Vraag

Als we de tv aanzetten krijgen we sinds een paar dagen grijze ruis te zien, moeten opnieuw opstarten

  • 12 March 2024
  • 27 reacties
  • 168 keer bekeken

Reputatie 2

 Elke keer moeten we de modem opnieuw opstarten en tv kastje uit en aan zetten?


27 reacties

Hoi @Danielle25 . Het klinkt alsof de tuner moeite heeft om met jouw tv te communiceren. Heb je de bijgeleverde HDMI kabel gebruikt?

Zo ja, zitten er op jouw tv meerdere HDMI aansluitingen? Zou je dan eens een andere HDMI ingang kunnen proberen?

Reputatie 2

Beste @Erwin van KPN Erwin, 

We hebben inderdaad de bijgeleverd HDMI kabel gebruikt en ook alle HDMI aansluitingen al geprobeerd. Ook een nieuwe HDMI kabel geprobeerd op alle HDMI aansluitingen dus daar zit het probleem niet.

Het heeft altijd zeker een jaar goed gewerkt, nu sinds een week elke dag problemen.

Vermoedelijk de tv ontvanger, als ik mijn 2e ontvanger die normaal boven staat aansluit zijn er namelijk geen problemen? 

Zodra ik de ontvanger die normaal beneden staat daar dan weer aansluit gaat het weer mis!

De ruis (sneeuw) komt van een oud type ontvanger die (nog) ingebouwd zit in de tv. ( overbodig geproduceerd )
Op de een of andere manier komt het signaal “kijk naar mij” niet door via de HDMI aansluiting.
De wissel met de kastjes maakt dat mooi duidelijk.

Is er nog een instelling in het KPN kastje wat daar invloed op kan hebben ? (vraag aan anderen)
Zo nee, dan is het kastje kaduuk.

OF de tv (eigenlijk monitor) zo instellen da-tie altijd kiest voor de betreffende HDMI ingang.

Reputatie 2

@KeesYagi  TV is ingesteld op juiste HDMI dus daar zou het niet aan moeten kunnen liggen?

 

O, dat is wel vreemd, en als je dan handmatig die ingang nog een keer kiest of eerst een andere ingang en dan weer terug ?
Het kan ook zijn dat de tv iets is gaan mankeren wat weer andere verschijnselen geeft bij het een of andere tv kastje, dit soort geintjes maakt het fout zoeken nog lastiger.

[..] als ik mijn 2e ontvanger die normaal boven staat aansluit zijn er namelijk geen problemen?

Is dat een ander type ?
Is het een optie om de kastjes wissel zo  te laten ?

 

Reputatie 2

@KeesYagi dit alles al geprobeerd, zoals ik al aangaf lukt het met de ontvanger die normaal boven staat wel gewoon goed. Dus mijn vermoeden is echt dat de Tv ontvanger kapot is @Erwin van KPN of mis ik iets?

En hoe doet de ontvanger die normaal beneden staat het op de tv boven???

Reputatie 2

@PeterG  nee dat nog niet gedaan omdat ik er eigenlijk wel overtuigd ben dat het kapot is

@Danielle25  Dat idee krijg ik ook maarrrr ik moet het je vragen.  Onze taak is het om alles uit te sluiten.

Als het met de andere tuner vlekkeloos gaat,  wil ik dat graag weten. Zo ja, dan regel ik een nieuwe tuner voor je. Maar je moet het wel even getest hebben. 

Reputatie 2

@Erwin van KPN ga ik meteen even doen

 

Reputatie 2

@Erwin van KPN helaas met het kastje van beneden wat daar niet functioneert boven geprobeerd maar ondervind hier ook dezelfde problemen helaas!

Dank je wel. Mooi. Helemaal zeker: kastje stuk. Taakje voor @Erwin van KPN 😁.

Enne, witte ruis / sneeuw kan wel degelijk met hdmi @KeesYagi . Ik geloofde het ook niet totdat ik het inmiddels al enkele keren gehad heb. Op een oude tv overigens.

@Danielle25 : Helder.  Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?

Reputatie 2

@Erwin van KPN done

met het kastje van beneden wat daar niet functioneert boven geprobeerd maar ondervind hier ook dezelfde problemen helaas!

Da’s juist mooi, fout gevonden.

Enne, witte ruis / sneeuw kan wel degelijk met hdmi @KeesYagi .
Ik geloofde het ook niet totdat ik het inmiddels al enkele keren gehad heb. Op een oude tv overigens.

Jaha, ( dat bedoel ik ook ) de tv gaat standaard naar de ingebouwde PAL ontvanger tenzij er een signaal op de HDMI ingang komt.
( of hebben we weer een spraakverwarring, laat maar dan, niet belangrijk )

Spraakverwarring. TV blijft op hdmi maar geeft witte ruis. Op de ingebouwde tuner zit hier namelijk een antenne via dvb-t2 hevc en geeft dus wel signaal @KeesYagi . TV geeft ook aan nog op hdmi ingesteld te staan tijdens witte ruis.

Oh, ik sta op het punt om 'm om te ruilen, @Danielle25 . Maar ben alleen nog vergeten om het serienummer van de defecte tuner te vragen.

Zou je mij de laatste 3 cijfers/letters van het serienummer willen sturen?

Reputatie 2

@Erwin van KPN die kan ik pas vanavond / morgenvroeg sturen ben nu op het werk. Wordt vervolgd dus!

Reputatie 2

@Erwin van KPN het serienummer isM92051P35265

 

@Danielle25 Ik stuur er eentje naar de bruna.  Je krijgt hier ook een SMS van met belangrijke informatie. laat even weten of je die binnenkrijgt. 

Reputatie 2

@Erwin van KPN top, ik zag al mails binnen komen, dank voor de snelle service!

Is het alweer up and running @Danielle25 ?

Reputatie 2

@PeterG ik ga vanavond aan de slag, had dit weekend geen tijd:)

Reputatie 2

@PeterG gister einde middag geinstalleerd, gisteravond paar keer uit en aan en vanochtend ook. Tot op heden gaat het goed:) Maar kijk het wel ff een paar dagen aan maar voor nu ziet het er goed uit!

@PeterG gister einde middag geinstalleerd, gisteravond paar keer uit en aan en vanochtend ook. Tot op heden gaat het goed:) Maar kijk het wel ff een paar dagen aan maar voor nu ziet het er goed uit!

klinkt hoopvol! mocht het toch weer misgaan, lees ik het wel.

Reageer