Vraag

Beeld geluid klopt niet, loopt niet synchroom

  • 25 August 2019
  • 5 reacties
  • 96 keer bekeken

Hoi,

sinds weken hebben we hier het probleem dat het beeld en geluid niet gelijk lopen.
De ene keer is het wat storender dan de andere keer, maar irritant is het zeker.

Situatie:
Samsung tv van circa 6jr oud
Ontvanger KPN
Aan de ontvangen hangt onze Samsung box via de digitale aansluiting
KPN 200/200 abbo

Deze opstelling heeft altijd probleemloos gewerkt.

De storings stappen heb ik al vaker geprobeerd.
Andere hdmi, tv terug naar fabrieksinstellingen, tv kastje resetten, modem resetten. Op advies (van de klantenservice) zelfs de utp Kabel onder ons huis vervangen. Geen oplossing.
Wat kan ik doen.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Goedemorgen wel kom op het forum. Erwin West.door naar instellingen gaan en op geluid instellingen. daar kunt u het regelen. 👍😉
Ik heb nu in de decoder het beeldkwaliteit naar beneden gebracht (1080i). Nu loopt het wel weer synchroon. Ik las dit op internet dat dit vaker voorkwam. Enig idee hoe dat kan?
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Erwin, interessant dat dit de oplossing is. 1080i kost twee keer zo weinig bandbreedte om beeld weer te geven. De verversingssnelheid van het beeld gaat er echter wel op achteruit. Ik kan me voorstellen dat dit een oplossing is als er een probleem was met de verbinding tussen Experia Box en TV ontvanger. Je geeft alleen aan dat de UTP kabel al vervangen is. Bijzonder.

Weet je nog wat de vorige instelling was? Stond de kwaliteit op automatisch of 1080p@25hz/50hz?
1080p@25hz stond hij op. Dot was DE instelling volgens de helpdesk.
Reputatie 7
Badge +28
Kun je 1080p@50hz nog eens testen? Als je nu prima beeld en geluid hebt ben ik natuurlijk ook tevreden maar ik kan niet verklaren waarom 1080i de oplossing is. Volgens mij is de bandbreedte vrijwel identiek aan 1080p@25hz. In alle gevallen zou beeld en geluid natuurlijk synchroon moeten lopen.

Reageer