Beantwoord

Afstandsbediening Samsung Frame TV niet te koppelen aan KPN TV+

  • 26 July 2023
  • 1 reactie
  • 717 keer bekeken

Op je Samsung tv  ga naar > Instellingen > Algemeen > Beheer externe apparaten > Anynet+ > Aan
Op je Tv+ ontvanger ga naar > Instellingen >Apparaat >Apparaatvoorkeuren >Weergave en geluid > Hdmi-cec > CEC Switch aanzetten

Gister een nieuwe Tv+ box ontvangen. 
zelfde probleem met de afstandsbediening van de Samsung (frame tv) is niet universeel in te stellen bij dit nieuwe kpn kastje. Oude was dat wel, werkte top! 
heb het nieuwe kastje weer in de doos gedaan… ook na bovenstaande tip (klopte wel dat die cec switch uitstond in de tv+ box! Maar alsnog niet te koppelen…)

 

kan het zijn dat dat oude kastje gewoon infrarood toestond en de nieuwe niet? 
 

of zijn er nog andere gouden tips hoe ik het toch voor elkaar ga krijgen!! 😀😀

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt [origineel topic]

icon

Beste antwoord door PeterG 26 July 2023, 13:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

kan het zijn dat dat oude kastje gewoon infrarood toestond en de nieuwe niet? 

Klopt, @M.n.T 

HDMI CEC ondersteunding icm met Samsung is prut. Met Sony en Philips prima.

Geen gouden tips. Hier een Samsung tv en is me nog niet gelukt. Maar ik gebruik liever de kpn ab. Want de One Remote zonder cijfers en met tuimel ipv indruk toetsen voor volume en zappen (je kan ‘m dan niet naast je laten liggen) is een ramp.

 

gouden tips hoe ik het toch voor elkaar ga krijgen!!

Sony of Philips tv kopen 😁.

Maar met de kpn ab kun je alles, want alle apps staan ook op de box of kun je erop zetten. En die kpn ab is nog veel handiger ook (...) 🤓.

 

heb het nieuwe kastje weer in de doos gedaan… 

Je gaat, meestal binnen 14 dagen, een terugstuur verzoek krijgen voor je oude ontvangers. KPN deactiveert ze.

Het is toch niet zo onoverkomenlijk om de kpn ab te gebruiken?