Beantwoord

Na delen MB's moeten toestellen opnieuw worden opgestart

  • 20 July 2023
  • 7 reacties
  • 117 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb een unlimited abo, en deel met mijn vrouw en oudste dochter mb’s. Zij moeten elke maand hun telefoon opnieuw opstarten om gebruik te kunnen maken van de nieuwe bundel. Weet iemand wat hier mis gaat of wat ik kan veranderen zodat dit niet meer hoeft?

beiden hebben ze een iphone 14

icon

Beste antwoord door Familie Aikens 20 December 2023, 14:04

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @drkoen, welkom hier. Wel gek dat het niet automatisch gaat. Ergens lijkt er iets mis te gaan in de koppeling. Uit en aanzitten is dan de oplossing. Ik kan mijn vinger er verder niet op leggen. Vliegtuigstand zou ook moeten werken. 

Reputatie 1

Gaan we eerst de vliegtuigstand proberen ipv helemaal uit zetten. Ik zal aangeven als ook dat niet werkt

Reputatie 1

Ik vind het vervelend dat de service dan onderbroken wordt. Je bent via internet buiten WiFi ineens gewoon onbereikbaar. Dit is iets dat er bij de verkoop van deze constructie wel bij gezegd mag worden. Het advies van KPN is de telefoon opnieuw starten. Gelukkig kwam ik op deze post terecht, want de vliegtuigstand toggelen werkte bij gelukkig wel!

Reputatie 1

het toestel in de vliegtuigmodus zetten heeft gewerkt. 

Reputatie 6
Badge +8

@drkoen Hier ook een iPhone 14, maar geen problemen. Data werkt binnen 2 minuten na het (handmatig) versturen en automatisch net zo. Ook met iPhone XR. Misschien helpt het nog om netwerkinstellingen te resetten? Lijkt mij wel onhandig elke keer vliegtuigmodus aan zetten, al is het maar een kleine handeling.

Reputatie 1

Ik zie dat het probleem er nog steeds is, maar ik heb dat zo opgelost:
Op mijn iPhone heb ik een ‘automatisering’ aangemaakt onder opdrachten.
Ik heb hier in gezet, dat als ik een SMS krijg met de tekst

Beste Klant, vandaag starten je nieuwe bundels.

de vliegtuigstand wordt uit- en aangezet.

Zie hieronder wat ik heb ingesteld. De tweede afbeelding is het vervolg als je op het ‘Voer uit’ vak drukt bij de eerste afbeelding.
(Ik weet niet of de drie seconden wachttijd nodig zijn, maar zag ik tenminste dat het gebeurde als ik een SMS stuurde vanaf een ander toestel ;) )

 

Mijn familie is net overgestapt van Vodafone naar KPN met hetzelfde probleem als de originele poster. Bedankt voor de opdracht tip, ik vind het handig maar ik zou het geen elegante oplossing noemen. De hele opzet met betrekking tot een 0 GB contract en MB delen lijkt me sowieso een slecht oplossing.

Reageer