Beantwoord

Beeld hapert en geluid weg

  • 2 March 2020
  • 14 reacties
  • 633 keer bekeken

Beste,

 

Sinds half januari heb ik nu interactieve TV van KPN. Vanaf het begin heb ik al problemen met mijn beeld, het hapert. Ook heb ik al diverse malen dat wanneer ik mijn tv aan zet ik geen geluid heb. Geluiden van de TV zelf komt wel door alleen niet van de ontvanger. Wanneer ik de stekker er uit haal en er weer opnieuw in doe werkt het geluid weer maar het haperen blijft.

 

Alles is bedraad netwerk in combinatie met V10. 

 

Iemand ook dit probleem?

Groeten 

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 10 March 2020, 08:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Hallo Otje,

Als dit zoals jij het beschrijft mij gebeurt is het eerste wat ik doe kijken of de HDMI stekkertjes wel overal goed zitten. Als het altijd zo is geweest met die kabel zou ik even een andere proberen. Gewone kwaliteit niet van goud.  

 

Is helemaal nieuw aangelegd. HMI kabel is de mee geleverde kabel van KPN

En zit hij overal goed er in. Een beetje gemorreld?

Ja alles na gedrukt. Blijft raar dat wanneer ik de spanning er opnieuw opzet het geluid wel weer werkt

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Otje93, welkom op ons forum! Niet fijn dat beeld en geluid soms haperen of wegvallen. Goed dat je dit aankaart, zodat we met je mee kunnen zoeken naar de oplossing.

Ik begrijp dat je, op advies van Cor, de HDMI kabel al gecontroleerd hebt, maar dat het niet helpt. De tv-ontvanger is met een kabel aangesloten op de Experia Box, lees ik. Dat is de beste manier van aansluiten. Welke tv-ontvanger heb je? En kan je deze een volledige reset geven? Ik ben benieuwd of dat verschil maakt. 

Vul je daarnaast voor mij ook je postcode en huisnummer in je forumprofiel in? Dan kan ik je gegevens erbij pakken als dat nodig is.

Laat je weten of de reset is gelukt en hoe het daarna is gegaan?

Ik heb de reset gedaan maar het beeld blijft haperen.  

Ik heb de nieuwste tv ontvanger geloof ik, die op Bluetooth werkt

Reputatie 7
Badge +19

@Otje93 Dankjewel voor het proberen, jammer dat het geen verschil maakt. Dan kijken we verder. Fijn dat je je gegevens ingevuld hebt.

Ik zie dat je twee tv-ontvangers hebt thuis. Merk je het haperen van beeld (en geluid) op één of beide tv-ontvangers? Zijn beide tv-ontvangers rechtstreeks met een kabel aangesloten op de Experia Box? Lukt het om de twee tv-ontvangers om te ruilen van plek? Ik ben benieuwd of het probleem ‘mee verhuist’ met de tv-ontvanger, dat het op dezelfde plek blijft, of dat het mogelijk daarna opgelost is. 

Laat je weten of het is gelukt, en hoe het is gegaan?

Reputatie 7
Badge +19

@Otje93 Ik heb geen nieuw berichtje meer van je gezien. Ik hoop dat het betekent dat het is opgelost. Zo niet of als je vragen hebt, hoor ik het graag en help ik je verder.

Het is nog niet opgelost maar heb nog geen tijd gehad. 

 

Met vriendelijke groet

Reputatie 7
Badge +19

@Otje93 Dat kan gebeuren natuurlijk :slight_smile: Probeer het rustig uit en ik hoor graag hoe het afgelopen is. Laat het ook gerust weten als je dan vragen hebt.

Heb gisteren het kastje omgewisseld, het haperen blijft. Boven heb ik een draadloze verbinding, daar heb ik geen last van haperingen?

Reputatie 7
Badge +19

@Otje93 Dat is wel interessant, fijn dat je dit hebt kunnen proberen. Gebeurt het haperen nu nog steeds op dezelfde plek of is het mee verhuist naar de andere plek? En de ene tv-ontvanger is dus met een kabel aangesloten, de andere met een Draadloze Verbindingsset, klopt dat?

Het probleem is nog steeds op de zelfde plek. De ene heb ik met een bekabeld netwerk(Hapering) en de andere via een Wi-Fi set( geen haperingen).

Reputatie 7
Badge +19

@Otje93 Dat is wel gek. Het probleem is ondanks het omwisselen van de tv-ontvangers op dezelfde plek gebleven, en daar is de tv-ontvanger dus met een kabel aangesloten. Heb ik het zo helemaal goed begrepen?

Dat betekent dat de tv-ontvanger het goed doet, want anders was het probleem mee ‘verhuist’. Het klinkt als een probleem in de kabel, waardoor het haperen zich voor blijft doen. Is het mogelijk om, eventueel tijdelijk, een andere kabel te gebruiken en testen? Ik verwacht eigenlijk dat het dan goed werkt, maar hoor het natuurlijk graag.