Beantwoord

Ontkoppelen email KPN ID

  • 25 February 2019
  • 6 reacties
  • 575 keer bekeken

Dag, ik heb met mijn partner een KPN abo met KPN ID. Nu wil het geval dat ik op een andere locatie met eigen abo ook een KPN ID nodig heb. Ik krijg echter het email adres van het gedeelde abo niet ontkoppeld zodat ik dat adres kan gebruiken op de andere locatie.

Als ik met het email adres van mijn partner inlog dan krijg ik op mijn eigen email adres gewoon de automatische Uw product is succesvol gekoppeld aan uw KPN ID

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 1 March 2019, 12:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Ik snap het niet helemaal. Je kunt overal op MijnKPN inloggen met dezelfde gegevens, dus ook op die andere locatie. Na ooit het account gemaakt te hebben is het emailadres teksttueel de inlognaam.
Producten kunnen maar in één MijnKPN gekoppeld zijn.
Gezinsleden moeten dus één inlog (emailadres, maar dat is feitelijk gewoon de gebruikersnaam) delen voor de gegevens. Als men tenminste inzicht wil hebben in de gegevens van het hele gezin, bv. kinderen.
Reputatie 7
Gezinsleden moeten dus één inlog (emailadres, maar dat is feitelijk gewoon de gebruikersnaam) delen voor de gegevens.
Zo waanzinnig slecht van KPN. Ik hoop oprecht dat KPN ooit nog eens in gaat zien dat een abonnee meerdere gebruikers kent die allemaal bij hun eigen stukje moeten kunnen.
Het delen van de inlog druist zo ontzettend in tegen security richtlijnen dat KPN zich zou moeten schamen dat anno 2019 dit nog steeds benodigd is om bepaalde functionaliteit te kunnen benaderen. En dan heb ik het niet alleen over functionaliteit binnen mijnKPN, maar zelfs voor een app als iTV moet de KPN ID al gedeeld worden. KPN, wordt eindelijk eens wakker!
Ter verduidelijking. Het gaat om 2 aparte abo's zonder relatie. Ik krijg alleen het originele (eigen) email adres niet uit het eerst afgesloten abo. Het wijzigen van email adres is gelukt, maar er is op de achtergrond (backend?) nog steeds een relatie tussen dat eerste abo en mijn email adres.
Als dat het hoofdemailadres is dan is dat niet te verwijderen uit het abonnement of te wijzigen. Dat kan alleen met aliassen en de submailboxen.
Reputatie 7
Badge +30
Hey Steven, welkom op het forum! Ik zie dat je aangeeft dat het inmiddels gelukt is om bij de KPN ID van het gedeelde abonnement het mailadres te wijzigen. Normaliter zou je het andere mailadres dan gelijk moeten kunnen gebruiken voor een ander KPN ID. Zou je de gegevens willen invullen op je profiel, en hier laten weten als je dit gedaan hebt. Graag dan in het veld Persoonlijke opmerking even aangeven welk mailadres je nu voor welk KPN ID in gebruik hebt. Dan gaan we hiermee aan de slag.
Reputatie 7
Badge +30
Hey Steven, welkom op het forum! Ik zie dat je aangeeft dat het inmiddels gelukt is om bij de KPN ID van het gedeelde abonnement het mailadres te wijzigen. Normaliter zou je het andere mailadres dan gelijk moeten kunnen gebruiken voor een ander KPN ID. Zou je de gegevens willen invullen op je profiel, en hier laten weten als je dit gedaan hebt. Graag dan in het veld Persoonlijke opmerking even aangeven welk mailadres je nu voor welk KPN ID in gebruik hebt. Dan gaan we hiermee aan de slag.

Je hebt nog niet weer gereageerd, Steven. Ik ga ervan uit dat alles gelukt is inmiddels.Zo niet, reageer alsnog 🙂