Afstandsbediening koppelen aan LG televisie

  • 5 November 2020
  • 10 reacties
  • 366 keer bekeken

Reputatie 1

Goede avond, de code 244 werkt wel voor het geluid maar andere functies werken nog niet.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan?

 

Bedankt vast!

 

Groet, Jacqueline


10 reacties

Er zijn nog 5 codes. Heb je die al geprobeerd?

T4H afstandsbediening KPN

En hoe deze in te stellen. PDF met uitleg en codes.

Reputatie 1

Hallo Peter,

bedankt voor je reactie.

maar deze code had ik inderdaad al gevonden in eerdere chats.

maar ook die werken niet.

Gek, alleen het uit- en aanzetten en de volume knop werkt.

 

 

Gek, alleen het uit- en aanzetten en de volume knop werkt.

Wat is daar gek aan? Enige wat de KPN afst.bed. voor de TV ondersteunt is ook aan/uit, volume en bronkeuze. Voor TV kijken met de ontvanger is volume en TV-aan/uit zelfs voldoende.

Wil je bv de Smartfunctie van de TV zelf gebruiken dan moet je de LG afst.bed. pakken.

Reputatie 1

Functies als " gids' 'radio"' menu"etc werken niet meer..dat is wat er gek aan is aangezien ze het wel hebben gedaan... 

Die werken alleen op de decoder.

Je moet dus wel je tv aan hebben op de hdmi ingang met de decoder.

Reputatie 1

ik begrijp je niet helemaal… we hebben alleen maar verbinding via de decoder….anders doet de tv het niet

 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Sjokkie,

Welkom op het KPN Forum, fijn om te zien dat @PeterG jou al aardig op weg heeft geholpen. 

De afstandsbieding maakt in principe contact met de TV-ontvanger. Jouw TV toestel functioneert enkel als beeldscherm en geeft weer wat de TV-ontvanger uitzend. De knoppen 'menu’ 'radio’ en 'gids’ hebben dus enkel invloed op de tv-ontvanger en hebben niks te maken met de koppeling tussen jouw tv-toestel en en de afstandsbediening.

Sommige functies van de afstandsbediening werken niet op de TV-ontvanger en slaan dus wel op het TV toestel.  Het gaat hier om de geluidsknoppen, de bron knop en de aan/uit knop voor TV. Wanneer je deze knoppen wilt gebruiken moet je de afstandsbediening eerst aan jouw tv koppelen. Omdat elke tv anders is zijn er meerdere codes per merk, ook zijn er meerdere versies van de KPN afstandsbediening in omloop. Zelf gebruik ik dit stappenplan, hierin selecteer je eenvoudig jouw afstandsbediening, krijg je te zien hoe je deze specifiek moet koppelen en ontvang je een hele lijst aan codes die je uit kan proberen. 

Ik hoop dat je er op deze manier uit komt! 

Reputatie 1

Dank Hanna voor je toelichting.

Maar helaas werkt het stappenplan ook niet..eerder probeerde ik dit al.

Kan de AB kapot zijn..immerd eerder deed hij het wel…

Gr Jacqueline 

Reputatie 7
Badge +18

Hallo Jacqueline,

 

Het zou ook kunnen dat de decoder gedeeltelijk is vastgelopen.

Heb je die al eens herstart?

Je kan hem uitzetten aan de achterkant via de schakeleaar, dan even wachten en hem weer aanzetten.

 

Reputatie 1

Hi, ja ook al een paar keer geprobeerd. Zal het anders nog een keer doen vanavond, maar ik denk niet dat het gaat werken….

Reageer