Vraag

BBC first heeft stilstaand beeld

  • 21 April 2024
  • 7 reacties
  • 62 keer bekeken

Ik heb nu sinds een week, voor alleen de zender van bbc first stilstaand beeld. Voorheen ook wel eens gehad, maar dan herstelde zich dat wel. Of door herstart tv+ box of de herstart modem. Nu lijkt niets meer te werken. Alle andere zenders lijken het prima te doen. In ieder geval degene die ik kijk.


7 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoe is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de Experiabox of Box12?  of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen?

Is op basis van wifi signaal. Geen kabels. Kan ook niet wegens de afstand. 

Is op basis van wifi signaal.

Welk modem heb je? v10a, v10, Box12 ?

Hoe sterk is het wifi signaal nog bij de box? Houdt bijvoorbeeld je smartphone even bij de tv ontvanger, dan kun je ook de signaalsterkte zien. 1,2,3,of 4 streepjes.

Wat doet BBC First na 5 seconden op pauze en weer hervatten?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Bomc26, welkom op onze community! Zoals je het beschrijft lijkt het wegvallen wel ergens tussen je experiabox en TV ontvanger te zitten. Ik zie dat Peter en Joop al mooi meedenken. Kom je er een beetje uit zo?

Is op basis van wifi signaal.

Welk modem heb je? v10a, v10, Box12 ?

Hoe sterk is het wifi signaal nog bij de box? Houdt bijvoorbeeld je smartphone even bij de tv ontvanger, dan kun je ook de signaalsterkte zien. 1,2,3,of 4 streepjes.

Wat doet BBC First na 5 seconden op pauze en weer hervatten?

Bij de tv box alle streepjes. Signaal is overal sterk en het is alleen bij de bbc. Modem is box 12. Pauze tv werkt wel, maar dan volledig terugkijken. Bovendien vind ik dat live kijken ook wel moet werken eigenlijk, maar dank voor het meedenken.

Hoi @Bomc26, welkom op onze community! Zoals je het beschrijft lijkt het wegvallen wel ergens tussen je experiabox en TV ontvanger te zitten. Ik zie dat Peter en Joop al mooi meedenken. Kom je er een beetje uit zo?

Heb nog geen oplossing helaas.

Reputatie 7
Badge +20

Er zijn wel een paar dingen die we kunnen doen om de verbinding te verbeteren.

Het zou een eind kunnen helpen toch zoveel mogelijk een internetkabel te gebruiken waar mogelijk.


Met onze wifimanager zou je kunnen kijken of er nog winst te halen is met het wifibereik

 

Je kunt ook je TV ontvanger instellen op Unicast, je levert dan wel een beetje kwaliteit in maar dat zal waarschijnlijk stabieler kijken.
In het topic hieronder staat uitgelegd hoe je dat in kunt stellen:

 

Reageer