Beantwoord

Waarom is er een toegangscode voor Mijn KPN nodig?

  • 14 November 2021
  • 10 reacties
  • 352 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Dag KPN en mede KPN-gebruikers,

 

Waarom kan ik niet meer met mijn mailadres en wachtwoord inloggen in Mijn KPN? Kun je nog hiervoor  kiezen en zie ik dat over het hoofd? Ik werk liever met een wachtwoord dan een code. Die laatste vind ik lastiger om te onthouden en ten slotte heb ik al een wachtwoord.

 

Groeten, een KPN-gebruiker

 

icon

Beste antwoord door RBxx 16 November 2021, 12:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Hallo @KPNgebruiker je hebt het waarschijnlijk over de MijnKPN-APP???

Daarin kun je aangeven of je met een code in wilt loggen of ‘ouderwets’ net zoals op de PC  met email en w.w.

Je bent niet verplicht om een code te gebruiken. Met de code is eenvoudiger, met de un/pw omslachtiger.

Maar het is een keus die je zelf kunt maken.

 

Reputatie 4
Badge +2

Beste @JanD,

Dank voor uw snelle reactie. Ja, ik heb het inderdaad over de app. Als ik ouderwets inlog, komt er een scherm waar ik een toegangscode moet invoeren. Ik zie niet hoe ik dat kan overslaan? Dus kom ik niet in de daadwerkelijke app-inhoud. Ik zie vast iets over het hoofd….

 

Hallo @KPNgebruiker , als ik het beginscherm van MijnKPN op mijn mobiel/tablet zie kan ik óf met de pincode inloggen óf met KPN-ID.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Forumgebruiker62, heb je het nog kunnen vinden?

Reputatie 4
Badge +2

@JanD @Thomas,

 

Nee, als ik inlog in de met mijn wachtwoord, is het volgende scherm “Kies hier uw toegangscode”. Overslaan of andere opties zie ik helaas niet. Dus graag nog hulp.

Reputatie 7
Badge +20

@Forumgebruiker62 in het scherm waar je om je pincode gevraagd wordt kun je helemaal onderaan kiezen om in te loggen in je KPN ID.

Hallo @Forumgebruiker62 , als je de app opent zou je onderstaande afbeelding moeten zien met boven het cijferblok de zin om gewoon in te loggen, zie onderstaande afbeelding:

 

Reputatie 4
Badge +2

@JanD, dank voor uw reactie. Ik krijg een ander scherm: 

 

Reputatie 7
Badge +21

Ah ja @Forumgebruiker62 , dat is alleen de eerste keer, dan ‘moet’ je de toegangscode bedenken en vastleggen. Daarna kan je op de manier van @JanD de code verder negeren en inloggen met KPN ID.

Reputatie 4
Badge +2

@JanD en @RBxx, @RBxx dat is de oplossing. Fijn, dank u voor uw hulp!