Beantwoord

Afstandbediening koppelen

  • 29 August 2020
  • 4 reacties
  • 107 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 2 reacties

Mijn (nieuwe) afstandsbediening werkt maar beperkt: de (Samsung) tv werkt alleen op de volume en mute knoppen en aan/uit. Hoe kan dit? Alle oplossingen geboden op de website hebben niet geholpen. 

icon

Beste antwoord door Chrizziey 30 August 2020, 17:12

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @V85,

Je bedoeld dat je alleen maar de functies van de tv kunt bedienen maar de tv ontvanger niet reageert op de afstandsbediening?  Welke tv ontvanger heb je momenteel? 

De redenen dat ik deze vraag stel is omdat zoals je het omschrijft het allemaal prima lijkt te werken, de afstandsbediening van KPN kan alleen maar het volume regelen en de tv aan en uit zetten, de rest loopt via de ontvanger. 

Beste Chris. Ik heb een Samsung tv en een Arris ontvanger (hiertussen zit overigens nog een sony home cinema set). Met de witte kpn afstandsbediening kan ik dus inderdaad alleen volume regelen en tv aan/uit zetten. Ik kan dus niet van kanaal wisselen momenteel. Heb je een idee?

Wat bedoel je met ‘de rest loopt via de ontvanger’? De afstandsbediening van de Samsung tv? In mijn oude situatie kon ik met de kpn afstandsbediening alles, maar nu verhuisd en dus problemen met de instelling van de afstandsbediening. 

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @V85,

Bedoel je een VIP2952 of 5202? Welke afstandsbediening heb je gekregen trouwens? Als je een 2952 hebt en een witte afstandsbediening met een zwarte onderkant dan werkt deze niet. Als je een 5202 hebt van Arris dan kun je de afstandsbediening koppelen door de 7 + 9 ongeveer 5 seconden in te drukken en kort te zappen en vervolgens bevestigen middels de OK knop. 

Ik las je vraag anders, dacht dat je verwachtte de tv helemaal te kunnen bedienen (niet de ontvanger). Zodoende. ;)

Super. Het werkt naar behoren nu! Dank voor je moeite.

Reageer