Beantwoord

Casten vanuit Windows KPN TV app werkt niet

  • 17 March 2024
  • 10 reacties
  • 120 keer bekeken

Reputatie 7

Vanuit de KPN TV app voor Windows wordt de mogelijkheid geboden om te casten.

Het apparaat waarnaar gecast kan worden kan geselecteerd worden…

...en op het gekozen apparaat wordt de casting functie ook netjes opgestart.

Daar blijft het echter bij, de gecaste uitzending wordt niet getoond.

icon

Beste antwoord door TV Apps Team 20 March 2024, 09:57

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Werkt dit via de browserversie wel @wjb?

Reputatie 7

In de browser werkt het niet via de drie puntjes rechtsboven en dan kiezen voor Casten.

 

Het werkt in de browser wel via het cast ikoon. 

 

In de TV app gaat het precies hetzelfde. Via de drie puntjes werkt het niet maar via het cast ikoon wel.

Reputatie 7
Badge +20

Ik leg het neer bij onze collega's!

Reputatie 7
Badge +7

Npostart lukt hier ook niet via de browseroptie te casten in chrome 122 (bronnen: tabblad casten). Dan start ook alleen de cast-app van NPOstart. Lijkt iets te zijn in chrome op het eerste gezicht. We hebben aan onze kant in ieder geval niet iets aangepast recent aan zowel de web app als de chromecast app.

Zou je ook even willen verifiëren of NPOstart hetzelfde issue heeft in jouw setup?

Note: mirrorer, oftewel‘hele scherm’ casten als bron werkt hier dan weer wél via die ingebouwde-drie-puntjes cast optie binnen chrome op Windows, alleen tabblad casten icm lopende video lijkt niet te willen (zowel tv.kpn.com als npostart.nl).

Reputatie 7

Note: mirrorer, oftewel‘hele scherm’ casten als bron werkt hier dan weer wél via die ingebouwde-drie-puntjes cast optie binnen chrome op Windows, alleen tabblad casten icm lopende video lijkt niet te willen (zowel tv.kpn.com als npostart.nl).

Ik kan me heel goed voorstellen dat mirroren niet mag immers DRM zal dit weleens kunnen blokkeren.

Daarnaast is mirroren uiteraard geen optie immers daarbij blijft de computer een actieve rol spelen en kan je niet gewoon doorwerken op de computer zelf.

 

Ik zal vanavond kijken of NPO Start in Google Chrome hetzelfde probleem laat zien.

Gelukkig werkt casten wel als je deze niet via het menu (de drie puntjes) start maar via het cast ikoontje.

Reputatie 7
Badge +9

Bij mij werkt het ook niet met de drie puntjes via Edge (nooit geweten dat je via daar ook kon casten), via het cast icon werkt alles prima.

Reputatie 7

Bij mij werkt het ook niet met de drie puntjes via Edge (nooit geweten dat je via daar ook kon casten), ...

Dat is waarschijnlijk sinds Edge ook gebaseerd is op Chromium.

Reputatie 7

Zou je ook even willen verifiëren of NPOstart hetzelfde issue heeft in jouw setup?

@TV Apps Team, Met NPOstart.nl lukt het wel om via het browser-menu (de drie puntjes) te casten.

Dit is zowel in Edge als in Chrome.

Het issue lijkt zich hier dus te beperken tot tv.kpn.com.

Overigens cast ik naar een TV+ Box.

Reputatie 7
Badge +7

Zou je ook even willen verifiëren of NPOstart hetzelfde issue heeft in jouw setup?

@TV Apps Team, Met NPOstart.nl lukt het wel om via het browser-menu (de drie puntjes) te casten.

Dit is zowel in Edge als in Chrome.

Het issue lijkt zich hier dus te beperken tot tv.kpn.com.

Overigens cast ik naar een TV+ Box.

Ah ja, als je begint met een live stream vanuit npostart, dan doet ie het inderdaad via de drie puntjes wél en daarna ook een on demand item. Ik startte meteen met een on demand item en daar lukt het zowel op windows/chrome als macOS/chrome niet en kreeg ik hetzelfde gedrag (alleen de receiver app start, zonder de stream erachteraan te sturen/starten (odf daar gaat iets fout op de achtergrond).

Ook tv.kpn.com op macOS via de drie puntjes in chrome 121 start alleen de receiver app, zonder de stream te starten op die app/cast device. Niet alleen behouden tot Windows zo te zien.

Gelukkig werkt de beoogde wijze, via het cast icoon in onze app wél. Ook op deze MacOS als ook Windows.

Gebruik je die functie via de browser vaak @wjb ? Waarom de voorkeur via de drie puntjes (meer klikken) i.p.v. het ingebouwde cast icoon in onze app als ik vragen mag? Het is iets omslachtiger via de drie puntjes dunkt me (meer kliks, zoeken naar de optie), maar misschien krijg je er iets voor terug om het op die manier te doen (+ uniformiteit als alle websites dat zo doen over de jaren en wellicht maakt Google die functie in future prominenter, makkelijker te bereiken).

We zullen er naar kijken in ieder geval. 

Reputatie 7

TV Apps Team schreef:

Gebruik je die functie via de browser vaak @wjb ? 

Nee, sterker nog, ik gebruik vrijwel altijd de TV+ app op een tablet of de smart-TV app op een Chromecast Google TV om televisie te kijken op een plek waar geen TV ontvanger staat.

Casten van KPN TV doe ik dan eigenlijk ook nooit. Ik liep er toevallig tegenaan en dat was voor mij de reden om het toch maar even te melden. Mijn stelling is dat functionaliteit die aangeboden wordt ook moet werken en anders hoort hij niet aangeboden te worden.

Reageer