Beantwoord

Aansluiten TV-ontvanger

  • 24 June 2020
  • 5 reacties
  • 2033 keer bekeken

Ik woon in een appartement waarbij de meterkast in het trappenhuis is en de aansluiting voor mijn modem is in de meterkast. De TV-ontvanger dient aan mijn modem aangesloten te zijn om te werken, maar dit wordt een enorm gedoe met kabels vanaf het trappenhuis naar mijn woonkamer. Ik vroeg me daarom af of er handige oplossingen zijn voor dit probleem of dat ik toch vanaf het trappenhuis kabels naar de woonkamer zal moeten trekken.

icon

Beste antwoord door Chrizziey 24 June 2020, 19:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @ynohtna,

Het beste is en blijft om bekabeld te gaan werken, ondanks dat het aanleggen even een klusje is. 
Er bestaan al een tijdje draadloze oplossingen zoals een DVS (draadloze verbindingsset), deze plaats je bekabeld aan het modem en de tweede kun je in een willekeurig stopcontact klikken en doormiddel van een kabel verbinden met de ontvanger.  Deze DVS dien je wel zelf aan te schaffen (minimaal 2).  Let wel op dat de DVS heel gevoelig is voor storingen.

Reputatie 7
Badge +24

Beste kun je gewoon een kabel trekken. Want je wifi zal ook heel slecht zijn zo. Met een kabel kun je zo ook een wifi versterker aansluiten. Of in geval van glasvezel gewoon de Experiabox in de woonkamer zetten.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @ynohtna. Welkom op het KPN Forum. Wat goed dat je jouw vraag hier stelt. Ik zie dat ChrisWissink en Nick83 al een antwoord hebben gegeven op jouw vraag, waarvoor dank. Je kan inderdaad het beste een vaste kabel gebruiken. Loopt er vanuit de meterkast niet toevallig een coaxkabel of een andere kabel dat je niet meer gebruikt in een buisje naar jouw appartement? Je zou in dat geval een netwerkkabel vast kunnen maken aan deze kabel en daarna de coax kabel eruit kunnen trekken.  

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @ynohtna. Welkom op het KPN Forum. Wat goed dat je jouw vraag hier stelt. Ik zie dat ChrisWissink en Nick83 al een antwoord hebben gegeven op jouw vraag, waarvoor dank. Je kan inderdaad het beste een vaste kabel gebruiken. Loopt er vanuit de meterkast niet toevallig een coaxkabel of een andere kabel dat je niet meer gebruikt in een buisje naar jouw appartement? Je zou in dat geval een netwerkkabel vast kunnen maken aan deze kabel en daarna de coax kabel eruit kunnen trekken.  

We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!

Hier ook meterkast in trappenhuis waar de kpn-lijn binnenkomt.

(wat bovenste 2 betreft moet ik wel aantekenen dat mijn meterkast zich één meter voor de voordeur bevindt)

Die lijn heb ik doorgetrokken (nouja, laten doen) naar binnen (woonkamer) en daar de aansluiting v.h. modem laten maken. De monteur maakte toen nog (2014) een varkenssnuit. Nu zou dat een RJ12 zijn.

Wat ook kan. Modem i.d. meterkast (moet er wel ook een stopcontact zijn) en één utp kabel van daaruit je woning in. Daar kun je alles op aansluiten (bv tv ontvanger, extra wifi accesspoint) m.b.v. een switch.

Derde minst aan te bevelen. V.a. modem i.d. meterkast het huis in met DVS.