Vraag

Actie Viaplay niet voor bestaande klanten

  • 30 January 2022
  • 13 reacties
  • 4094 keer bekeken

Al jaren trouwe klant bij KPN, internet, tv, telefoon, en 4 mobile abonnementen. Waarom moet ik als trouwe klant meer betalen dan een nieuwe klant?, en wat zijn nu precies de kosten per maand voor mij, met al wat we al hebben lopen. Vind het triest dat trouwe klanten niet worden beloond.  Mooi moment om op te stappen zou ik zeggen. 

 

Admin: Voor meer informatie over Viaplay kan je terecht in dit topic.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Badge +19

Alls kpn 2.5 miljoen abonnementen af moet sluiten bij Viaplay om iedere klant gratis een abonnement te geven dan is het over en uit met kpn. Gaan ze dus niet doen!!

Reputatie 7
Badge +24

Viaplay is voor nieuwe klanten gewoon een welkomstgeschenk ter waarde van € 89,81. KPN geeft nieuwe klanten ook regelmatig een nieuwe tv of tablet. Dat is al vele jaren zo. Ook andere providers doen dat. Dus er is eigenlijk niets nieuws onder de zon. 

Reputatie 6
Badge +6

Tja ik kom al jaren bij de Albert Heijn maar kies daar zelf voor, ik verwacht niet daarvoor beloond te worden. De actie waar je op doelt is trouwens gewoon een welkomstaanbieding voor nieuwe klanten. Je bent zelf ook ooit nieuw klant geworden en hebt destijds ook gebruik mogen maken van zo’n actie…er is in ieder geval niks triests aan.

@Number ten zonder de zoekfunctie te gebruiken had je op de eerste drie pagina's van recente berichten kunnen zien dat er meerdere klanten zijn die deze vraag stellen en dreigen met opzeggen. Wat de kosten zijn kunt u zien bij mijnKPN.

De facturen laten precies zien welke diensten u afneemt en wat u daarvoor betaald. Overstappen vanwege de welkomstbonus staat u vrij. Krijgt u dan ook de service die u bij KPN heeft?

Het gaat me ook niet om iets gratis te krijgen, want dat bestaat niet, betaal je meestal zelf. Snap dat ze klanten moeten lokken, maar zo creëren ze zelf, en andere bedrijven, een cultuur om regelmatig over te stappen. Dit moet niet nodig zijn. Waardeer het eens dat iemand al jaren trouw zijn facturen betaald, en verwerk dit in het abonnement, niets voor niets, maar wel fair.

Reputatie 7

Het gaat me ook niet om iets gratis te krijgen, want dat bestaat niet, betaal je meestal zelf. Snap dat ze klanten moeten lokken, maar zo creëren ze zelf, en andere bedrijven, een cultuur om regelmatig over te stappen. Dit moet niet nodig zijn. Waardeer het eens dat iemand al jaren trouw zijn facturen betaald, en verwerk dit in het abonnement, niets voor niets, maar wel fair.

Een klant is feitelijk alleen interessant als deze meerdere diensten afneemt en dat is waarom het hele "loyaliteitsprogramma" daarop geënt is. Hussel kortingen is dus waar het om draait bij kpn. Een unlimited mobiel abonnement samen met Internet en TV kan je per maand zo'n €19,49 "korting" opleveren, €5,- entertainmentkorting, €6,99 voor gratis pluspakket en €7,50 op het mobiele abonnement.

Maar ook daar geldt dat je die kortingen eigenlijk zelf betaalt want als kpn niet zo'n loyaliteitsprogramma nodig zou hebben dan zou de totaal abonnementsprijs maar zo veel lager kunnen worden immers het is een ongeschreven wet, kortingen betaal je zelf.

Reputatie 4
Badge +2

Het gaat me ook niet om iets gratis te krijgen, want dat bestaat niet, betaal je meestal zelf. Snap dat ze klanten moeten lokken, maar zo creëren ze zelf, en andere bedrijven, een cultuur om regelmatig over te stappen. Dit moet niet nodig zijn. Waardeer het eens dat iemand al jaren trouw zijn facturen betaald, en verwerk dit in het abonnement, niets voor niets, maar wel fair.

In een markt met veel competitie is een dergelijke opbouw lastig te realiseren. Mensen met een relatief kort abonnement zouden dan naar verhouding meer moeten gaan betalen om de kortingen te kunnen bekostigen voor mensen met een relatief lang abonnement.

 Stel dat KPN iemand met een abonnement van langer dan 10 jaar 90% van de prijs laat betalen, iemand met een abonnement van 5 jaar en langer 100% en iemand korter dan 5 jaar 110% van de werkelijke prijs. 

Dat betekent dat abonnementen die nog maar relatief kort lopen te duur zijn ten opzichte van de concurrentie. Het zal bij een dergelijke opbouw dus voor klanten interessanter zijn om over te stappen naar de concurrent, waar de prijzen in het begin dan al gelijk lager zijn. 

Dan zullen dus veel te veel klanten al na hun eerste jaar overstappen.

Reputatie 2

Ik krijg als KPN abonnee geen korting bij ViAplay abonnement omdat ik al ESPN heb ik wil alleen maar Formule 1 zien dus ik ga wel naar F1TV goedkoper dan wat KPN me bied -en trouwens veel meer mogelijkheden  Gemiste  kans KPN !

 

Reputatie 7

Ik krijg als KPN abonnee geen korting bij ViAplay abonnement omdat ik al ESPN heb ik wil alleen maar Formule 1 zien dus ik ga wel naar F1TV goedkoper dan wat KPN me bied -en trouwens veel meer mogelijkheden  Gemiste  kans KPN !

Waarom is dat een gemiste kans, je krijgt toch al een korting. Waarom zou jij twee keer een korting moeten krijgen terwijl een ander maar één keer een korting krijgt?

Ik ga geen Viaplay nemen op deze manier. Kies gewoon voor beeld via andere aanbieder commentaar via een app van Olaf Mol. Hoe midder het contract nemen hoe harder je Viaplay pakt. En kpn ook geen voordeel geven

 Voorbereiden om weg te gaan bij kpn. Waardering voor een vaste klant is er toch niet.

Reputatie 6
Badge +6

Ik ga geen Viaplay nemen op deze manier. Kies gewoon voor beeld via andere aanbieder commentaar via een app van Olaf Mol. Hoe midder het contract nemen hoe harder je Viaplay pakt. En kpn ook geen voordeel geven

 Voorbereiden om weg te gaan bij kpn. Waardering voor een vaste klant is er toch niet.

Je krijgt niet de korting waar je recht op denkt te hebben, dat is heel wat anders dan wel of geen waardering voor vaste klanten hebben, ontzettende dooddoener. 

Ik bepaal zelf wel hoe het voelt. Daar heb ik geen dergelijke reactie voor nodig. Geloof me het kost je meer klanten dat het je nieuwe klanten gaat opleveren.

Reputatie 6
Badge +6

Ik bepaal zelf wel hoe het voelt. Daar heb ik geen dergelijke reactie voor nodig. Geloof me het kost je meer klanten dat het je nieuwe klanten gaat opleveren.

je bent bekend met het concept van een openbaar forum?