[Storing] Grijze of witte blokken op Talpa zenders. SBS6,Veronica en Net5

  • 3 April 2020
  • 126 reacties
  • 3542 keer bekeken
[Storing] Grijze of witte blokken op Talpa zenders. SBS6,Veronica en Net5
Reputatie 1

 

Storing Grijze-witte blokken op de Talpa zenders: SBS6,Veronica en Net5 
 

Er is op dit moment een storing gaande met TV waar je af en toe zwart-witte blokjes ziet op SBS6,Veronica en Net5.

Dit probleem is bekend bij de aanbieder (Talpa). Ze zijn druk bezig met het oplossen hiervan maar geven aan dat het een complex probleem is zonder snelle oplossing. Helaas is een oplostermijn nog niet bekend. 
Zodra we een update hebben zullen te dit topic updaten. Onze excuses voor het ongemak.

Verwachte eindtijd

n.n.b.

 

*Admin: Startbericht aangepast


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

126 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Henk A, ik heb even een nieuw topic aangemaakt om het overzicht te bewaren. 
Goed detectivewerk! Ik begrijp dat bij het beeld bij het terugkijken ook stoort.
Dit doet vermoeden dat er bij het uitzenden iets fout gaat! Heb je dit alleen op SBS 6 of ook op andere zenders?

Reputatie 1

Hallo Thomas,

 

Om heel eerlijk te zijn hebben wij daar niet op gelet.

Als het zich weer voordoet zal ik het hier melden.

 

met vriendelijke groet,

 

Henk

Reputatie 1

Hallo Thomas,

 

Vandaag 07-04-2020 hebben wij om 22.18 uur 1 x blokjes gehad en om 22.26 2 x flits blokjes gehad.

Dit was dit keer op de zender Veronica.

 

met vriendelijke groet,

 

Henk

Badge +19

Welk type ontvanger heb je en is die direct met een kabel aangesloten op het modem?

Reputatie 1

Hallo Joep1965,

Wij hadden hiervoor een ander probleem en daar heb ik de gegevens maar even van gekopieerd

De blokjes hebben wij om 23.02 uur weer gehad op de zelfde zender Veronica, het duurt nog geen seconde maar is toch hinderlijk.

Wij hebben alles al een  keer of wat gereset , de tv ontvanger Arris, met versienummer 7.7.90_1 en de Experia box v10. Wij hebben KPN sinds oktober 2019 en alles is geïnstalleerd door een monteur. Er is niks draadloos en hebben ook geen router tussen de Experia box en de tv ontvanger. Van de huis aansluiting gaat er een kabeltje naar de Experia box en daarvandaan gaat er een kabel naar de tv ontvanger en dan met een hdmi kabel naar de tv. Er zijn ook al andere kabels geprobeerd maar blijft het zelfde. Wij hebben ook alle randapparatuur losgekoppeld, Radio, en computerkabels, maar dat gaf het zelfde probleem. Onze televisie is een Samsung Q led 55 inch van een half jaar oud.

met vriendelijke groet,

Henk

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb het ook gezien, bij Kingsman...

Ik heb het ook gezien, bij Kingsman...

Nou, dat scheelt dan weer. Dan hoeft niemand zich dus druk te maken over hun eigen thuissituatie. Daar ligt het dan niet aan.

Zit toevallig nog met de pc aan en de tv aan op sbs6.

Om 01:23 uur op 8-4 kwam het effect ook langs.

Het gebeurt alleen in een LIVE stream of de teruggespoelde versie (live teruggespoeld).

Het komt NIET voor in de opname van datzelfde programma. Dus ook niet via begin gemist/terugkijken.

Het komt ook voor bij andere Talpa zenders als Veronica. (ook weer: niet via de opname).

Hier kan @Thomas weer mee naar de techneuten :wink: .

Ik begrijp nu ook waarom ik het nog niet gezien had. Van de commerciëlen kijk ik vrijwel nooit live. Via opname skip ik de commercials.

Reputatie 7
Badge +20

Ik geef het door! Bedankt!

Reputatie 1

Hallo ,

Ik geef het maar weer door dat vandaag om 20.14 uur en 21.13 uur weer blokjes op het beeld kwam.

De zender was SBS6 en het programma was hou van Holland.

 

met vriendelijke groet,

Henk 

Heb ik de laatste dagen ook af en toe op SBS6 (TFT-klant:relaxed: )

Aangezien ik dus nooit de live stream kijk zie ik die storing niet. Via een opname is ie er namelijk niet. Gek genoeg. Heb ‘m in de live stream inderdaad ook al 2 x gezien. (express ff zo gekeken ivm dit topic, maar dan nog met eerst 40 minuten achterstand om de reclame door te kunnen spoelen).

Ik zie het beeldeffect zoals op de foto nu voor het eerst ook in een opname.

Blue bloods. Uitz. zaterdagnacht rond 01:30 ofzo. Het programma was ca. 12 minuten bezig. (had de opname later gestart, dus eerste minuten via Groene Knop gekeken)

Op 12-04-2020 om 22u00 op Net5 even blokjes

Op 12-04-2020 om 22u42 op SBS6 even blokjes

 

Reputatie 5
Badge +5

Ik heb het ook enkele keren gezien 

Reputatie 1

Hallo allemaal,

Ben al blij dat wij niet de enige zijn die dit zien.

Hoop wel dat KPN hier wat mee kan.

 

met vriendelijke groet,

Henk

Reputatie 6
Badge +8

@Thomas 

Net bij de The Bing Bang Theory op Veronica. Blijft het beeld af en toe heel eventjes stilstaan. Daarna waren ook de blokjes hier zichtbaar.

Wat mij wel opvalt dat het allemaal bij de zenders van Talpa zijn als ik dit topic zo lees. Misschien dat het probleem in de aanvoer ligt van die zenders.

Bij de persconferentie van premier Rutte op RTL4 stond het beeld ook een keer even stil.

 

Reputatie 1

Op 14-04 op de zender TLC ook blokjes om 23.46 uur.

 

met vriendelijke groet,

 

Henk

Reputatie 7
Badge +24

Net op RTL 8 ook diverse verstoringen...

Bij de persconferentie van premier Rutte op RTL4 stond het beeld ook een keer even stil.

@JanD. Dat zal aan de verbinding van af de persruimte gelegen hebben. Was ook het geval via NPO 1.

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen Heren, ik heb reactie terug.
Het lijkt inderdaad in de aanvoer van de zenders te liggen. Zij zijn daar van op de hoogte gesteld.

Goedenavond

wij hebben inderdaad ook op SBS half scherm met blokjes  met verschillende afleveringen het begint rond 19:00 en dan een paar keer op een avond . Kunnen wij hier wat aan doen of .……

 Groet Rein

Doornkamp schrijft: Kunnen wij hier wat aan doen of .……

@Doornkamp . Als je dit topic hebt gelezen, en zeker wat er net vóór jouw reactie staat, weet je het antwoord :wink:

Doornkamp schrijft: Kunnen wij hier wat aan doen of .……

@Doornkamp. Als je dit topic hebt gelezen, en zeker wat er net vóór jouw reactie staat, weet je het antwoord :wink:

Wou ook even een reactie bij schrijven dat er meerdere mensen hier last van hebben 😊 Hopen dat ze er wat aan kunnen doen 😉