Beantwoord

Abonnement verhoogd en merk steeds meer tv storingen

  • 1 July 2022
  • 26 reacties
  • 172 keer bekeken

Hoe komt dat kwaliteit van het interactieve tv wordt slechter en slechter - regelmatige foutmeldingen, vaak kan niets afspelen. Maar de abonnement kosten blijft maar lekker elke jaar verhoogd. Vroeger was er bijna geen storingen slechts paar keer per jaar, maar nu bijna elke dag zijn er problemen. Waarom wordt de blijvende klanten zo behandeld? Schaamteloos van kpn.

icon

Beste antwoord door Anonymous 1 July 2022, 11:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Hallo @MartinsM welk merk en type tv-decoder heb je ij bruikleen van KPN?

Hoe is de decoder aangesloten op het modem? Rechtstreeks met een geschikte LAN-kabel of anderszins?

 

Reputatie 7
Badge +24

Hoe is uw tv ontvanger aangesloten? Rechtstreeks met een kabel op de Experiabox? Er zit niets tussen? Geen kastjes of iets dergelijks? Geen draadloze verbindingset? 

Welke Experiabox heeft u?

Hallo @MartinsM welk merk en type tv-decoder heb je ij bruikleen van KPN?

Hoe is de decoder aangesloten op het modem? Rechtstreeks met een geschikte LAN-kabel of anderszins?

 

Hallo. Merk en model van tv-decoder ARRIS VIP2952 V2 aangesloten met meegeleverde LAN kabel, niets is veranderd. Vroeger ervaren wij geen problemen.

Hallo @MartinsM geef de tv-decoder via het instellingenmenu eens 'een frisse start'.

De decoder krijgt dan een fabrieks-reset en laadt de laatste software in.

Persoonlijke instellingen in de decoder dien je eventueel opnieuw in te voeren, aan te passen.

 

Hoe is uw tv ontvanger aangesloten? Rechtstreeks met een kabel op de Experiabox? Er zit niets tussen? Geen kastjes of iets dergelijks? Geen draadloze verbindingset? 

Welke Experiabox heeft u?

Ja een tv-decoder rechstreeks met een kabel gekoppeld - zit er niets tussen, tweede decoder wel met een draadloze verbinding die aangesloten door stopcontact (deze gebruiken wij niet vaak soms maanden zit het uitgeschakeld).

arcadyan experia box v10a

Ik heb een vergelijkbaar probleem. Wanneer ik tijdens tv kijken iets opzoek p mijn telefoon, dan gaat het beeld op TV haperen. Ik heb de boel al eens op keus opgestart, maar dat heeft niet geholpen.

Reputatie 7
Badge +20

@MartinsM 

Zie hier hoe je de KPN tv decoder kan resetten.

Die draadloze verbindingssets via het stopcontact kunnen veel problemen veroorzaken.

 

@Rumasaja 

Dit klink als een te lage download snelheid.

Zie hier hoe je die kan meten.

Hoe is jouw KPN tv decoder met de Experiabox verbonden? 

@MartinsM

Zie hier hoe je de KPN tv decoder kan resetten.

Die draadloze verbindingssets via het stopcontact kunnen veel problemen veroorzaken.

 

Heb het reset gedaan. Meteen kunnen programmas terugkijken. Het decoder die met draadloze verbinding gekoppeld heeft geen problemen, misschien door dat het meestal helemaal uitgeschakeld is. Maar die andere wordt nooit af de stroom gezet. 

Reputatie 7
Badge +20

@Rumasaja 

Vul je profiel in je account van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderator het voor je nakijken. 

Helaas ook na resetten krijgen wij Stb-zap-01 foutmelding

Reputatie 7
Badge +24

Helaas ook na resetten krijgen wij Stb-zap-01 foutmelding

Welke ontvanger heeft u? Welk model? 

Helaas ook na resetten krijgen wij Stb-zap-01 foutmelding

Welke ontvanger heeft u? Welk model? 

Lees maar eerdere berichten…

Reputatie 7
Badge +24

Hoe is uw tv ontvanger aangesloten? Rechtstreeks met een kabel op de Experiabox? Er zit niets tussen? Geen kastjes of iets dergelijks? Geen draadloze verbindingset? 

Welke Experiabox heeft u?

Ja een tv-decoder rechstreeks met een kabel gekoppeld - zit er niets tussen, tweede decoder wel met een draadloze verbinding die aangesloten door stopcontact (deze gebruiken wij niet vaak soms maanden zit het uitgeschakeld).

arcadyan experia box v10a

De draadloze verbindingset van de 2de decoder kan storing opleveren bij de eerste decoder. Dus probeer het eens een tijdje zonder. Beide adapters uit het stopcontact en loskoppelen. 

Hoe is uw tv ontvanger aangesloten? Rechtstreeks met een kabel op de Experiabox? Er zit niets tussen? Geen kastjes of iets dergelijks? Geen draadloze verbindingset? 

Welke Experiabox heeft u?

Ja een tv-decoder rechstreeks met een kabel gekoppeld - zit er niets tussen, tweede decoder wel met een draadloze verbinding die aangesloten door stopcontact (deze gebruiken wij niet vaak soms maanden zit het uitgeschakeld).

arcadyan experia box v10a

De draadloze verbindingset van de 2de decoder kan storing opleveren bij de eerste decoder. Dus probeer het eens een tijdje zonder. Beide adapters uit het stopcontact en loskoppelen. 

Zijn er problemen ook wanneer de tweede is helemaal uit. Dus moet niet nadenken over onzinnige oorzaken. De service is gewoon slecht.

edit: plus de draadloze verbinding set is aangeschaft bij kpn. Dus dan waarom wordt het verkopen als dat problemen oorzaken? Gewoon een smoesje. 3 jaar klant prijzen elke jaar verhoogd maar de kwaliteit gaat naar beneden!

Reputatie 7
Badge +24

De draadloze verbindingset van de 2de decoder kan storing opleveren bij de eerste decoder. Dus probeer het eens een tijdje zonder. Beide adapters uit het stopcontact en loskoppelen. 

Zijn er problemen ook wanneer de tweede is helemaal uit. Dus moet niet nadenken over onzinnige oorzaken. De service is gewoon slecht.

Een draadloze verbindingset maakt verbinding over het elektriciteitsnetwerk. Hierdoor zou hij verbinding kunnen maken met een draadloze verbindingset van de buren. Dit kan uw thuisnetwerk ontregelen. Ook andere signalen op het elektriciteitsnetwerk kunnen via een draadloze verbindingset voor verstoringen in het thuisnetwerk zorgen. Dat de aangesloten tv ontvanger bijna nooit gebruikt word doet er niet toe. De draadloze verbindingset is altijd actief. Daarom: probeer het eens een tijdje zonder. Koppel ze af zodat ze niet meer verbonden zijn met het thuisnetwerk. Probeer het eens.

De draadloze verbindingset van de 2de decoder kan storing opleveren bij de eerste decoder. Dus probeer het eens een tijdje zonder. Beide adapters uit het stopcontact en loskoppelen. 

Zijn er problemen ook wanneer de tweede is helemaal uit. Dus moet niet nadenken over onzinnige oorzaken. De service is gewoon slecht.

Een draadloze verbindingset maakt verbinding over het elektriciteitsnetwerk. Hierdoor zou hij verbinding kunnen maken met een draadloze verbindingset van de buren. Dit kan uw thuisnetwerk ontregelen. Ook andere signalen op het elektriciteitsnetwerk kunnen via een draadloze verbindingset voor verstoringen in het thuisnetwerk zorgen. Dat de aangesloten tv ontvanger bijna nooit gebruikt word doet er niet toe. De draadloze verbindingset is altijd actief. Daarom: probeer het eens een tijdje zonder. Koppel ze af zodat ze niet meer verbonden zijn met het thuisnetwerk. Probeer het eens.

Dat doen wij altijd helemaal uit de steker, want de tweede wordt niet zo vaak gebruikt. En wat je zegt klopt niet. Het werkt op hetzelfde fase/lijn. Dus niets om te doen met buren. Bijv heb andere lijn voor garage en keuken daar is het niet mogelijk om het te verbinden. En al 2 jaar alles was goed en nu zijn er storingen door draadloze verbinding. Kom op stop met de onzin.

Reputatie 7
Badge +24

Er bestaan maar 3 fasen. Uw buren hebben dezelfde 3 fasen in huis. Maar als u niets wilt proberen, dan houd het op.

Ik heb een vergelijkbaar probleem. Wanneer ik tijdens tv kijken iets opzoek p mijn telefoon, dan gaat het beeld op TV haperen. Ik heb de boel al eens op keus opgestart, maar dat heeft niet geholpen.

Hallo @Rumasaja je kunt beter een eigen topic openen voor jouw vraag, zo lopen 2 zaken door elkaar heen, is verwarrend en tegen de huisregels.

 

Er bestaan maar 3 fasen. Uw buren hebben dezelfde 3 fasen in huis. Maar als u niets wilt proberen, dan houd het op.

In het instructies stond dat het moet op hetzelfde lijn/fase gezeten, anders werkt het niet. Je kan in de meterkast meerdere fasen zetten hoeveel je wilt, kan je voor elke “grote” toestel een aparte fase hebben zo dat storen de rest van de thuis niet. Beter stop met onzin om te bedenken. Ik zie dat je hebt geen verstand. Geef gewoon toe dat de kwaliteit van kpn nu gewoon slecht is en bid aan korting of iets. Anders ben je waardeloos met jouw onzinnige oorzaken.

Ik heb een vergelijkbaar probleem. Wanneer ik tijdens tv kijken iets opzoek p mijn telefoon, dan gaat het beeld op TV haperen. Ik heb de boel al eens op keus opgestart, maar dat heeft niet geholpen.

Hallo @Rumasaja je kunt beter een eigen topic openen voor jouw vraag, zo lopen 2 zaken door elkaar heen, is verwarrend en tegen de huisregels.

Excuus, ik zal een eigen topic starten.

Reputatie 7
Badge +20

Helaas ook na resetten krijgen wij Stb-zap-01 foutmelding

Welke ontvanger heeft u? Welk model? 

Lees maar eerdere berichten…

 

Wij zijn alleen net zoals jij klant bij KPN.

We proberen je ook allemaal te helpen.

Dus blijf vriendelijk s.v.p.😉

 

Ik zag:

Arris VIP 2952 V2

Is een hele goede KPN tv decoder.

 

Draadloze verbindingssets via het electriciteitsnetwerk geeft gewoon veel problemen.

Dat is bekend.

 

Het beste is en blijft een vaste UTP kabel.

Ook de Wifi verbindingsnet met UTP kabel blijkt aardig goed te werken.

 

Het heeft niets met slechte service te maken, maar met de DVS.

 

Ik heb al vele jaren overal vaste UTP kabels en daarna had ik nooit meer storing.😉

 

Reputatie 7
Badge +19

Hi @MartinsM, van harte welkom op ons forum. Zoals je ziet hebben we hier verschillende behulpzame gebruikers. Dit zijn geen medewerkers van KPN. De meesten zijn zelf ook KPN klanten, die anderen hier op het forum met de beste bedoelingen proberen te helpen. Daarom wil ik je vragen om de toon vriendelijk te houden, ondanks dat de frustraties op kunnen lopen als iets niet werkt.

Je hebt last van foutcode Stb-zap-01, begrijp ik. Ik lees dat je twee tv-ontvangers hebt thuis, waarvan 1 met een kabel aangesloten en de ander met een Draadloze Verbindingsset. Je hebt al gereset met de tips die je hier gekregen hebt, goed dat je dat hebt geprobeerd. 

  • Wanneer krijg je deze foutmelding te zien? Bij live tv kijken, bij terugkijken van programma's of iets anders? 
  • Werken andere functies - zoals live tv kijken-  wel goed?
  • Op welke tv-ontvanger verschijnt deze foutmelding?
  • Als dit op 1 van de twee tv-ontvangers speelt, wat gebeurt er als je ze van plek verwisselt en het dan opnieuw probeert?
Reputatie 7
Badge +20

@MartinsM 

Nog een hele kleine aanvulling i.v.m. de fase

Het elektriciteit net heeft maar 3 fasen.

Je kan op elke fase meerdere groepen (zekeringen in de meterkast) zetten. Echter zijn dat geen fase en zitten over het algemeen de groepen op 1 fase.

 

Spanning tussen fase en 0 is 230 volt en de spanning tussen 2 fase is 400 volt.😉

 

Zie o.a. ook hier. 

Hi @MartinsM, van harte welkom op ons forum. Zoals je ziet hebben we hier verschillende behulpzame gebruikers. Dit zijn geen medewerkers van KPN. De meesten zijn zelf ook KPN klanten, die anderen hier op het forum met de beste bedoelingen proberen te helpen. Daarom wil ik je vragen om de toon vriendelijk te houden, ondanks dat de frustraties op kunnen lopen als iets niet werkt.

Je hebt last van foutcode Stb-zap-01, begrijp ik. Ik lees dat je twee tv-ontvangers hebt thuis, waarvan 1 met een kabel aangesloten en de ander met een Draadloze Verbindingsset. Je hebt al gereset met de tips die je hier gekregen hebt, goed dat je dat hebt geprobeerd. 

  • Wanneer krijg je deze foutmelding te zien? Bij live tv kijken, bij terugkijken van programma's of iets anders? 
  • Werken andere functies - zoals live tv kijken-  wel goed?
  • Op welke tv-ontvanger verschijnt deze foutmelding?
  • Als dit op 1 van de twee tv-ontvangers speelt, wat gebeurt er als je ze van plek verwisselt en het dan opnieuw probeert?

Bedankt voor reactie, 

De foutmelding Stb-zap-01 krijgen wij op tv-ontvanger die rechtstreeks aan de modem verbind is, maar ja die andere gebruiken wij soms maanden niet, het best paar keer per maand, dus ik kan niet uitsluiten dat de problem ligt aan alleen de ene ontvanger. Tv-live kijken werkte dan goed, alleen terugkijken was niet mogelijk door de foutcode. Wij hadden eerder ook last van een andere foutmelding meerdere keer per dag, kan ik niet herinneren welke code meld het aan (iets met modem afbreken of zo) Dan moesten wij tv gewoon uit en aanzetten, soms hersteld het zelf. Sinds “frisse start” hebben wij het nog niet gezien. Als wij opnieuw lopen met problemen ga ik proberen om de ontvangers te wisselen.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @MartinsM, van harte welkom op ons forum. Zoals je ziet hebben we hier verschillende behulpzame gebruikers. Dit zijn geen medewerkers van KPN. De meesten zijn zelf ook KPN klanten, die anderen hier op het forum met de beste bedoelingen proberen te helpen. Daarom wil ik je vragen om de toon vriendelijk te houden, ondanks dat de frustraties op kunnen lopen als iets niet werkt.

Je hebt last van foutcode Stb-zap-01, begrijp ik. Ik lees dat je twee tv-ontvangers hebt thuis, waarvan 1 met een kabel aangesloten en de ander met een Draadloze Verbindingsset. Je hebt al gereset met de tips die je hier gekregen hebt, goed dat je dat hebt geprobeerd. 

  • Wanneer krijg je deze foutmelding te zien? Bij live tv kijken, bij terugkijken van programma's of iets anders? 
  • Werken andere functies - zoals live tv kijken-  wel goed?
  • Op welke tv-ontvanger verschijnt deze foutmelding?
  • Als dit op 1 van de twee tv-ontvangers speelt, wat gebeurt er als je ze van plek verwisselt en het dan opnieuw probeert?

Bedankt voor reactie, 

De foutmelding Stb-zap-01 krijgen wij op tv-ontvanger die rechtstreeks aan de modem verbind is, maar ja die andere gebruiken wij soms maanden niet, het best paar keer per maand, dus ik kan niet uitsluiten dat de probleem ligt aan alleen de ene ontvanger. Tv-live kijken werkt dan goed, alleen terugkijken was niet mogelijk door de foutcode. Wij hadden eerder ook last van een andere foutmelding meerdere keer per dag, kan ik niet herinneren welke code meld het aan (iets met modem afbreken of zo) Dan moesten wij tv gewoon uit en aanzetten, soms hersteld het zelf. Sinds “frisse start” hebben wij het nog niet gezien. Als wij opnieuw lopen met problemen ga ik proberen om de ontvangers te wisselen.

 

Met tv aan / uit zetten, bedoel je denk ik KPN tv decoder aan / uit zetten? 

En bij voorkeur minimaal 1 minuut (2 minuten is beter).