Vraag

Beleid bij volle opslagruimte opnames aanpassen

  • 25 April 2024
  • 3 reacties
  • 55 keer bekeken

Er zijn opnames verdwenen omdat mijn opslagruimte blijkbaar bijna vol was. Nu heb ik even teruggekeken wat ik mis, een paar opgenomen films, en volgens mij is dit op datum gegaan en gaat het om 5% terwijl de opname die gepland stond 2% zou kosten. Er is dus 3% te veel verwijderd. Ook blijkt dat er bij een heel seizoen van 21 afleveringen de eerste 5 afleveringen zijn verwijderd en bij een andere serie de eerste aflevering. Daar heb ik dus niks meer aan en kan ik nu het hele seizoen gaan verwijderen. Het beleid is dus dat de oudste opnames worden verwijderd zonder rekening te houden met eventuele losse of gegroepeerde opnames.

Het zou klantvriendelijker zijn als er een melding komt dat de opslagruimte bijna vol is, en/of welke opnames er zijn verdwenen/ gaan verdwijnen om niet voor verrassingen te staan. Of om de geplande opname gewoon niet op te nemen (want vol , dus geen plek!) Dan mist er ook niks en kan je altijd nog binnen een week terugkijken via de gids als je zelf merkt dat er een opname niet gedaan is...


3 reacties

Er was afgelopen weekend een grote tv-storing bij KPN inclusief het kwijtraken van bewaarde opnamen, dus het hoeft niet aan jouw bijna volle box gelegen te hebben, maar een gevolg zijn van de storing @Deezers 

Er vwas afgelopen weekend een grote tv-storing bij KPN inclusief het kwijtraken van bewaarde opnamen, dus het hoeft niet aan jouw bijna volle box gelegen te hebben, maar een gevolg zijn van de storing @Deezers 

Dat denk ik wel. De oudste opnames zijn verdwenen, gisteren zat ik op 97%. Maar het gaat mij meer om het beleid, wel of niet opnemen en verwijderen van bestaande opnames en het informeren van de klant hierover. Ik zou het vergelijk met een harde schijf, vol is vol. Mijn voorkeur zou hebben de geplande opname niet uit te voeren in plaats van automatisch verwijderen om ruimte te maken.

Reputatie 7
Badge +30

Ik snap je wens, @Deezers, en ik heb hem dan ook meegenomen in de feedback richting het tv team. Geen garanties of er dan ook wat mee gedaan wordt. Als ik terugkoppeling krijg laat ik het weten. 

Reageer