Vraag

beeld staat af en toe kort stil

  • 7 July 2020
  • 44 reacties
  • 1667 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

44 reacties

Ok. Ik ben benieuwd of het daar mee te maken heeft. Eerlijk gezegd kan ik me dat moeilijk voorstellen.

Laat je weten hoe het afloopt? Ik zorg dat er een nieuwe melding gedaan wordt als dit niet de oplossing is.

Reputatie 1

Hier weer een tussentijdse update, inmiddels een andere UTP Kabel aangesloten Cat5e maar het probleem is daar niet mee opgelost. 
 

@ronnymes . Het ticket staat nog open en en ik heb er zojuist een toelichting op geschreven.   Ik verwacht dat men deze week weer contact zoekt. Als jij vrijdag nog niks gehoord hebt, wil je me dat laten weten?

Reputatie 1

Hier weer een update, alles was goed voor de zekerheid de glasvezelmodem vernieuwd. Waarschijnlijk is het een storing die wordt gecreëerd door een TP-Link switch die niet direct aangesloten is op de ontvanger maar wel evengoed kan storen. Ik ga hem er tussenuit halen om te testen. 
 

Update: verschillende switches ertussenuit gehaald maar probleem is niet opgelost.. 

Bizar. Dus je hebt nu  (tijdelijk) getest met de soberst mogelijke opstelling? Zonder dat andere apparaten eventueel roet in het eten kunnen gooien?

Ik heb een toelichting op het ticket geschreven met het verzoek de analyse weer op te pakken :-)

Reputatie 1

Bizar. Dus je hebt nu  (tijdelijk) getest met de soberst mogelijke opstelling? Zonder dat andere apparaten eventueel roet in het eten kunnen gooien?

Ik heb een toelichting op het ticket geschreven met het verzoek de analyse weer op te pakken :-)

Ja, alles uitgeschakeld (stroom van de switches gehaald) lijkt me dat het dan niet meer kan storen, maar het probleem bleef aanwezig. We merken nu ook op dat het in de avond veel meer voorkomt. Nu is het zelfs hinderlijk.. 

Ik zie (helaas) weinig actie in het ticket. Is er al weer contact met jou gezocht?

Reputatie 1

Nee, maar denk ik ook niet dat iemand een oplossing weet..

Is er nog iets gebeurd?

Reputatie 1

Is er nog iets gebeurd?

Nee, zoals ik al dacht.. het is soms erg irritant en het lijkt echt alleen bij rtl4 te gebeuren.. en ook niet constant, vaak ik het in de avond wel erger. 

Het ticket is gesloten. Dat vind ik niet okay.  Jij hebt alles conform voorwaarden aangesloten en dan mag je storingsvrije diensten verwachten.

Zal ik een nieuw ticket aanmaken ?

Reputatie 1

Ik dacht al zoiets, het probleem is blijkbaar niet op te lossen. Diegene die ik aan de telefoon had en alles bekeek zag veel drop outs en geen stabiel netwerk, daarop kwam er ook keurig een monteur. De monteur zegt vervolgens dat de lijn hartstikke stabiel is en het misschien lag aan de switch. Ik weet antwoord zelf ook niet en heb het er maar bij neergelegd..

Oh, dat had ik gemist. Er is dus nog wel een monteur aangestuurd? 

In dat geval wordt het een heel lastig verhaal, ben ik bang. 

Reputatie 1

Beste Erwin,

Hier nog even een update van mijn kant, ik ben er inmiddels achter wat het is.

M’n Sony tv bleek niet goed te functioneren, het gebeurde ook op de online apps die ik op de tv had geïnstalleerd. (Deze storingen waren korter en met meer regelmaat) 

Ik heb hem mogen omruilen tegen een LG65CX. 

Het beeld is veel stabieler maar is die Arris ontvanger niet goed met de HDR functie.

Ik heb online totaal geen problemen meer, maar als ik tv ga kijken via de Arris ontvanger komen de haperingen terug. Dit gebeurt vaak op RTL4 en SBS6. Als je de HDR functie uitzet gebeurt het niet meer, echter ziet het beeld er veel slechter uit.
Ik hoop wel dat ze dit kunnen oplossen met een update.

Heb je, als HDR op de ontvanger aanstaat, wel ge-experimenteert met de beeldinstellingen van de tv zelf? Vaak zijn daar goede resultaten mee te behalen.

Reputatie 1

Heb je, als HDR op de ontvanger aanstaat, wel ge-experimenteert met de beeldinstellingen van de tv zelf? Vaak zijn daar goede resultaten mee te behalen.

Ik heb nu de HDR functie uitgezet en op UHD@60Hz, ik ga nu eens wat langer testen of het daar helemaal mee is opgelost. 
Er zijn veel klachten over ditzelfde probleem. 

Reputatie 1

En dat maakt geen verschil.. nu testen op 50Mz  zonder HDR

Reputatie 1

En dat maakt geen verschil.. nu testen op 50Mz  zonder HDR

En dat maakt ook niet uit, het vreemde is dat het een tijd niet gebeurt en dan een paar keer achter elkaar.. en dan 2 seconden beeld op zwart en het geluid loopt door. 

Reputatie 7

@Erwin_, Zoals je uit een eerder bericht speelt dit bij ons ook op meerdere HD-"Glas" zenders. Om de zoveel tijd blijft het beeld heel even stilstaan (niet zwart). Geluid loopt wel gewoon door.

Ik hoop oprecht dat jullie de oorzaak weten te achterhalen.