Beantwoord

Bose 700 soundbar koppelen aan box lukt niet

  • 20 February 2023
  • 13 reacties
  • 454 keer bekeken

Bose 700, hebben wij. De code voor Bose is 246 maar na meerdere pogingen krijgen we de box niet gekoppeld, Kpn, dus graag hulp. 

We hebben gedaan wat er stond. 

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 23 February 2023, 16:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @NicolV, welkom hier. 

Ik ga er van uit dat je de code van onze site hebt gehaald. Alleen deze werkt. niet. Soms moet het een aantal keren proberen. Werkt het niet of is er geen code kan het ook zijn dat het helemaal niet werkt. :(

Sommige soundbars kun je ook aansluiten op de HDM ARC en dan de tv zo instellen dat de audio output via de externe speakers loopt.

Huh. Dus wat er op de site staat werkt niet, mooi is dat dan?? Ik wil toch wel graag één afstandsbediening gebruiken, voor tv én Bose700 soundbar (vorig kastje was ook drama met installeren maar deed het nu wel perfect) nu krijg ik de afstandsbediening zelf al niet eens goed gekoppeld. 

Slordig van kpn om iets uit te rollen wat niet werkt, ik kan het ook niet echt geloven hoor. 

Badge +19

Het is een beetje kort door de bocht om kpn als schuldige aan te wijzen. Er worden regelmatig soortgelijke problemen gemeld wat Bose betreft. Het is een beetje eigenzinnig merk. Ik ben overigens een Bosefan. Bel een keer met Bose.

Goeie tip. Maar: ik krijg ook m'n afstandsbediening niet goed gekoppeld om het tv volume te kunnen regelen. Harder of zachter, het lukt niet. Ik krijg wel geluid, maar volgens mij alleen via de soundbar. Ik heb de stappen gevolgd, ik ben een Samsung tv dus 1 is de snelcode maar welke ik ook gebruik. Niets werkt. 

Iemand hetzelfde? Ik kan de netten wel schakelen, ook met de cijfers en ook met de + en -

Reputatie 7
Badge +20

Bose maakt natuurlijk meerdere producten. Kan zijn dat de code niet voor alle producten werken. 

Maar wat ik je als eerste wil aanraden is om de afstandsbediening te resetten en daarna te koppelen. Lukt het dan het volume op de tv te regelen?

De codes voor instellen volume regeling op een soundbar (en alleen dat; sb aan / uit wordt niet ondersteunt) vind je via http://kpn.com/hc (PDF document).

Dit kan alleen met de afstandsbedieningen 1, 2 en 3.

En eenmaal volume knoppen voor soundbar werken die, natuurlijk, niet meer op de tv. Daarvoor is dan alleen aan / uit en bronkeuze nog mogelijk met de kpn afstandsbediening.

 

Gereset, alles gedaan,  maar niets waardoor m'n volume op tv kan worden bijgewerkt, en óók niet op m'n soundbar. 

Ik ga vanavond proberen de soundbar lid te koppelen om dan de afstandsbediening gekoppeld te krijgen. Benieuwd of het dan wel lukt. 

Ik heb geprobeerd om de Bose 700 soundbar te koppelen aan de ab van de kpn box, maar met de code die KPN opgeeft lukt het niet. Met een Nvidia Shield is het een eitje om de ab te koppelen aan de Bose 700 soundbar (IR). De Shield kan dit met code 3419 en 5790. Kan KPN eens kijken of er andere codes programmeerbaar zijn hiervoor, want er wordt maar 1 koppelcode opgegeven?

 

Hoi, @peterh79 . Dat zou op deze manier moeten gaan.

Houdt de OK en de audio-mute knop tegelijkertijd ingedrukt totdat na ca 3 seconden het rode ledje brandt. Typ dan rustig de cijfers 2, 4, 6 in. Dat is de enige code voor audio apparatuur van Bose. Het zou dan voor alleen het volume moeten werken. Overigen functies als aan/uit van je Bose wordt niet ondersteund.

http://kpn.com/hc (download pdf Home Cinema codes voor de kpn ab)

Werkt de link niet door aanklikken. Open dan een nieuw venster/tab en typ de url in de adresbalk.

Bedankt voor uw reactie.

Ik heb deze methode meerdere keren geprobeerd. Ook de methode die de KPN box zelf aangeeft. knop mute + knop 9, lampje aan, dan knop doorspoelen en dan knop ok. Maar die doet het ook niet. Ik heb het ook geprobeerd met de fabrieksinstellingen van de soundbar en kpnbox terug te zetten. Of de laatste updates geïnstalleerd en gespeeld met allerlei geluidinstellingen op de kpnbox , maar helaas. Ik krijg het niet voor elkaar.

 

 

@peterh79 ik heb dezelfde problemen, heb je inmiddels een oplossing gevonden? Groet Marco 

Nee, een oplossing heb ik niet gevonden en heb het uiteindelijk maar opgegeven.

Eerlijk gezegd gebruik ik de KPN box niet meer. Ik kijk nu via de KPN App met mijn ‘nieuwe’ televisie. Ik hoef dan maar 1 afstandbediening te gebruiken van de tv. De soundbar is aangesloten op HDMI Arc en gaat aan- en uit met de tv.

Bij onze “oude” televisie gebruikte ik de Nvidia Shield. Met dit apparaat kon ik met 1 afstandbediening het geluid regelen, zappen en de apparaten tegelijk aan- en uitzetten.

 

Ik krijg onze Bose 700 ook niet op de universele afstandsbediening. Beide opties geprobeerd. Het gekke is dat ik overgestapt ben van Xs4all/kpn naar kpn. Bij Xs4all/kpn werkte het wel gewoon. Bose ging automatisch aan via de universele afstandsbediening en kon hem harder en zachter zetten. Gek dat dat nu niet meer kan.