Vraag

Bose Cinemate130 Koppelen aan KPN TV+

  • 17 March 2024
  • 4 reacties
  • 39 keer bekeken

Ik heb een Bose CineMate 130 systeem welke goed functioneerde met de oude kast van KPN. 
 

Nu hebben we sinds +/- 2 weken KPN TV+ en krijg ik het CineMate systeem niet draaiende met de TV+ box. Zowel beeld als geluid functioneert niet. De oude KPN box werkt wel, dus ergens gaat er iets mis. 
 

Onze setup bestaat uit; 

  • Bose CineMate 130 Control Console NR 414642
  • Bose CineMate 130 Speaker Arrey
  • Bose HomeTheater Speaker Soundtouch
  • KPN TV+ 
  • Philips TV

 

Als ik de KPN TV+ vervang voor een ander apparaat (of het oude KPN ITV kastje functioneert deze wel) zodra de nieuwe wordt aangesloten krijg ik geen beeld en geluid. 


4 reacties

Werkt de TV+ box wel direct op de televisie?

Mogelijk kan de Bose geen hogere signalen dan 1080p doorvoeren, zou mijn spoor zijn.

Zelf heb ik daarom de TV+ alleen optisch op m'n geluidssysteem en met hdmi direct op de televisie.

Sluit de TV+ aan direct op de TV; stel in dat de beeldresolutie vast staat op 1080p 50. En probeer het dan nogmaals via de soundbar.

We hebben de HDMI kabels vanaf de KPN unit naar de Control Console van Bose, dat is eigenlijk een tussenstation. Ik krijg de Soundbar niet direct op op de tv zodat deze enkel het geluid doorvoert. 
 

de KPN box werkt indd wel direct op de TV

Stel de video resolutie eens lager in op vaste instelling: 1080i/50 of 1080p/50. Die 130 is uit 2014 dus ik kan me zo voorstellen dat ie geen 2160p signaal kan verwerken.

tandwiel - apparaat - apparaat voorkeuren - weergave en geluid: weergave modus (automatisch dan eerst uit zetten)

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @Joël743, bedankt voor je bericht en welkom hier op onze Community!

Stel de video resolutie eens lager in op vaste instelling: 1080i/50 of 1080p/50. Die 130 is uit 2014 dus ik kan me zo voorstellen dat ie geen 2160p signaal kan verwerken.

tandwiel - apparaat - apparaat voorkeuren - weergave en geluid: weergave modus (automatisch dan eerst uit zetten)

Heeft dit uiteindelijk nog voor je gewerkt?

Reageer