Vraag

4k ontvangers lopen vast bij kanaal 692 Insight Tv

  • 27 March 2021
  • 29 reacties
  • 351 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds de afgelopen week is er een probleem met mijn witte 4K ontvangers van KPN.

Al bijna 2 jaar hebben deze perfect gewerkt en genoten van storingsvrij beeld. Ik heb hier in huis 2 Philips tv,s beide geschikt voor 4K. De zenders die in Uhd, te ontvangen zijn hebben altijd goed gewerkt. Ook de zender Insight tv, waar ik regelmatig van geniet, leverde perfect UHD beeld op beide tv,s

Nu als ik zap naar kanaal 692, loopt het kastje vast. Het beeld bevriest, of hapert schokkend. De ontvanger reageert niet meer op de afstandsbediening en op de aan/uit knop. Ook niet op de aan/uit knop boven op de ontvanger zelf. Zappen naar andere zender gaat ook niet. Bij een reset van zowel de modem en ook de ontvanger, werkt alles goed totdat ik weer op kanaal 692 kom. Soms komt het voor

dat er wel goed beeld en geluid is, maar dan blijft de blauwe infobalk blijvend onder in beeld. Wederom werkt afstandsbedieng niet meer. Dit gebeurt dus zowel op de tv in de huiskamer en de tv op de slaapkamer. Reset en software opnieuw installeren heeft niet gewerkt. Probleem blijft hetzelfde.

Heeft er soms een Update van de witte 4k ontvangers plaatsgevonden ? 

Het heeft altijd prima gewerkt, dus aan tv en bekabeling ligt het niet. Ook vreemd dat het op beide ontvangers gebeurt. Zowel onder als boven in huis. Via postcode check geen storing in buurt van KPN.

Wat te doen om probleem op te lossen ?

Bedankt Alvast.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Reputatie 7
Badge +30

@ejh en anderen: we hebben vorige week bevestiging gekregen dat Insight er nog mee bezig is. Zodra we meer informatie hebben, laten we het weten!

Reputatie 1

@Marcia_  Dank je wel voor het op de hoogte houden. Het zou weer een verrijking van het kijkplezier zijn.

Reputatie 4
Badge +2

Vandaag weer eens de UHD zenders geprobeerd, maar heb de indruk dat het nu gewoon in HD wordt aangeboden aan ons. 

Het ziet er niet meer zo scherp uit als eerder is mijn indruk. 

Ook is er op geen van de drie 4K zenders geen "UHD" of "4K"  logo meer in het beeldscherm te zien, waar dit eerder wel duidelijk werd weergegeven. 

De decoder resolutie veranderen naar "automatisch" of "UHD@50Hz" maakt ook geen verschil. 

Verder duurt het wel lang voordat het gemis van HLG bij Insight UHD verholpen wordt.

Nu maar duimen dat straks NPO 1 UHD, inclusief HLG wel correct wordt doorgegeven.  

Het wordt nog steeds in 4k UHD weergegeven, maar zonder HDR. "Automatisch" pakt steeds de maximaal haalbare resolutie dus dat je nauwelijks verschil ziet met UHD@50Hz is niet zo verwonderlijk.Â