Beantwoord

arris 5202 i.c.m. experia wifi

  • 30 December 2020
  • 8 reacties
  • 97 keer bekeken

Een heel verhaal om het hopelijk duidelijk te maken.

Sinds 2 dagen heb ik 2 Arris 5202 ontvangers in huis. In huis zijn tevens 2 bekabelde experia WiFi versterkers.  Bij de TV die het dichtbij bij de Experia V10 router staat loopt de ethernet verbinding via de experia WiFi, dit om een goede WiFi dekking te krijgen. Met de oude Motorola ontvanger geen probleem, maar nu start de 5202 telkens bij het aanzetten opnieuw op met configureren. Tevens geeft hij bij de test aan dat pingen niet mogelijk is, en er geen ethernet kabel is aangesloten…… maar we hebben wel goed beeld?!? Dus vreemd. Kwam er achter dat de speciale duo experia WiFi het probleem veroorzaakt. Maar zonder die experia WiFi is er geen goede WiFi, dus deze maar via een andere aansluiting laten lopen. In ieder geval wel WiFi, maar van 180 mbps terug naar 80. En het basis advies van KPN om de experia WiFi juist bekabeld op te nemen tussen de experia box en tv ontvanger werkt dus niet. De 2e tv staat direct aangesloten, en geen probleem! Is de combi 5202 en experia WiFi een bekend probleem?

icon

Beste antwoord door Jan Willem Jansen 5 January 2021, 11:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Badge +19

Dat is wel bijzonder. Gebruik je ergens een switch of is de kabel direct verbonden met de experiabox?

Direct via cat 6 verbonden met de experia 10. Het is ook vreemd dat de 2e ontvanger, die veel verder weg staat van de Experia 10 ( maar zonder Experia WiFi) geen problemen heeft. Uiteraard de 5202 en Experia WiFi onderling uitgewisseld om hardware verstoringen te elimineren.

Badge +19

Heb je de experia wifi al gerest?

Dat was zo’n beetje het eerste wat ik heb gedaan. En een reset lost over het algemeen het nodige op. Pas na het omruilen van de 2 arris 5202 ontvangers, en omruilen vd Experia WiFi routers (geen WiFi op de Experia 10) en vervangen van de kabel tussen Experia WiFi en de 5202,was het duidelijk dat bij het verwijderen van de Experia WiFi het probleem over is. De Experia WiFi bij de 2e tv plaatsen om te kijken of er daar dan hetzelfde probleem optreedt ging me iets te ver. De Experia 10 is via pair bonding aangesloten, maar mag er niets mee te maken hebben

Badge +19

Ik neem aan dat je 2 experia wifi's hebt? En dat de wifi van de v10 uit is.Eerlijk gezegd denk ik dat de poort van de experia wifi kapot is of in ieder geval niet goed is.

Badge +19

Heb je al ingelogd op de experia wifi's om te kijken of je daar wat vreemds ziet? http://192.168.2.150/

het zijn idd 2 experia Wifi's. Ik heb ingelogged, het adres was 2.19 en kom geen vreemde zaken tegen. Er is ook geen probleem geweest met de motorola ontvangers. Het enige wat “vreemd” is , is dat ik geen log bestand kan exporteren/inzien. Wifi werkt verder ook goed, zij het nu met minder bandbreedte. 

Ben er uiteindelijk zelf achter gekomen waarom de combi niet goed functioneerde. Het blijkt dat de Experia Wifi de 2 ethernet poorten wel doorlust, maar wel met enige vorm van intelligentie. Vanuit de monitoring van KPN leek alles goed te zijn, maar bij het opnieuw instellen (ik was eigenwijs, en kon niet wachten op de KPN monteur) van de Experia Wifi bleek dat de software geüpdatet moest worden. Vreemd dat dit niet remote door KPN te constateren is/ook niet bij het zelf inloggen. Na de update van de Experia Wifi geen probleem meer bij het testen, en geen opstartproblemen meer bij de 5202. En weer 180Mbps download bij Wifi! Wel iets voor KPN om in de gaten te houden bij de vervanging van oude Motorola voor Arris 5202. Opgelost!!