Beantwoord

Apps op VIP5202, zoals Netflix of NPO, lopen regelmatig vast

  • 7 January 2024
  • 3 reacties
  • 92 keer bekeken

Reputatie 1

Ik weet niet of er nog meer mensen zijn maar ik heb steeds vaker problemen bij het starten van div apps npo , netflix , Hbo deze lopen vast of deze bevriezen of starten niet ben er wel een beetje klaar mee, gelukkig bezit ik ook een appel tv en daar heb ik geen problemen met de apps, maar deze heb ik niet op de 2e tv 

icon

Beste antwoord door Noordzee 7 January 2024, 21:12

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Bob1966 ,

Waarom niet de apps rechtstreeks van de TV gebruiken? Of anders een tweede Apple TV kopen? 

 

Wil je bij KPN de oplossing zoeken? Dan kun je overstappen op KPN TV+. 

Je moet dan jouw abonnement verlengen.

Dat kan telefonisch via 0800-0402. Het kan sinds kort ook via internet: https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan dus over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Hier vind je de status van de bekende bevindingen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht: 

 

Reputatie 2

DE KPN TV+ box is echt niet voor iedereen een verbetering. Zeker niet voor a-technische digibeten, die gewoon een werkend product willen zonder gezeur (en daar ook voor betalen).

Ik herken de klachten van een familielid (70+, raakt al in paniek als er maar even wat niet werkt, dus zeker geen TV+ box voor bestellen!) die veel YouTube kijkt. Wat een drama via dat ding. Kun je wel een Google Chrome TV kopen maar ga dat maar weer allemaal uitleggen en wie bellen ze als het niet werkt (switchen van HDMI ingangen, ook dat ding loopt wel eens vast, etc.).

Je zou denken als iemand al 25 jaar klant is dat de klantenservice coulant is en een modernere variant van de Arris ontvanger wilde afsturen, maar nee hoor gewoon die oude gare rommel waar echt niet mee te leven valt. De ‘oplossing’ die hier ook genoemd wordt: bestel het 4K pakket, dan krijg je de Arris VIP 5202, zeg het weer op en je hebt een moderne ontvanger die wel gewoon stabiel is en vlot reageert.

Het is dat die oude mensen zo enorm loyaal zijn en bang zijn voor iedere verandering (daarom geen TV+ box, laat staan overstappen naar Ziggo) en daar haalt KPN echt heel veel voordeel uit onder het mom van duurzaamheid en al die kul. Maar ik denk dat er niemand bij KPN zelf gelukkig zou worden van die oude ontvangers waar apps regelmatig op vastlopen. Ach, het is ook maar een extra service, all die apps op je TV ontvanger dus je hebt nergens recht op. Als het werkt is het leuk voor je, hapert het dan verschuilen ze zich daar achter (na alle flauwekul over opnieuw opstarten, fabrieksinstellingen, etc. hebt moeten doorlopen, wat natuurlijk geen zak doet).


Wij hebben ook de VIP5202, en ervaren ook al vanaf het begin de haperende problemen met de apps. Wij gebruiken voornamelijk Netflix en Videoland. Ook de KPN monteur al een keer laten komen, maar dat hielp niets. Enkel hetzelfde advies als hierboven. Geen verbetering dus… Wij denken eraan over te stappen naar Ziggo. 

 

 

Reageer