Vraag

Beeld hapert, loopt vast bij terugkijken opnames en liveTv

  • 8 February 2019
  • 7 reacties
  • 1385 keer bekeken

Hallo,

Bij het terugkijken van opnames en vanaf het begin kijken van liveTv (interactieve televisie glasvezel) loopt het beeld vast. Ook bij het pauzeren en dan weer verder kijken loopt het beeld vast. Dit gebeurd bij beide tv-ontvangers(Arcadyan HMB2260), die we in gebruik hebben. Software is op beide ontvanger met regelmaat verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. In het begin hielp dit even, maar was het de volgende dag weer mis. Ook heb ik de modem(Experiabox V8) gereset. Ook dit mocht het probleem niet verhelpen. Ook het glasvezel kastje aan en uit werkt niet. Wie kan mij helpen?

Met vriendelijke groet,

Dennis

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Ha Dennis. Dat is uiteraard jammer om te horen. Het speelt dus op beide ontvangers? Hoe heb je ze aangesloten: is dat rechtstreeks bekabeld of maak je gebruik van een Draadloze Verbindingsset? En als het beeld blijft hangen, is je internet dan wél stabiel of valt dit ook weg?
Hoi Bart, 1 tv gaat rechtstreeks naar de experiabox en 1 tv gaat via een dvs. Ik heb verder geen last ondervonden van onstabiele internet.
Reputatie 7
Badge +20
Duidelijk. Lijkt je probleem een beetje op de volgende omschrijving? 'Als je Terugkijken gebruikt, het beeld pauzeert en daarna weer verder speelt komen er blokjes (MPEG) over het beeld heen. Dit duurt dan een aantal secondes. Als je dan wat langer kijkt zijn blokjes weer weg. Dit gebeurd alleen op bepaalde plekken in het programma, als er snelle beeldwisselingen zijn.'

Onderstaande is een beschrijving van een vergelijkbare situatie, die me om die reden wat deed denken aan jou verhaal. Kun je me iets meer toelichting geven over wat je precies ervaart?
Ik heb geen last van blokjes(mpeg). Het beeld loopt gewoon vast. Alsof deze gewoon op pauze/stil staat. Kwaliteit van het beeld is gewoon goed.
Nu had ik gisteravond even geen last van stilstaand beeld. Kon opnames terugkijken zonder problemen. Nu deze ochtend weer geprobeerd en het beeld loopt weer vast. Heel raar.....
Reputatie 7
Badge +20
Ok, duidelijk. En dit speelt dus echt alleen bij het terugkijken van opnames en vanaf het begin kijken. Je hebt dit op beide ontvangers, waarvan er één met een DVS is aangesloten en de andere bekabeld is verbonden met de Experia Box. Ik zie dat je je klantnummer al hebt vermeld in je KPN Forum profiel. Wil je hier ook nog je naam en je adresgegevens bij in zetten? Dan kan met je meekijken.
Heb mijn gegevens aangevuld.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo. Ik heb gekeken naar je aansluiting en ik heb nog wat extra informatie nodig. Zou je willen kijken naar het privébericht dat ik je stuurde?

Reageer