Beantwoord

Beeld spoorloos, de rest doet het

  • 8 January 2021
  • 14 reacties
  • 142 keer bekeken

Tijdens het tv-kijken verdwijnt ineens het beeld (dus ik heb niets veranderd, zat nergens aan, keek alleen vanaf de bank), maar heb ik wel geluid en kan ik ook met de afstandsbediening van zender veranderen of naar radio gaan. Ik zie alleen totaal niets op het scherm.
Ik heb de tv eerst gereset, maar dat werkte niet. Toen de kabels bekeken, losgehaald etc. maar dat helpt ook niet. Wat kan ik nog doen? En waar ligt het aan: aan de tv of de ontvanger? Natuurlijk op vrijdagavond… Ik ben niet echt technisch en heb geen technisch persoon in de buurt.
Ik heb een Arris ontvanger en volgens KPN die dit online checkt is mijn materiaal in orde.

Kan iemand mij op een duidelijke en liefst simpele manier helpen?

icon

Beste antwoord door PeterG 9 January 2021, 12:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @RubyDee !!!

Heb je de tv gereset of de ontvanger ?

 

Ik heb beide helemaal losgekoppeld gehad.

Ik kan de tv niet resetten via menu, want ik zie niets op het scherm.

Reputatie 6
Badge +9

@RubyDee

Dat hoeft ook niet !!

Je moet de tv ontvanger (dus niet de tv) eens uit (10 sec.) en aanzetten dmv de schakelaar aan de achterkant van je ontvanger.

Wat voor type ontvanger heb je ?

Heb je een glasvezel verbinding ?

Heb ik al gedaan. Ik heb alles wat ik kan vinden op internet, dus ook alle stappen van KPN, gedaan. Ik word er moedeloos van.
Ik heb een glasvezel verbinding. Ik heb een Arris VIP 2952 ontvanger>

 

 

KPN laat alle stappen doen en zegt dan: Neem contact met ons op en als je op die knop drukt, krijg je weer het begin van alles stappen. Daar kom ik dus ook geen stap verder.

Reputatie 6
Badge +9

@RubyDee

Optie 1: gebruik eens een andere HDMI ingang op je TV (stekker omzetten) maar eerst TV uitzetten voor dat je dit doet.

Optie 2: glasvezelkastje spanningsloos maken (20 sec) en weer spanning er op zetten.

Beide geprobeerd maar geen resultaat. :cry:

Reputatie 6
Badge +9

@RubyDee Wat heb je voor een Experiabox (modem) ?

Heb je wel gewoon internet cq wifi ?

Hoi, RubyDee, wat vervelend.

Is er überhaupt wat te zien via het scherm? Geeft het bijvoorbeeld nog een gloed (in het donker)? En als je de afst.bed. pakt en bv het volume wil wijzigen, is dan het balkje daarvan te zien?

Heb je een ander apparaat zoals dvd-speler ofzo?

Wat voor TV is het? Welk merk en model? Hoe oud?

Inmiddels contact gehad met KPN Klantenservice en een uur aan de lijn gehangen, zoekende naar oplossingen. De ontvanger is gereset, maar ging vervolgens uit zichzelf nog een paar keer resetten. Helaas heeft ook dit het probleem niet opgelost en heb ik nog steeds geluid, kan ik van zender veranderen, maar 0,0 op het scherm te zien (ook geen gloed), dus als ik het volume verander gaat dat wel, maar geen balkje. Het beeld was tot het moment dat het verdween perfect, nooit geen problemen mee gehad.

Er wordt nu een nieuwe HDMi kabel gestuurd in de hoop dat dat gaat helpen.

De nieuwe update van software, vanuit KPN gestuurd, heeft geen beeld opgeleverd.

Ik verwacht maandag meer te weten, althans dat hoop ik, en ik zal hier verder vertellen hoe we naar een oplossing werken.

Ik heb een Philips tv, van net 4 jaar oud en geen andere apparaten.

maar 0,0 op het scherm te zien (ook geen gloed)

Als dus zelfs de backlight niet brandt dan vrees ik toch dat je tv…..

dus als ik het volume verander gaat dat wel, maar geen balkje

Dit zegt mij ook al genoeg.

Geeft de tv bij wisselen van ingang dit aan op het scherm? Als dat niet gebeurt, dan is de tv echt stuk.

Als die tv 4 jaar oud is heeft ie nog scart, denk ik. Mogelijk mini-scart, dan moet je wel het Philips verloopkabeltje naar gewoon scart ook hebben. Indien dat kan: heb je nog een scartkabel liggen (anders mss even in je omgeving vragen, er ligt er altijd wel ergens een). En de ontvanger en tv met scart verbinden. Als dat ook niet werkt…. is 't, helaas, de tv.

Als je nog een 2de tv hebt kun je die even op de ontvanger aansluiten; geeft die beeld….

Ergo:

Het is m.i. niet de KPN tv-ontvanger. De TV is stuk. Richt je daarop. Des te eerder kun je weer TV kijken.
Nu kan het wel via de laptop met tv.kpn.com gelukkig.

PeterG, je had helemaal gelijk.

Dankzij een goede vriendin mocht ik haar tv even lenen en toen was het duidelijk: die deed het namelijk wel. Mijn oude TV is dus een sjieke radio geworden in 1 seconde.

Het is wel lastig om dit soort problemen goed te begrijpen, want doordat het geluid het nog perfect deed, werden we op het verkeerde been gezet.

Iedereen heel hartelijk bedankt voor het meedenken!

Mijn oude TV is dus een sjieke radio geworden in 1 seconde

Toffe opmerking! :relaxed: . Kreeg hier toch weer even een flinke lachbui van. :joy::rofl: .

Even een nieuwe bestellen via bol.com, coolblue.nl of mediamarkt.nl ?

Reputatie 6
Badge +9

@RubyDee 

Je ziet, het duurt even Ruby maar voor elk probleem is er een oplossing :wave: