Beantwoord

Moeite met het downloaden van de KPN factuur in PDF

  • 14 October 2023
  • 8 reacties
  • 107 keer bekeken

Waarom maakt KPN het zo ongelofelijk moeilijk om je facturen in windows te downloaden als PDF. Iedere download van een ander komt gewoon in beeld in de Acrobat reader en niet in een andere versie van Acrobat maar niet bij KPN … uitermate irritant.  kijk zelf maar!

icon

Beste antwoord door Liesbeth van KPN 18 October 2023, 09:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Jlan 

 

Ik heb het net getest en bij mij opent hij hem netjes in de PDF Viewer die ik normaal gebruik.

Wat gaat er precies fout, waar opent hij bij jou in?

Bij elke Pdf in mail of ander programma download ik de pdf en komt hij automatisch in de acrobat reader en kan ik met een klik op de muis de pdf afdrukken en/of opslaan. Bij kpn pdf kom ik in een of andere versie van acrobat waar ik weinig mee kan. Met een muisklik kan ik die pdf veranderen maar meer ook niet en moet heel moelijk doen om hem alsnog op te slaan. Nogmaals .. heel irritant!

 

Reputatie 7
Badge +18

Ik weet niet welke browser je gebruikt, waarschijnlijk heb je daar ook wel een mogelijkheid om naar het net gedownloade bestand te gaan.

Bijvoorbeeld in Firefox kan je op het downloads icoon klikken en dan op het map icoon om in verkenner naar het bestand te gaan:

Als je in verkenner naar dat bestand gaat en er op dubbelklikt, opent hij dan wel in Acrobat Reader of ook in die andere versie?

Ja .. als hij dan uiteindelijk is opgeslagen en ik hem weer open dan komt hij wel direct in de acrobat reader. Maar dat doe ik liever direct als ik op de KPN site op de download knop druk. Allemaal overbodige handelingen. En … ik op de kpn site gewoon in google onder windows 11 is het nu geloof ik.

 

 

Om het heel simpel uit te leggen. Download … rechter muisknop indrukken en opslaan of afdrukken. en klaar is Kees! Alleen niet bij KPN. 
 

Reputatie 7
Badge +18

Bij mij werkt het gewoon in Firefox, het lijkt mij dat je het moet zoeken in de Google browser instellingen of de bestandstype associaties op je PC.
Test het eens in Firefox, als het daar ook fout gaat moet je het in de instellingen van je PC zoeken, gaat het dan wel goed dan moet je het in Chrome zoeken.

Net al verteld. Alle pdf files die in op mijn manier (google openen) werken wel maar die van KPN niet. Nogmaals … knop download .. open pdf .. rechter muisknop en klaar! Zo behoort het te gaan. Zo moeilijk is dat toch niet. En waarom zou ik firefox alleen voor KPN moeten gebruiken?

 

Reputatie 5
Badge +8

Hoi @Jlan en welkom op het forum! 
Je hoeft uiteraard geen Firefox te gebruiken, dit was puur een voorbeeld hoe het in die browser werkt. 

Ik heb zelf zonet Chrome geopend, ingelogd op MijnKPN en daarna de factuur aangeklikt. Deze opent bij mij automatisch in een tweede scherm, als ik daar kies voor downloaden dan kan ik kiezen hoe ik het bestand wil opslaan. Staat het daar bij jou op ‘Adobe Acrobat Document’ of staat daar iets anders? Bij mij wordt het namelijk automatisch opgeslagen als een Adobe PDF.