Beantwoord

Afstandsbediening bestellen en koppelen

  • 6 October 2020
  • 14 reacties
  • 121 keer bekeken

Dat van “Edge” klopt echt niet.  HEB DIT AL EEN AANTAL DAGEN GEPROBEERD.

Ik kan dus geen afstandsbediening bestellen.

Nu heb ik na veel moeite een nieuw TV-kastje en deze kan ik dus niet instellen omdat de afstandsbediening niet goed werkt. Alleen alles aan en uitzetten werkt nog en de cijfers 2,3 en 6. Dus abbonnementsnummer en pincode zijn niet in te vulllen.

En dat het bestellen van een afstandsbediening vaak niet lukt weten jullie. Dat vind ik nu geen goede service.

Admin: eigen topic aangemaakt voor vraag

icon

Beste antwoord door Mino v 9 November 2020, 15:44

Bekijk origineel

14 reacties

Dat van “Edge” klopt echt niet.  HEB DIT AL EEN AANTAL DAGEN GEPROBEERD.

Ik kan dus geen afstandsbediening bestellen.

Nu heb ik na veel moeite een nieuw TV-kastje en deze kan ik dus niet instellen omdat de afstandsbediening niet goed werkt. Alleen alles aan en uitzetten werkt nog en de cijfers 2,3 en 6. Dus abbonnementsnummer en pincode zijn niet in te vulllen.

 

En dat het bestellen van een afstandsbediening vaak niet lukt weten jullie. Dat vind ik nu geen goede service.

 

Wat heb je dan geprobeerd, want het kan met bijna elke browser, zelfs met Opera (Europees) die vaak niet werkt met KPN. 

Reputatie 7

Hoi @Mino v, wat irritant dat niet lukt om via de online tool een nieuwe afstandsbediening te bestellen. Het is belangrijk dat je Edge Chromium browser gebruikt, anders werkt het inderdaad niet. Of, probeer het even via een andere browser; Firefox, Safari of Chrome. 

Om via de online tool een aanvraag te doen moet je een KPN ID hebben. Ook moeten jouw Internet- en TV-abonnement gekoppeld zijn aan jouw KPN ID. Als dit niet het geval is, krijg je een foutcode te zien.

Hoe koppel je jouw producten aan jouw KPN ID? 

  • Ga dan bovenin naar ‘Producten’.
  • Vervolgens ‘producten toevoegen’. 

Laat je even weten of het aanvragen van een nieuwe afstandsbediening is gelukt? 

Reputatie 7

Hey Mino, het is hier al een tijdje stil. Ik ga er vanuit dat het inmiddels is gelukt om de ab te koppelen. Ik sluit hiermee je topic. Zijn er toch nog vragen? Dan weet je ons te vinden :)

Nee, het probleem is nog steeds niet opgelost. En ik heb nog geen tijd gehad om te bellen want dan moet ik thuis zijn.

Reputatie 7

Ai, dat is niet handig @Mino v . Zou je jouw forumprofiel willen invullen met je gegevens: postcode + huisnummer, naam contractant, mobiel nummer? Dan kunnen we een nieuwe laten opsturen :)

Ik heb mijn gegevens ingevuld. Maar ik vraag mij af of een nieuwe afstandsbediening echt zal helpen. Deze is nieuw. 

Het zou fijn zijn als er een goede handleiding bij zit. Die dan ook begint met aanzetten tv-kastje, enz.. Dat miste ik bij deze en bij alle 3 de soorten afstandsbediening is de werkwijze net wat anders zag ik op de site.

Reputatie 7
Badge +25

Ik heb mijn gegevens ingevuld. Maar ik vraag mij af of een nieuwe afstandsbediening echt zal helpen. Deze is nieuw. 

Als alleen enkele cijfers werken, dan lijkt ‘ie wel defect. De enige andere optie is misschien een storingsbron die het infraroodsignaal stoort zoals bijv. LED verlichting in de buurt van de tv-ontvanger.

Het zou fijn zijn als er een goede handleiding bij zit. Die dan ook begint met aanzetten tv-kastje, enz.. Dat miste ik bij deze en bij alle 3 de soorten afstandsbediening is de werkwijze net wat anders zag ik op de site.

Ik heb je voor de zekerheid een nieuwe AB gestuurd. Die ontvang je binnen 2 werkdagen in de bus. Als je het instellen van de afstandsbediening volgt, dan moet het toch lukken. Laat anders vooral weten waar je tegenaan loopt.

Als het goed is ontvang je deze AB

 

Dank je wel. 

Ik ben benieuwd.

Reputatie 7

Laat je ons weten of de nieuwe - nieuwe afstandsbediening werkt? We wachten je reactie af :)

Instructies opgevolgd maar de nieuwe afstandsbediening werkt niet.

 Ik heb later ook de tv-ontvanger aangezet ook al stond dat niet in de instructie maar ook dat werkt niet.

Reputatie 7

 Ik heb later ook de tv-ontvanger aangezet ook al stond dat niet in de instructie maar ook dat werkt niet.

Voor het instellen van je afstandsbediening is het de bedoeling dat je de tv-ontvanger aan hebt staan. Wel erg raar dat deze nieuwe ab ook niet functioneert. Dat lijkt me wel erg vreemd. Wil je het nogmaals proberen? Als je het instellen van de afstandsbediening volgt, dan moet het toch lukken. Laat anders vooral weten waar je tegenaan loopt? Branden de lampjes op de afstandsbediening? welke kleur? etc.

Ik heb nog 1x alles van de instructie gevolgd. Maar het lampje van de afstandsbediening gaat niet branden.

Inderdaad heel vreemd.

Ik ben het weer gaan proberen en oude afstandsbediening en mogelijk andere stoorzenders ver weggelegd. En...... het is nu wel gelukt!!!!

 

Reputatie 7

Ik ben het weer gaan proberen en oude afstandsbediening en mogelijk andere stoorzenders ver weggelegd. En...... het is nu wel gelukt!!!!

 

YEAH!!!! Super goed nieuws, ik ga dit onthouden. Heb daar niet bij stil gestaan, maar klinkt wel als een logische verklaring. Bedankt voor je bericht, @Mino v  :)

Reageer