Beantwoord

Arris VIP5202 reset zonder menu

  • 24 December 2020
  • 12 reacties
  • 4870 keer bekeken

Voor ik mijn Interactive TV decoder terug stuur naar KPN wil ik deze graag resetten. Echter werken alle opties welke ik hier op het forum gevonden heb niet. Is er nog een andere manier om deze terug te zetten naar fabrieksinstellingen? Want ik kan niet in het menu komen doordat ik geen internet van KPN meer heb.

 

Ook de herstart en dan op de standby knop van de tuner drukken werkt niet. (Ik heb namelijk de eerste 10 seconden van het opstarten van de tuner geen beld, als ik wel beeld heb, staat de ontvanger al op 75%. Zodra het groene lampje aangaat heb ik ook op de standby knop gedrukt en gewacht tot ik beeld heb, maar dan krijg ik exact hetzelfde.

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 31 December 2020, 12:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Een medewerker moet mij maar corrigeren als wat ik zeg nergenst op slaat maar even wat meer proberen.

Voor je de schakelaar omzet heb je al geprobeert om de stekker er voor een minuut of twee uit te halen dan weer aan te sluiten? Misschien dat die dan begint bij minder dan 75%?

Zo ja dan kan je misschien proberen om meteen na de schakelaar aanzetten de standbyknop ingedrukt te houden tot je iets ziet. 

De VIP5202 heeft geen schakelaar …

En ja, ook dat al geprobeerd, maar helaas, nog steeds niet gelukt.

Waarom zou je hem ressetten, enige wat er in staat is een uitgeschakeld abonneenummer en pincode waar je niks meer mee kunt.

Waarom zou je hem ressetten, enige wat er in staat is een uitgeschakeld abonneenummer en pincode waar je niks meer mee kunt.

Ook mijn Netflix staat erin, die wil ik eruit hebben.

Ai, dat is minder inderdaad, daar kan men wel wat mee.

De 5202 staat in dit topict hoe te ressetten zonder menu, of het klopt geen idee.

 

Ai, dat is minder inderdaad, daar kan men wel wat mee.

De 5202 staat in dit topict hoe te ressetten zonder menu, of het klopt geen idee.

 

Deze had ik nog niet gevonden, thanks ga ik even proberen:

Voor de Arris 5202:

  1. Haal de plug van de stroomadapter uit de tv-ontvanger.
  2. Druk op de stand-by knop bovenop de tv-ontvanger en houdt deze ingedrukt terwijl je tegelijkertijd de plug weer terug steekt in de tv-ontvanger.
  3. Blijf de stand-by knop ingedrukt houden totdat het powerlampje op de tv-ontvanger rood gaat knipperen (dit duurt ongeveer 10 seconden). Laat dan de stand-by knop los.
  4. Druk direct op de MENU-knop op de KPN afstandsbediening. Je ziet nu een menu op je televisie.
  5. Selecteer ‘terug naar fabrieksinstellingen’ en druk op OK. Bevestig de keuze met Ja.
  6. Selecteer ‘software-verwijderen’ en druk op OK. Bevestig de keuze met Ja,
  7. Selecteer in het tabblad 'Afsluiten' bovenaan het menu en kies 'Afsluiten zonder opslaan'. De tv-ontvanger gaat opnieuw opstarten en de nieuwe software downloaden.

 

Helaas, ook deze optie werkt niet. 
De ontvanger komt na stap 4 meteen weer op het scherm waarin hij normaal gesproken komt als je hem uit standby haalt.

Het menu in het tweede gedeelte van stap 4 komt niet eens naar voren.

Dan ben ik bang dat het zonder internet verbinding niet gaat lukken.

Zonder KPN verbinding bedoel je. Want internet heeft de ontvanger wel. Maar de stappen werken zowel niet met als ook niet zonder internet van een andere aanbieder. Wellicht werken ze wel op een KPN verbinding.…

 

Ik zou eigenlijk wel verwachten met de “moderne “ apparatuur dat een factory reset ten alle tijden mogelijk is. Maar helaas niet dus.

 

Nou laat ik het iets specificeren, zonder TV stream van KPN over het internet.😉

Hoi @maxx007at . Welkom op het forum.

Ik vrees dat resetten zonder actieve KPN verbinding niet gaat lukken. Misschien is het praktischer om in jouw Netflix omgeving het betreffende apparaat te verwijderen en misschien ook nog je wachtwoord aan te passen.

We zullen trouwens niks geks met de retour gestuurd tuner gaan doen. Deze komt op de lopende band en wordt automatisch gereset. Als hij nog bruikbaar is gaat hij leeg en schoongemaakt naar een andere klant. 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.