Beantwoord

Wijzigen wachtwoord XS4ALL e-mail lukt me niet

  • 6 July 2022
  • 8 reacties
  • 1805 keer bekeken

Ik zal niet de eerste zijn die na de gedwongen verhuizing van XS4ALL naar KPN teleurgesteld is in de interface van MijnKPN.

De ondoorzichtigheid er van heeft er toe geleid dat ik niet zie hoe ik het e-mail wachtwoord van mijn xs4all-e-mail account kan wijzigen. Wie heeft het antwoord?

icon

Beste antwoord door Joris62 11 July 2022, 13:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Ik vind de interface van MijnKPN ongelofelijk irritant en tekortschieten. Voor je het weet loop je in een kringetje rond te draaien op zoek naar je e-mail instellingen. Misschien zijn er hier slimmeriken die weten hoe je het wachtwoord van je XS4ALL e-mail kan aanpassen binnen MijnKPN?

In ieder geval vind ik die omgeving een ramp. Log, ondoorzichtig en inefficient. Wat een verschil met hoe het bij XS4ALL was geregeld, daar was het snel, overzichtelijk en uitgebreid.

 

Admin: bericht naar eigen topic verplaatst

 

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @popedude 

 

Als je Thuis abonnement al gekoppeld is in je MijnKPN omgeving dan kan je via https://email.kpn.com met je KPN ID inloggen en daar je email accounts beheren en dus ook je wachtwoorden aanpassen.

Bij XS4ALL accounts schijnt het vaak wat langer te duren voor het werkt na de verhuizing, dus als het niet werkt zal het daaraan liggen.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @popedude en welkom op het forum! Is het met de tip van @GeSp gelukt om het wachtwoord te wijzigen? 

@GeSp , @Sanne_M 

 

Nou, nee.

Ik kan daar alleen iets met de @kpn.nl e-mail adressen, maar niet met @xs4all.nl-adressen ...

Reputatie 7
Badge +9

@GeSp , @Sanne_M 

 

Nou, nee.

Ik kan daar alleen iets met de @kpn.nl e-mail adressen, maar niet met @xs4all.nl-adressen …

 

 

@popedude , je ziet idd in eerste instantie een lijst met jou nieuwe kpnmail-adres(sen). Maar als je op een van die adressen klikt kom je een scherm verder. Daar kun je dan het wachtwoord aanpassen, dit geld dan ook voor de onderliggende XS4LL adressen:

 

@Joris62  Ok I get it.

De verwarring bij mij was mede ontstaan doordat ik een ander wachtwoord heb bij voor mijn KPN-ID en ik veronderstelde dat dit hetzelfde was als voor mijn KPN-e-mail.

Bij XS4ALL was dit zo namelijk zo bij mij, maar ik zie nu dat ik op mijn KPN-e-mail-adres kan inloggen met mijn XS4ALL-email-wachtwoord.

Nu is duidelijk dat ik met het veranderen van dat ene -e-mail-wachtwoord dit zowel voor de KPN-e-mail- als voor de XS4ALL-e-mail-adressen verander.

 

Bedankt!

Reputatie 7
Badge +17

@popedude Fijn dat het zo gelukt is, en dank voor de hulp @Joris62! 💚

Inderdaad bedankt @allemaal