Beantwoord

Beeldscherm instelling standaard maar op 720p

  • 8 February 2019
  • 3 reacties
  • 639 keer bekeken

Waarom staat de beeldscherm instelling op de settop box standaard maar op 720p? Ik heb dus al die jaren (sinds 2007) slechts naar een 720p HD Ready beeld kwaliteit zitten te kijken ipv 1080p Full HD!
icon

Beste antwoord door PeterG 8 February 2019, 16:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 5
Dan heb je dat blijkbaar ook niet gemist 😉.
Maar even zonder gekheid, Bij jouw box komt maximaal 1080 i binnen. Dat wordt door de box opgeschaald naar 1080 p als je dat zo instelt. Hoe SD uitzendingen binnenkomen weet ik niet, maar ze worden ergens opgeschaald naar 1080 i (of 1080 p in de box). Het heeft geen enkele zin om in de box 1080 p in te stellen, als je TV dat wel aankan, dan weet ik wel bijna zeker dat jouw TV die conversie van 1080 i naar 1080 p beter aankan dan de box. Dus: 1080 i instellen!
De output van de box staat fabriek af inderdaad op 720p en na een reset ook weer! Dus na elke reset (gelukkig doe je dat heel weinig) dit ook weer aanpassen.
Veel logischer zou zijn dat ie default op automatisch staat. Zelfs 1080i kan nog want een HDready toestel schaalt dat terug en geeft gewoon beeld.
Na een herstart (stroom uit) zijn de instellingen nog ongewijzid.

De zenders geven allemaal een stream van 1080i50 naar KPN door.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Willy4ever, welkom! Het klopt helemaal wat Peter zegt. Ook dat standaard op 'automatisch' logischer zou zijn. Ik heb het even nagevraagd en begrepen dat dit ook een wens is. Hopelijk gaat dit in de toekomst dus veranderen!