Vraag

af en toe storing interactive tv

  • 17 October 2020
  • 20 reacties
  • 210 keer bekeken

Af en toe hapert/  blokvorming tv beeld, heb de router al diverse malen uit gedaan geen resultaat en de interactieve tv modem ook al diverse malen uit gezet. 
maar af en toe heb ik  nog steeds haperend beeld. De tv modem is bedraad aangesloten vanaf de modem.

kunt u mij een oplossing geven?


20 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @Het-komt-goed en bedankt voor je bericht. Goed dat je dit probleem kenbaar maakt want ik kan me voorstellen dat het tv kijken op deze manier niet zo fijn is. Heb je de tv ontvanger al eens een zogenaamde software reset gegeven? Hoe je dat doet, zie je hier (bij stap 2). Mocht dat het probleem niet verhelpen dan kijk ik graag verder richting een oplossing. Zou je in dat geval je forumprofiel voor me in willen vullen? Alvast bedankt en ik zie je bevindingen graag tegemoet!

Goedemiddag,

 

Er staat in het eerste bericht dat ik dit al diverse malen gedaan hebt. Met geen goed resultaat.

Het zou fijn zijn om eerst goed te lezen en dan met een goede oplossing.

Dit gebeurde van de week ook weer ook  met de nieuwe software Die erop staat.

Dus nogmaals een goede oplossing.

 

kastje interactieve tv vervangen misschien?

 

hoor graag van u.

 

gr Gerard.

Reputatie 7
Badge +12

 

Af en toe hapert/  blokvorming tv beeld, heb de router al diverse malen uit gedaan geen resultaat en de interactieve tv modem ook al diverse malen uit gezet. 
maar af en toe heb ik  nog steeds haperend beeld. De tv modem is bedraad aangesloten vanaf de modem.

kunt u mij een oplossing geven?

 

Het spijt me zeer maar uit dit bericht kan ik niet opmaken dat je de tv ontvanger een zogenaamde software reset hebt gegeven. Je geeft wel aan dat je ze (meerdere) malen hebt uit - en aangezet maar dat is wat anders dan de ontvanger ook echt een software reset geven! Nu begrijp ik dat je dat al wel hebt gedaan maar dat dit niet tot een oplossing heeft geleid. Uiteraard heb ik je bericht goed gelezen dus ik kijk graag verder richting een oplossing. Zou je daarom voor mij je forumprofiel in willen vullen en een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Alvast bedankt :)

Heb zo ver ingevuld, als er nog iet ontbreekt hoor ik het graag. Ik wil nog één ding zeggen is sindsdien ik de nieuwe software heb de ontvanger 2 X uit het niets is opgestart weet niet of dit van belang is.

anders hoor ik het graag.

 

gr Gerard.

Reputatie 7
Badge +12

Bedankt voor het invullen van je profiel @Het-komt-goed . Morgen (dinsdag 27 oktober) zal er een nieuwe tv ontvanger voor je klaarliggen bij de Albert Heijn (Voorstraat 10). Je dient je huidige tv ontvanger wel in te leveren omdat je de nieuwe anders niet meekrijgt. De afstandsbediening die je nu hebt, hoef je niet terug te brengen omdat je deze kunt blijven gebruiken. Laat je mij weten of het probleem met de nieuwe tv ontvanger is verholpen?

Goedenavond, alles geïnstalleerd gelijk software update en nu maar afwachten of dat af en toe de blokvorming terug komt. Hoop het niet.

tot zover bedankt voor de service.

 

gr. Gerard

Reputatie 7
Badge +12

Graag gedaan @Het-komt-goed en bedankt voor het laten weten :) Mochten de problemen onverhoopt terugkeren, laat me dit dan vooral weten!

Goedenavond,

Is niet goed als ik nu al reageer,  om 21:25 weer blokvormig beeld duurt 1 a2 seconden dan weer weg, het is altijd het onderste gedeelte van de tv.

dus wat is de volgend stap.

 

gr Gerard.

Reputatie 7
Badge +9

dat komt veel voor bij SBS 6 en 9 daar heb ik ook wel last van dat komt door de aan voer naar kpn .kpn     kan hier niets aan doen ze zij op de hoogte van die storing . 🤔

Reputatie 7
Badge +12

Dankjewel voor de toevoeging @cornelis48 :)

 

@Het-komt-goed , een volgende stap kan ik zo niet bedenken omdat we alles wat mogelijk is eigenlijk al hebben gedaan. Als het inderdaad veel voorkomt bij SBS 6 & 9 dan zal dit vanzelf worden verholpen. Ik kan zoiets helaas niet voor je versnellen.

Hallo, toevallig was het niet bij SBS6 maar bij Veronica. Dus graag een oplossing. Betaal niet om een haperend beeld te ontvangen.

Reputatie 7
Badge +9

goedemorgen ook veronica.valt onder talpa helaas 🤔het komt goed 🤔

Weer een niet goedenavond,

 

vanavond weer blokvorming beeld Om 23:00 uur nu op RTL 4 dit is geen Talpa.

Dus graag een oplossing het wordt steeds erger en vaker.

 

Reputatie 7
Badge +12

Wel een goedemorgen @Het-komt-goed , zullen we wel gewoon 'vriendelijk' blijven? 

Best Meneer Jan,

 

ik heb al meer dan een halfjaar dit beeld probleem, diverse malen gebeld, van kastje naar de muur. Doe dit en doe dat. Ik ben al die tijd vriendelijk gebleven. 
Meneer Cornellis dacht dat ie de oplossing had, helaas werkt niet kan die beste man ook niks aan doen.

Dan kom er nog een meneer die niet van Kpn is die zegt het probleem ligt bij Talpa. 
Nu bij een andere zender dan Talpa.

Dus ja, dan kan je wel eens wat geïrriteerd raken.

Dus bij deze vraag ik om een oplossing omdat het probleem steeds vaker en langer duurt.

Gr Gerard.

Reputatie 7
Badge +12

Dat je er niet blij van wordt, snap ik. Dat vooropgesteld. Dat je hier al een half jaar mee bezig bent, geloof ik meteen alleen zie ik dit niet terug in je klantdossier. Je geeft aan dat je gisteravond rond 23.00 weer last had van blokvorming beeld; hoe lang duurde dit precies en loste dit probleem zichzelf weer op?

Hallo, 

duurde 3 a 4 seconden en ging vanzelf weer weg.

ik lees veel dat het ook wel eens kan komen dat er teveel gestreamt wordt, maar dat is bij ons niet het geval.

via WiFi haal ik een snelheid van 

 Soms is het lager.

hoor graag van u.

 

 

Reputatie 7
Badge +12

De interactieve tv staat verder los van de Wi-Fi maar je verbinding is het probleem niet. Die heb ik voor de zekerheid net nog eens doorgemeten en dit stukje is in orde; er komt voldoende snelheid binnen en de lijn is stabiel. Als het een probleem was met je verbinding, zou je dit vaker en op meer zenders moeten ervaren en dat is gelukkig niet het geval. Je hebt nu sinds een week de nieuwe tv ontvanger; heb je alleen gisteravond bij SBS6 rond 23.00 dit probleem ervaren of is het nog vaker voorgekomen?

Bij SBS6, Veronica en gisterenavond RTL4 om 23:00.

Reputatie 7
Badge +12

Je bent jammer genoeg niet de enige persoon die hier last van heeft. Mijn collega heeft hier ook een topic over en verzamelt voorbeelden die hij door kan sturen naar de juiste oplospartij. Ik heb jouw voorbeelden aan hem doorgegeven dus er wordt gewerkt aan een oplossing @Het-komt-goed !

Reageer