Alleen geluid op Nederlandse zenders. Amber Soundbar

  • 27 December 2020
  • 7 reacties
  • 105 keer bekeken

Ik heb een 4K ultra HD dolby audio tuner van KPN.

Heb op nederlandse zenders wel geluid maar op de overige geen geluid.

Waar kan dat aan liggen via tv geluid wel maar via de amber soundbar niet.

Wie kan me helpen

*admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Wat vaak helpt is in ieder geval alles updaten @Ot van de Sande. Heb je dat al gedaan? Werkt het geluid daarnaast wel als je de TV ontvanger direct op de TV aansluit?

Hoi Bram op het ogenblik werkt het weer heb een 2.1 HDMI kabel verbonden en alles geuodate. Ik heb wel steeds last van bugs in het geluid dat is erg hinderlijk bij muziek. Het is willekeurig en een fractie van een seconde, bijwijze van spreken. Ik kan nog proberen de om de 4K tuner van KPN rechtstreeks aan te sluiten op de tv, maar dat wordt door Sennheiser niet aanbevolen.

Graag reactie

m.vr.gr. Ot van de Sande

Reputatie 7
Badge +17

Jammer om te horen dat het nog niet optimaal werkt. Wel is het zo dat we dat altijd getest willen hebben om zeker te weten dat we kunnen uitsluiten dat het bijvoorbeeld in de soundbar zou zitten. Mocht de soundbar van een optical aansluiting voorzien zijn kan je die eventueel ook nog proberen. Daarnaast is het altijd goed om te kijken welke output ingesteld staat, bijvoorbeeld stereo of 5.1, en die op alle apparaten hetzelfde instellen. 

Reputatie 7

Ik kan nog proberen de om de 4K tuner van KPN rechtstreeks aan te sluiten op de tv, maar dat wordt door Sennheiser niet aanbevolen.

Vreemd, mijns inziens hoort dat juist de aanbevolen methode te zijn.

HDMI kabel van TV ontvanger naar televisie en tweede HDMI kabel op een hdmi-ARC poort om het geluid door te leiden naar de soundbar.

Hoi Bram

ik heb nu de KPN tuner rechtstreeks aangesloten op SB tot heden succesvol ff afwachten. Voorzover bedankt voor het advies.

mocht ik weer problemen mee krijgen , meld ik me.

m vr gr Ot van de Sande

Sorry Bram ik bedoel op de TV.

Reputatie 7
Badge +17

Is helemaal goed. Het is officieel iets dat buiten de ondersteuning valt maar ik ken het belang, gemak en plezier van goed geluid. En de soundbar die je hebt is een mooi stuk apparatuur. Dus laat het weten als er meer ondersteuning nodig is en zo lang ik tips kan vinden voor je blijf ik ze geven! :relaxed: