Beantwoord

2e tv doet het niet meer, geeft code 143 aan.

  • 26 January 2019
  • 9 reacties
  • 1072 keer bekeken

TV op de slaapkamer maakt geen verbinding meer met de tv beneden, geeft code 143 aan. (tv beneden doet het gewoon, ook interactieve tv)
alle stappen opnieuw uitgevoerd maar code 143 blijft 😔😔
kastje is een mt 2360
wat doe ik fout?
icon

Beste antwoord door Marina_ 29 January 2019, 09:55

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Foutcode 143 geeft aan dat je tv-ontvanger geen verbinding heeft met ons netwerk. Het probleem ligt hem dan vaak tussen de Experia Box en de ontvanger. Je geeft aan dat je het stappenplan voor deze foutcode voor deze foutcode al hebt doorlopen. Het is mij niet duidelijk of je een kabel of draadloze verbindingsset gebruikt. Wil je dit toelichten? Zou je ook jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)
draadloze verbindingset (3 lampjes)
forumprofiel ingevuld
Reputatie 7
Badge +19
Bedankt voor de toelichting. Welke versie dvs heb je in gebruik? Daarnaast ben ik benieuwd of je de tv-ontvanger ook even bekabeld hebt kunnen testen, dus zonder een adapter (DVS) er tussenin. Je kan dan namelijk beter lokaliseren waar het mis gaat, en met deze foutcodes is het vaak wel de DVS adapter. Zou je dit kunnen uitproberen? Daarnaast is het handig om te weten of er ook nog een switch tussen zit.

Op het moment dat de ontvanger bekabeld wel werkt, is het dus de DVS adapter die het probleem veroorzaakt. Indien je het nog niet gedaan hebt (je gaf aan al enkele dingen getest te hebben, maar helaas kan ik niet precies zien wat), kan je dan dit stappenplan voor storing met DVS volgen. Tot slot kan het zo zijn dat je DVS adapters een software update nodig hebben.
de 650
inmiddels zijn we er achter dat er 1 het niet meer doet ( geeft foutcode 842 aan)
ppff alles geprobeerd 😔
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Jo57, Er brand geen lampje meer op de DVS 650? In deze link staan nog een aantal stappen die je kunnen helpen met het oplossen van een storting met DVS 650. Als ook dit niet helpt, dan zou je een kabel kunnen trekken tussen de Experiabox en de tv-ontvanger waarmee je het probleem oplost of je zou een nieuwe adapter kunnen overwegen.
Hoi Marina,
we hebben eea nageken en eerlijk gezegd snappen we er niet veel van.
vraag: wat zijn de kosten om het door een kpn monteur te laten doen.
tevens willen wij graag de aansluiting laten verplaatsen naar de meterkast.
gr., Joke
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Jo57, Wat jammer dat je er niet uitkomt. Ik kan mij voorstellen dat het dan wenselijk is dat er iemand je komt helpen. Je betaalt € 50,- voor een bezoek van 45 minuten, daarna rekenen we een prijs voor ‘meerwerk’: € 12,50 per extra kwartier. Via deze pagina kun je een bezoek van de servicemonteur inplannen. Als je er nog vragen over hebt, laat je het dan weten?
Reputatie 7
Badge +19
@Jo57, Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag!
🤭🤭sorry😊wij hebben inmiddels een afspraak gemaakt met de monteur.

Reageer