Beantwoord

Aansluiten nieuwe contactdoos

  • 4 January 2021
  • 4 reacties
  • 1449 keer bekeken

Ik wil evt overstappen naar kpn voor internet en tv.

In de woonkamer zit een oude aansluiting voor vaste telefonie die later ook is gebruikt voor adsl.

Die heb ik ook nodig voor een nieuwe internet aansluiting, maar helaas zit er geen binnenwerk meer in. Er komt nog wel een kabeltje uit de muur met vier adres, rood, blauw, bruin en wit. Is dit voldoende voor als ikoverstap?

En welk type contactdoos heb ik daarvoor nodig en hoe moet die op de kabel worden aangesloten?

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 4 January 2021, 09:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hallo @Fbeekman , als je wilt overstappen naar KPN kun je het beste gebruik maken van de gratis installatie-monteur. Je hoeft daar zelf niets voor te kopen.

De monteur levert dan alles werkend op met een door KPN goedgekeurde aansluiting.

Succes.

 

Dank je wel, goed advies.

Reputatie 7
Badge +24

Nou... de KPN monteur trekt er een andere kabel in. En hier kan die een stekkertje aan zetten waar mee die de tv ontvanger aan kan sluiten. 

Maar u wilt een wandcontactdoos, zoiets:

De monteur van KPN heeft die misschien wel bij zich, maar de kans is groot dat die er dan wel iets anders uit ziet dan de overige stopcontacten en lichtknoppen in huis. Andere vorm of kleur.

En als de wandcontactdoos onderdeel uit maakt van een rijtje, zoals hier:

Dan kan de monteur er waarschijnlijk helemaal niets mee. Want dan moet die precies het juiste merk en type binnenwerk en buitenkapje hebben. Anders past het niet. De kans dat de monteur precies het juiste bij zich heeft is nagenoeg nul.

Reputatie 7

@Nick83 Hier in huis is alles Gira ST 55 Glanzend wit, variërend van USB, HDMI, UTP aansluitingen uit de muur en geïntegreerde Philips Hue drukknoppen om de verlichting te kunnen bedienen op de ouderwetse manier. 

Zou KPN dan ook een Gira ST55 ISRA aansluiting kunnen inbouwen voor mij? :joy::joy::stuck_out_tongue_closed_eyes:

 

Maar inderdaad, een monteur heeft gewoon géén reguliere WCD aansluitingsmogelijkheden in zijn busje liggen, of misschien toch iets heel basics wat er geheel anders uitziet.Â