Beantwoord

Channel up/down werkt niet van Sony afstandsbediening TX900U via HDMI CEC

  • 17 April 2024
  • 3 reacties
  • 17 keer bekeken

Onlangs ben ik over gestapt op TV+. Deze is aangesloten op HDMI 1 op mijn Sony X94S. De soundbar is aangesloten HDMI 3 eARC van de tv. Op alle apparaten is CEC ingeschakeld en alles werkt en schakelt naar behoren.

Ik gebruik bij voorkeur de Sony afstandsbediening (TX900U) om alles te bedienen. Momenteel kan ik alle apparaten en functies hiermee bedienen. Echter de Channel Up-Down knop werkt niet op de TV+ box.

Heeft iemand misschien een oplossing hiervoor?

De kpn afstandsbediening gebruiken zie ik niet als oplossing, aangezien deze de Smart functies op mijn Sony niet kan bedienen. 

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 19 April 2024, 11:40

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Als ik het goed begrijp, heb je via CEC een groot deel van de werkzaamheden kunnen overzetten naar de Sony afstandsbediening. Maar het zappen lukt nog niet. Ik ben bang dat ik hier ook niet direct een oplossing voor heb. Het kan goed werken, maar met de afstandsbediening van de KPN TV+ Box werkt het natuurlijk het beste. 

Als ik het goed begrijp, heb je via CEC een groot deel van de werkzaamheden kunnen overzetten naar de Sony afstandsbediening. Maar het zappen lukt nog niet. Ik ben bang dat ik hier ook niet direct een oplossing voor heb. Het kan goed werken, maar met de afstandsbediening van de KPN TV+ Box werkt het natuurlijk het beste. 

Je begrijpt het inderdaad goed. Zappen lukt niet.

Helaas mis ik met de surfplank (letterlijk en figuurlijk) van de TV+ Box weer gewenste bediening op de Smart omgeving van mijn TV. 

Ik ben bang dat ik moet accepteren dat dit niet anders wordt. 

Reputatie 7
Badge +17

Dan zit er helaas niets anders op dan 2 afstandsbediening te blijven gebruiken.

Reageer