Vraag

Beeld bevriest soms (TV+)

  • 29 April 2024
  • 4 reacties
  • 51 keer bekeken

Sinds kort overgestapt van ziggo naar kpn glasvezel. Heb 2 tv boxen allebei via wifi.

Alle bij hebben 100% ontvangst zonder verstoring.

Echter bij 1 tv bevriest soms het beeld. Als je aan het zappen bent en je kijkt even een zender dan nar 3 sec bevriest het beeld.

Zap je verder andere zenders geen probleem.

Tv box kan niet met een tcp kabel aangesloten worden. Heb hier juist expleciet naar gevraagd.

Hoe kan dit opgelost worden?

Alle updates uitgevoerd.


4 reacties

Reputatie 7
Badge +20
  1. Welke Experiabox of Box12 heb je?
  2. Zit er ook een Super Wifi2 tussen? 
  3. Waarom kan je hem niet met een UTP kabel verbinden? Dat is altijd de beste oplossing en verbruikt het minste energie (volksmond stroom).
Reputatie 7

Welkom op de community @I K K E, Joop stelt al een aantal goede vragen waar ik ook benieuwd naar ben. Je zegt ook dat het beeld bij 1 tv bevriest, is dat bij een specifieke zender dat dat gebeurt, of kan het bij alle zenders gebeuren? En is dit alleen bij live tv, of merk je het ook bij bijvoorbeeld opnames of terugkijken?

Het kan in dit geval ook makkelijk zijn om ons te bellen op 0800-0402, via die weg kan direct met je meegekeken worden naar de situatie.

Hallo,

 

Het is bij live tv. Als je een klein stukje terug zet en je gaat vertraagd kijken dan gaat het goed.

Het is op verschillende zenders en random.

Kabel lukt niet om die aan te leggen. Anders moet ik gaten door muren en de keuken gaan maken en dat mag niet. Ik zit dus gebonden aan tv via wifi.

Geen super wifi. 

Experia box 12 heb ik hier.

Alles net nieuw.

Multicast heb ik ook al geprobeerd. Maakt niet uit.

Het gaat de laatste dagen weer goed.

Het is dus af en toe.

 

Reputatie 7

Hoe ver staan de tv-ontvanger en de Box 12 uit elkaar? Er zitten meerdere muren tussen begrijp ik. Je zegt dat er geen SuperWifi's tussen zitten, ook geen andere apparaten om het wifi signaal te versterken?

Het klinkt alsof het signaal net niet genoeg is, waardoor een beetje signaal verlies zorgt dat het beeld bevriest. Dat het na een stukje terug gaan of vertragen beter gaat komt doordat de verbinding dan de tijd heeft om het signaal te bufferen. Daardoor lijkt het niet zozeer het bevriezen van het tv beeld te zijn, maar meer het wifi signaal.

Reageer