ARRIS VIP5202 geen beeld / groen beeld op LG OLED 65E6V

  • 15 April 2020
  • 84 reacties
  • 4042 keer bekeken

Ik moet de ARRIS elke keer resetten als mijn LG OLED 65E6V uit is geweest, om te zorgen deze weer in sync zijn met elkaar. Dit om een van de volgende situaties op te lossen:

  1. Helemaal geen beeld via HDMI, de TV geeft aan dat geen apparaat is aangesloten op de TV
  2. Flikkerend/groen beeld via HDMI en er gebeurd verder niets 
  3. Melding 3D is uitgeschakeld komt in beeld 
  4. Melding ‘Druk op (I) om de TV-ontvanger aan te zetten.’ verschijnt niet in beeld als de ARRIS uitstaat


NB Op mijn andere LG LCD TV (49SK7900) werkt alles zoals het zou moeten werken. 

Acties die ik al heb ondernomen die geen van allen het probleem op de LG OLED hebben opgelost:

  1. Update firmware van OLED naar 05.30.80
  2. Omwisselen van de ARRIS, waarna het probleem nog steeds enkel bij de LG OLED blijft spelen 
  3. Aansluiten van de ARRIS op andere  HDMI poorten van de LG OLED
  4. Aansluiten van de ARRIS via mijn Marantz receiver (NR1608 met laatste firmware) aansluiten op mijn LG OLED 
  5. Overige apparaten die op de LG OLED zijn aangelopen zoals de Switch,  XBOX en Apple TV werken zonder problemen via de HDMI poorten van de LG OLED

—- Technische Details —

LG OLED 65E6V (2016 model), met laatste FW 05.30.80

ARRIS: UI 3.90.02 met SW 7.7.90_1


84 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Makkie72, welkom! Wat een gek probleem! Goed dat je al zoveel dingen getest hebt. Wil je ook eens kijken of op de LG in jouw instellingen de Trumotion uitstaat? Dit is een beeldverbeteraar, die nog wel eens problemen op wil leveren in combinatie met de Arris. Wil je daarnaast je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)?

Goedemorgen Marcia,

 

TruMotion staat sowieso uit voor al mijn beeld profielen: Game, Film, HDR, etc. Ook alle overige ‘beeldverbeteraars’ staan uit.
 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +30

Zou je dan eens volgende vragen willen beantwoorden in een privébericht naar mijn collega Paul? Hij geeft je gegevens dan door, zodat je een andere firmware krijgt. Ik ben heel benieuwd of het daar dan wel beter van wordt!

 

We hebben de volgende gegevens nodig:

  • Naam klant:
  • E-mailadres van de klant:
  • Postcode / huisnummer:
  • Merk televisie:
  • Model televisie:
  • iTV abonneenummer (14 cijferig):
  • Exacte klacht omschrijving:

Stuur bovenstaande ingevulde vragenlijst naar mij in een privébericht. Alleen volledig ingevulde formulieren kunnen in behandeling worden genomen.

Wanneer kun je de oude software verwachten?

Binnen 24 (tot max. 48) uur zal het account in een speciale software-groep worden geplaatst. Na de 24 (tot max. 48) uur zal de tv-ontvanger het service-window (01:00 – 07:00) daarna dan vanzelf de oude software downloaden (of wanneer je herstart).

Reputatie 7
Badge +30

Nog wel even iets anders: heb je de HDMI-kabels ook mee verhuisd? Ik zie dat je wel andere poorten hebt getest, maar het kan ook aan de kabel liggen!

Nog wel even iets anders: heb je de HDMI-kabels ook mee verhuisd? Ik zie dat je wel andere poorten hebt getest, maar het kan ook aan de kabel liggen!


Ik heb diverse kabels gebruik, waaronder HDMI 2.1 gecertificeerde kabels 

Reputatie 4
Badge +2

Stel je tv is in op 50 Hz. Dit probleem had ik ook met mijn vorige LG tv.

Stel je tv is in op 50 Hz. Dit probleem had ik ook met mijn vorige LG tv.

De LG werkt op 100Hz en 120Hz…. je kunt hem niet op 50Hz zetten.
 

Wel heb ik de Arris al op Auto, 4K@50Hz en 4K@60Hz gezet als test, maar geen van deze settings werken.

Zou je dan eens volgende vragen willen beantwoorden in een privébericht naar mijn collega Paul? Hij geeft je gegevens dan door, zodat je een andere firmware krijgt. Ik ben heel benieuwd of het daar dan wel beter van wordt!

 

We hebben de volgende gegevens nodig:

  • Naam klant:
  • E-mailadres van de klant:
  • Postcode / huisnummer:
  • Merk televisie:
  • Model televisie:
  • iTV abonneenummer (14 cijferig):
  • Exacte klacht omschrijving:

Stuur bovenstaande ingevulde vragenlijst naar mij in een privébericht. Alleen volledig ingevulde formulieren kunnen in behandeling worden genomen.

Wanneer kun je de oude software verwachten?

Binnen 24 (tot max. 48) uur zal het account in een speciale software-groep worden geplaatst. Na de 24 (tot max. 48) uur zal de tv-ontvanger het service-window (01:00 – 07:00) daarna dan vanzelf de oude software downloaden (of wanneer je herstart).

De UI versie is inmiddels verlaagd van 3.90.02 naar 3.90.01, maar dat heeft het niet opgelost.

 

Het valt mij op dat de Software-Versie nog steeds op 7.7.90_1 staat. Zou niet juist deze software veranderd moeten worden of moet dit nog gepushed worden naar mijn Arris?

 

NB De UI versie heeft toch enkel betrekking op de frontend ipv de daadwerkelijk firmware van de Arris, waar mogelijk het probleem in zit?

 

 

Reputatie 4
Badge +2

Sorry dat bedoelde ik ook. Bij mij hielp het toen wel . 4k@50hz.

Sorry dat bedoelde ik ook. Bij mij hielp het toen wel . 4k@50hz.

Geen probleem, bedankt voor het meedenken.. Ik hoop dat er een oplossing gevonden wordt, zat sowieso niet op zo’n extern kastje te wachten ipv de CI+ Module die ik bij ziggo gebruikte en perfect werkte (alleen zonder 4K)

Reputatie 7
Badge +30

Erg bijzonder dit! Ik heb het voorgelegd bij de technische collega's en kom er bij je op terug zodra ik meer informatie heb!

Erg bijzonder dit! Ik heb het voorgelegd bij de technische collega's en kom er bij je op terug zodra ik meer informatie heb!

Fijn, dank je wel!

Reputatie 7
Badge +30

Geen probleem. Mijn collega vraagt of je bij Energiespaarstand (Menu, Instellingen) de optie automatisch uitschakelen na 15 minuten (deepsleep) uitgezet hebt. Zou je dat eens willen testen? Anders hebben we toch het idee dat de televisie wellicht defect is. Neem in dat geval ook even contact op met LG. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt. Is het inmiddels opgelost? Of heb je nog contact met LG gehad?

Hi @Marcia_ de tv staat niet op deepsleep en heeft met alle andere HDMI apparaten geen van dit soort problemen, waaronder:

  • Nintendo Switch
  • XBOX One X
  • Apple TV 4K
  • Marantz NR1608

Ook krijg ik die synch problemen als ik de TV uitzet en weer aan, dan moet ik de Arris weer resetten om beeld te krijgen. Heel soms hoef ik de Arris niet meer te resetten, sinds die aangepaste firmware erop zit. Maar zoals gezegd, het is nog steeds niet opgelost.

PS Zou het een idee zijn als iemand van de 2e lijn contact met mij opneemt zodat ik samen met hem/haar realtime checks kunnen uitvoeren?

 

 

Hallo beiden,

 

Ik onderschrijf de problemen die @Makkie72 ondervindt, ik ervaar dezelfde problemen met de arris vip5205 4k ontvanger als omschreven. Ik heb een filmpje gemaakt als voorbeeld:

https://youtu.be/AQStNGLrZRg

 

Ik had al een andere post op het forum gevonden van een tijdje terug dus het lijkt mij dan ook niet dat dit aan onze TVs ligt. Ik begin mij inmiddels ook al groen en geel te ergeren aan het uit/inpluggen van de HMDI kabel aangezien dit het voor mij oplost. 
 

Ik stoor mij ook aan het feit dat HDR geforceerd wordt zonder dat dit een optie is in de instellingen. Hopelijk kan hier ook iets aan worden gedaan!!

 

Graag word ik ook up-to-date gehouden over dit onderwerp @Marcia_ .

@Marcia_  vanuit de reactie van @SuperSteven  maak ik op dat jullie verschillende versies leveren van de Arris. Die van mij zijn beiden VIP5202 en die van hem VIP5205...

Is het een idee dat jullie mij de verschillende modellen kunnen laten uittesten, om te zien of daar misschien nog verschillen tussen zitten.

Verder is de software versie die er nu op staat:

UI 3.90.01 met SW 7.7.90_1
Toen ik de oorspronkelijk defect registreerde bij jullie, was het nog:

UI 3.90.02 met SW 7.7.90_1
 

Echter zijn beide versies niet de versie die ik ooit had, waarbij destijds HDR enkel aanging bij de 4K kanalen (lees: HDR HLG wel te verstaan).

Tot slot vroeg ik me af of de SW 7.7.90_1 niet aangepast moeten worden, volgens mij is nu enkel de UI (frontend) een versie teruggezet....

 

@Marcia_  vanuit de reactie van @SuperSteven  maak ik op dat jullie verschillende versies leveren van de Arris. Die van mij zijn beiden VIP5202 en die van hem VIP5205...

Is het een idee dat jullie mij de verschillende modellen kunnen laten uittesten, om te zien of daar misschien nog verschillen tussen zitten.

Verder is de software versie die er nu op staat:

UI 3.90.01 met SW 7.7.90_1
Toen ik de oorspronkelijk defect registreerde bij jullie, was het nog:

UI 3.90.02 met SW 7.7.90_1
 

Echter zijn beide versies niet de versie die ik ooit had, waarbij destijds HDR enkel aanging bij de 4K kanalen (lees: HDR HLG wel te verstaan).

Tot slot vroeg ik me af of de SW 7.7.90_1 niet aangepast moeten worden, volgens mij is nu enkel de UI (frontend) een versie teruggezet....

 

Correctie, ik zie dat ik een typfout heb gemaakt. Het gaat inderdaad om de VIP5202. 

@Makkie72 Ik denk niet dat je de intentie had om mijn opmerking als antwoord te markeren!

@Makkie72 Ik denk niet dat je de intentie had om mijn opmerking als antwoord te markeren!

Klopt… ik probeerde het markeren ongedaan te maken, maar zie nergens een optie om dat te doen...….

@Marcia_  zou je het antwoord van @SuperSteven  kunnen de-markeren als beste antwoord svp.

Reputatie 7
Badge +30

@Makkie72 ik zal inderdaad een ticket aanmaken voor je. Wil je in je forumprofiel onder ‘persoonlijke opmerkingen’ aangeven op welk telefoonnummer je bereikbaar bent? 

 

@SuperSteven wil jij ook je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, klantnummer(s) en een contacttelefoonnummer?

@Makkie72 ik zal inderdaad een ticket aanmaken voor je. Wil je in je forumprofiel onder ‘persoonlijke opmerkingen’ aangeven op welk telefoonnummer je bereikbaar bent? 

 

@SuperSteven wil jij ook je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, klantnummer(s) en een contacttelefoonnummer?

@Marcia_  done! Dank je.

@Makkie72 ik zal inderdaad een ticket aanmaken voor je. Wil je in je forumprofiel onder ‘persoonlijke opmerkingen’ aangeven op welk telefoonnummer je bereikbaar bent? 

 

@SuperSteven wil jij ook je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, klantnummer(s) en een contacttelefoonnummer?

Zojuist gedaan!

 

inmiddels worden ik en mijn vriendin behoorlijk gek van het probleem. Is er een oplossing die de tijd kan overbruggen? Zoals een (tijdelijke) HD ontvanger oid?

Reputatie 7
Badge +30

Iets later dan gepland, maar ik heb voor jullie beiden inmiddels een ticket aangemaakt. Dit wordt binnen drie werkdagen opgepakt. Ik kan in de tussentijd helaas geen andere ontvanger regelen, ben ik bang. Je kunt wel gebruik maken van de Smart TV app op je LG tv als deze van 2017 of later is.

 

Willen jullie nog even laten weten wat er uitgekomen is?

Ik ervaar hetzelfde probleem met mijn lg 65uh850v 4k tv met de arris vip5202

Reageer