw KPN ID. Daarom vragen we áltijd om registratie door middel van een sms. In dit geval zou je een nieuw KPN ID aan kunnen maken, bijvoorbeeld door een tweede e-mailadres aan te maken, en daarna kan je, als je eSim geactiveerd is, jouw 06-nummer loskoppelen van het ene KPN ID en weer koppelen aan een ander KPN ID. Ik begrijp dat dit verre van optimaal is en ga ook zeker intern doorgeven dat je hier tegenaan loopt. Een andere oplossing heb ik momenteel niet voor je :-(. 

Hallo Marcia,

het probleem is dat ik geen sms kan ontvangen omdat ik niet kan bellen! Ik kan dus letterlijk niets!

Tweede KPN id aanmaken is dus geen optie, overigens heb ik dan ook een klantnummer nodig van 11 cijfers en die heb ik niet, alleen 1 van 10 cijfers.

R Makkinje

 

Reputatie 7
Badge +30

Volgens mij kan je dat oplossen door er een 0 voor te zetten, voor het klantnummer. Ik heb in ieder geval nog eens navraag gedaan intern hoe het precies zit. Wordt dus vervolgd!

Reputatie 7
Badge +30

Ik zou er nog even op terugkomen: mijn collega geeft aan dat je gewoon met je huidige KPN ID in moet kunnen loggen. Vanuit daar moet je, als je telefoon verbonden is met wifi, op de knop ‘ga naar uw KPN ID’ in de mail kunnen klikken. Dat moet wel op het toestel waar de eSim op gebruikt gaat worden. Als je inlogt, kan je daarna klikken op ‘abonnement installeren’ en de stappen volgen. Kan je dat nog eens proberen? Mocht het nog niet lukken, kan je dan aangeven bij welke stap het misgaat? En wellicht zelfs een screenshot o.i.d. toevoegen?