Vraag

303 storing 2 jaar actief

  • 13 June 2020
  • 24 reacties
  • 334 keer bekeken

Goede avond

Heb nu sinds Aug 2018 kpn en nog steeds krijg ik iedere de de foutmelding 303 binnenĀ 

Ik wordt er zo langzaam radeloos van. Samen met de helpdesk van kpn hebben we alle voorkomende acties uitgevoerd tot het wisselen van de ontvanger maar deze storing blijft op de raarste tijden binnenkomen waarbij het beeld voor enkele seconden wegvalt

Hoogst frustrerend zeker omdat we niet weten waar dit vandaan komt

Heb vandaan uit frustratie een geheel nieuwe netwerkkabel getrokken met nieuwe kabels tussen de ontvanger en router

Heb ook de kabel gechecked met een speciale meter voor netwerk kabels alles was ok

En ja hoor vanavond wederom 303 ik krijg er helemaal de schijt van

Als kpn mij hier geen oplossing in biedt dan stap ik over na ziggo

Ongelofelijk na 2 jaar, wat een slechte service

Heeft iemand hier dit ook meegemaakt?Ā 

Theo s

Ā 

Ā 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Reputatie 7

Dus de TV ontvanger is rechtstreeks op de Experia Box aangesloten?

Heb je al eens een poort gebruikt?

Welk type TV ontvanger hebĀ je?

Welke Experia Box heb je?

Hoe kan het zijn dat je al.ruim twee jaar last hebt van dit fenomeen en dat we je nu pas hier op het forum zien?Ā :wink:

Hallo

De experiabox v10 is via een tp link splitter aangeslotenĀ  ik heb deze ook al eens ertussen uit gehaald zonder succes

TV ontvanger is een hmb2260 v2

Vreemde is dat ik alleen maar problemen heb met de tv ontvangst

Ik stream al 2 jaar via dezelfde route met Netflix en Amazon en nog niet 1 x is het beeld blijven hangen

Het feit dat ik nu pas een bericht stuur is door het feit dat deze storing som weken niet aanwezig is en dan weer meedere malen per dag

Via kpn krijg ik alleen de standaard oplossingen die allemaal niet werken, modem reset enz enz

Vandaag dacht ik de oplossing gevonden te hebben door een gloed nieuwe netwerkkabel te installeren. Helaas

Ā 

Ā 

Badge +19

En ondersteunt die splitter(switch) wel igmp snooping?

Reputatie 7

Foutcode 303 betekent dat de TV ontvanger geen verbinding heeft met het netwerk.

Dit kan een slecht contact zijn van de kabel in de LAN poort van de TV ontvanger of een slechte kabel, maar die heb je ook al een keer vervangen.

Ik hoop dat er snel iemand van KPN zal.reageren om dit verder met je op te pakken en te verhelpen.

Vraag, heb je toevallig een glasvezel aansluiting?

Zo ja, heb je dan ook wel eens dat Internet eventjes weg lijkt te zijn?

Hallo Joep

De meeste switch ondersteunen igmp snooping, ook die wat ik gebruik

Maar om zeker te zijn heb ik de switch ertussen uit gehaald en de kabel rechtstreeks op de ontvanger gezet, foutmelding kwam toen ook

Dus ik ga ervan uit dat het probleem niet in de switch ligt

Als voorbeeld, deze week jij het serie "married with children Kreeg ik iedere minuut deze foutcode en een uur later was er niets meer aan de hand

Soms dagen niet dan weer iedere dag dan weer een of 2 uur en dan weer niets aan de hand

Vanvond 4 x voor 15 seconden. Om gek van de worden

Reputatie 7
Badge +22

BesteĀ @Theo schepers,

Hoeveel TV ontvangers heb je van de HMB2260,Ā 1 of 2? Als je nog een tweede hebt zou je dieĀ dan eens op de plaats kunnen zetten waar die foutmelding vandaan komt, gewoon om zeker te weten of dit niet de TV ontvanger is, of toch wel. Anders moet er verder gekeken wat er aan de hand is. Misschien ligt het bij KPN, maar jaā€¦Ā zeker weten doen we het nog niet.Ā :thinking:Ā Welke merk & typeĀ switch heb je?

Hallo allemaal

Bedankt voor de vele reacties ik zal proberen op alle vragen een antwoord te geven

Ik heb geen glasvezel maar VDSL ca 60 Mbit/s

Kpn heeft alles aangesloten en getest in Aug 2018 op dat moment was ik gestart met 2 TV kastjes Arris Vip 2952 V2

Al snel kwam deze foutmelding en is ook weer een monteur geweest. Alles gechecked modem uitgewisseld etc en we konden weer

Is hierna maanden goed gedaan tot de foutmelding weer opdook

Op advies van kpn alle soorten testen uitgevoerd en ook de tv kastjes en switch uitgewisseld en getest, ook hier bleef de foutmelding bestaan en komt random opdagen en ook weer verdwijnen

Op advies van kpn hebben we een ander type tv ontvanger gekregen arcadyan hmb2260 v2

Hier ging het zeker 2 maanden goed en plots was 303 er weer

Na wederom bellen, testen enz enz hebben we dit euvel als het ware geaccepteerd en zijn we Netflix gaan kijken iedere keer als het optrad

Netflix, Amazon, YouTube streamen gaat perfect nog nooit is het beeld blijven hangen

De afgelopen week begon ik me er toch weer aan te ergeren omdat we tenslotte toch een kleine 900 de euro per jaar betalen aan kpn

Ik ben toen vanalles gaan testen en vervangen

Uiteindelijk heb ik een nieuwe netwerk kabel gemonteerd en de kleine kabels vanaf de switch naar de ontvanger vernieuwd

Het duurde gisteren ca 3 uur toen kwam de foutmelding weer terug

Ik heb ook de indruk dat deze sttoring vaker aanwezig is op bepaalde tijdstippen

Door de week tussen 16 en 18 uur

Zondag in de ochtend en zaterdag zo vanaf 19 uur (tijdstippen dat mensen veel tv kijken?)Ā 

Ā 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Theo schepers, welkom! Wat ontzettend rot! Je denkt dan steeds: ach, ik ga er niet meer achteraan, het is nu goed. En ineens doet het probleem zich wƩƩr voor en wƩƩr totdat je er klaar mee bent. En hier ben je dan Goed dat je zelf een nieuwe kabel geprobeerd hebt, maar heel jammer dat dit ook de oplossing niet was.. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Vind je het goed dat ik een test doe om te kijken hoe alles aangesloten is bij je?

Hallo Marcia

Leuk dat je reageer. Mijn dank hiervoor

Het is inderdaad zo random dat je er de ene keer wild van wordt en de andere keer weer denkt laat maar gaan. We zetten wel Netflix op

Gisteren 4 x voorgekomen tussen 17 en 18 uur

En dan stopt het weer.Ā 

Ook zo lullig als je programma terug kijkt want op het moment van zo'n storing gooit hij het programma eruit en moet je weer van vooraf beginnen

Mijn klantnummer is **

Ā 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +30

Geen probleem! Ik probeer het uit te laten zoeken door de technische collega's, maar het systeem vindt dat ik de ontvanger nog eens om moet ruilen. Dat lijkt me niet heel nodig, want dat is al eens gebeurd, begrijp ik. Heb jij de mogelijkheid om jouw ontvangers eens om te wisselen? Doet zich het probleem dan nog steeds voor? Zou je het mij dan willen laten weten en in jouw forumprofiel een contacttelefoonnummer onder ā€˜persoonlijke opmerkingenā€™ willen zetten? Dan ga ik alsnog mijn uiterste best doen om een ticket voor de technische collega's aan te maken.Ā 

Dank je Marcia

Ik heb net de kastjes geruild en ik laat je weten wat het resultaat is

Mijn telefoonnummer heb ik toegevoegd aan mijn profiel

Fijne avondĀ 

Gr

Theo

Reputatie 7
Badge +30

Hoe staat het er nu voor, @Theo schepers? Je helpt al even niet meer gereageerd, dus ik hoop dat het inmiddels beter is!:fingers_crossed_tone1::fingers_crossed_tone1:

Goede Morgen Marcia.
Het is inderdaad stil, na het wisselen van de ontvanger is de storing niet meer verschenen.

Ik ben nog wat huivering omdat ik dit al vaker heb gehad de afgelopen jaren. Soms wekenlang niets en dan begint het weer. Trouwens de kastjes had ik al eens eerder gewisseld en toen kwam de storing ook weer terug.Ā 

Ik wil het nog een aantal weken opvolgen en als de storing niet geweest is zet ik het andere kastje weer terug en kijken wat er dan gebeurt.

Ik laat je wel weten hoe dit uitpakt.

Gr

Theo

Reputatie 7
Badge +30

Helemaal goed, je weet me te vinden!

Goede Avond Marcia

Het is alweer 2 maanden geleden sinds ik de 303 storing had. Ik heb meerdere malen de ontvangers uitgewisseld en geen enkele keer gedurende deze 8 weken kwam deze melding binnen.Ā 

Nu sinds 1 week begint het probleem weer

Vandaag de gehele avond om de 10-15 min springt hij weer op 303 terwijl Netflix en Amazon filmkanalen geen enkele hik up laat zien. Er is niets veranderd gedurende deze 8 weken

Heb jij nog enige tips

Groetjes Theo

Ā 

Reputatie 7
Badge +30

HĆØ wat balen! Ik begrijp het goed dat het probleem zich dus nu op de andere ontvanger voorgedaan heeft? De netwerkkabel die je vervangen hebt destijds, is dat een CAT5E of een CAT6 of nog iets anders? Als het een platte kabel is, adviseer ik sowieso om die nog eens te vervangen voor een nieuwer, rond model.Ā 

Morgen ,

Ik heb destijds een nieuwe (ronde) cat6 kabel geinstalleerd. Ik denk persoonlijk niet dat dit aan de kabel kan liggen, omdat het wekenlang goed gefuctioneerd heeft. Gisteren komt de storing binnen en zodra ik naar een andere kanaal zapp dan heb ik gewoon weer beeldĀ en 10 min later hangt ie weer vast. Is gisteren de hele avond zo gegaan tot 21 uur hierna niet meer voorgekomen. Dan stopt het probleem zomaar.Ā We komen niet in de buurt van deĀ kabel.
Lijkt wel een invloed van buitenaf. Updateā€¦..of het komt toch van de aansluiting. De vraag is wat moet ik nu hiermee. Dit is echt balen, betaal hier iedere maand 70 euro voor

GroetjesĀ  Theo

Reputatie 7
Badge +30

Ik ga dan toch eens proberen om een ticket aan te maken Ć³f een monteur te sturen. Hiervoor moet ik wel eenmalig het modem resetten. Maakt het uit wanneer dit gebeurt? Bijv. eventueel vanwege thuiswerken? En wanneer zou je een monteur kunnen ontvangen?

Dat zou fijn zijn, je kan het modem morgen tegen 11 uur laten resetten

Zelf ben ik morgen en vrijdag na 11:30 beschikbaar voor de monteur

Anders vanaf volgende week want dan heb ik vakantie

Ā 

Reputatie 7
Badge +30

Top! Morgen (21e) tussen 14 en 16 komt er een monteur. Ik moet er wel bij zeggen, dat als het probleem aan jouw kant ligt, dat er mogelijk kosten in rekening gebracht worden. Voorrijkosten zijn 50 euro. Echter, we hebben al verschillende ontvangers en ook een andere kabel geprobeerd. Ik ga er dus vanuit dat dit niet van toepassing gaat zijn! Laat je nog even weten wat er uitgekomen is?

Dank je Marcia

Hallo Marcia

Bedankt voor al je steun maar ik heb na enig beraad de monteur geannuleerd

Reden is dat we in het verleden al 3 maal een monteur over de vloer hebben gehad en dit steeds niets heeft opgeleverd

Iedere keer kwam de storing niet voor op het moment dat de monteur aanwezig was. Het uitwisselen van componenten heeft toen ook niet tot het juiste resultaat geleid

Gezien vandaag de storing niet meer is voorgekomen ben ik bang dat dit morgen weer gaat gebeuren en nu met het resultaat dat ik er straks ook nog voor moeten betalen.

Hier ben ik het niet mee eens, KPN levert een service waar voor betaald wordt en eerlijk gezegd heeft het al 2 jaar lang niet correct gefunctioneerd in tegenstelling tot mijn betalingen. Ik vind dat dit gewoon opgelost moeten worden als dienstverlening voor mijn maandelijkse contributie

Aangezien het in beide ontvangers gebeurt en met meerdere kabels is getest kan het 'm i alleen aan het modem liggen

Ik weet niet wanneer je hem hebt gereset maar sindsdien is de foutmelding niet meer gekomen

Ik denk daarom dat ik het laat rusten en ga hier geen energie meer in duwen. Ik zal ter zijner tijd eens kijken voor een andere provider misschien lost zich het probleem dan vanzelf op. Voorlopig dan maar alleen nog Netflix of Amazon kijken want dat werkt wel perfect

Sorry dat dit zo is verlopen en nogmaals dank voor alles, je was erg behulpzaam

Groetjes

Theo

Reputatie 7
Badge +30

Geen enkel probleem! Ik kan je beweegreden goed begrijpen. Mocht je er toch nog eens tijd in willen stoppen, dan weet je me te vinden. Als je een recente Samsung of LG smart tv hebt, is de smart tv app misschien ook iets voor je.Ā 

Dank je voor je begrip Marcia

Vriendelijke groet

Theo