Beantwoord

Chromecast hapert tijdens het casten van itv app naar tv

  • 10 January 2019
  • 19 reacties
  • 12335 keer bekeken

Recent begonnen met proberen te casten van itv app (op ipad) naar tv.
Bij life uitzendingen hapert het beeld op de tv waarbij er regelmatig een draaiend wieltje, alsof er sprake is van een slechte internet verbinding.
Dit gebeurt niet bij het kijken op de ipad !
Wat verder vreemd is , dat het casten van opgenomen inhoud wel probleemloos gaat !

internet snelheid hier gemiddeld 40 mb

Iemand dezelfde ervaringen cq weet wat de oplossing is ?

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Marina_ 8 February 2019, 20:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @Greedy, Lastig dat je verbinding hapert tijdens het casten van de iTV app naar de tv. Gebeurt dit ook bij andere apps waarmee je kunt casten naar je tv? Of echt alleen met de iTV online app? Ik ben ook benieuwd hoe het gaat met het casten vanaf een andere apparaat zoals je mobiele telefoon. Wil je dit ook testen?
Reputatie 7
Ik ben ook benieuwd hoe het gaat met het casten vanaf een andere apparaat zoals je mobiele telefoon.
Dat zou geen enkele invloed mogen hebben immers de Chromecast communiceert zelfstandig met de servers om de content op te halen, daar is het mobiele apparaat helemaal niet bij betrokken. Je kunt op het mobiele apparaat de iTV app rustig verlaten of de iTV app echt stoppen en ja, zelfs het mobiele apparaat rustig uitzetten, die Chromecast gaat gewoon door met de gecaste film/uitzending.
Het gebeurt alleen met de ITV app en dan, vreemd genoeg alleen met live uitzendingen.
Zoals gezegd gaat het casten van opnames vanuit de ITV app wel goed !

Ook met mijn telefoon (Iphone 6s) hetzelfde probleem.

Ik heb het ook geprobeerd met de Canal Digitaal app en dat gaat zonder haperen (ook live uitzendingen dus)
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Greedy, Heb je de apps op je iPhone en iPad al eens verwijderd en opnieuw gedownload? Als dit niet helpt, ben ik benieuwd welke iPad je gebruikt en welke iOS versies er op je iPad en iPhone staat. Gebeurd dit met alle live uitzendingen of bepaalde live uitzendingen? Zo ja, welke?
Hi Marina

Heb zojuist de app op zowel de Iphone als op de Ipad opnieuw geinstalleerd maar helaas geen verbetering, nog steeds hetzelfde probleem.

Het doet zich voor bij alle live uitzendingen !

Het betreft hier een Iphone 6S en een Ipad Pro , beide (nu) met IOS 12.1.2.......
Reputatie 7
Meet eens de veldsterkte van jouw wifi op de plek van de Chromecast, dus echt achter de televisie.
Hoeveel dBm meet je?
de app geeft -54 dBm aan .....
Reputatie 7
de app geeft -54 dBm aan .....
Dat is voldoende.
Dan zou ik niet weten wat de oorzaak wel is.
Het heeft echter niets met jouw mobiele apparaat te maken immers die is niet betrokken in de communicatie tussen de Chromecast en de iTV server.
Hier precies hetzelfde probleem alleen helaas bij mij bij iedere zender. Ik heb een Chromecast 1. YouTube, Netflix werken super. iTV app casten bijna alleen maar bufferen. Continu dat groene balkje onderin dat ie probeert live beeld te geven. Op de telefoon totaal geen probleem met tv kijken, maar ‘t casten is op dit momenten een nutteloze functie. Zelfs als de chromecast letterlijk naast de experia box staat. Lijkt me een probleem van de app en niet de verbinding.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Hjdevries, zou je aan willen geven welk apparaat je gebruikt? (merk/versie) Dan zet ik dit door voor nader onderzoek. Ik kan tot nu toe geen oplossing bieden en wil dit bespreekbaar maken met mijn collega's van itvonline.
Hoi @Hjdevries, zou je aan willen geven welk apparaat je gebruikt? (merk/versie) Dan zet ik dit door voor nader onderzoek. Ik kan tot nu toe geen oplossing bieden en wil dit bespreekbaar maken met mijn collega's van itvonline.
Fijn dat je het intern wilt delen. Ik gebruik mijn iPhone SE met iOS 12.1.2 om te casten naar m’n chromecast v1. Ook met het casten vanaf mijn vriendin haar Samsung s7 hetzelfde probleem. Mvg HJ
Reputatie 7
Het maakt ook helemaal niets uit met wat voor een apparaat je cast immers dat apparaat speelt geen enkele rol in het ophalen en weergeven de stream. Die communicatie loopt tussen Chromecast en router. Je kunt het mobiele apparaat volledig uitzetten en nog zal die Chromecast vrolijk door gaan. Het mobiele apparaat is alleen nog maar een "afstandsbediening" voor de Chromecast.
Opnames kan ik overigens wel zonder problemen casten vanuit de ITV app.
Onze workaround met een Samsung telefoon is via Google home app het scherm van de telefoon te casten (mirroren) en dan op de KPN iTV app gewoon tv op te zetten. Het cast probleem zit m.i. gewoon volledig in de iTV app
Reputatie 7
Het cast probleem zit m.i. gewoon volledig in de iTV app
Maar waarom hebben wij dan helemaal geen probleem met casten?
Zowel met een Chromecast V1, V2 als een Android TV gaat bij ons het casten prima.

Het cast probleem zit m.i. gewoon volledig in de iTV appMaar waarom hebben wij dan helemaal geen probleem met casten?
Zowel met een Chromecast V1, V2 als een Android TV gaat bij ons het casten prima.

Dat is het grote raadsel waar ik graag een antwoord op had willen vinden.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Hjdevries en @wjb, De problemen rondom het casten met de iTV app heb ik gemeld bij mijn collega's van iTV. Ze zoeken een oplossing hiervoor, dus hoop dat ik jullie morgen/begin volgende week meer kan vertellen.
Reputatie 7
Badge +19
Zoals aangegeven zijn mijn collega's bezig met een oplossing. Mocht de mogelijke oplossing werken, dan komt deze mee in de eerstvolgende iTV app update van iOS. Wanneer deze uitkomt is nog niet helemaal duidelijk, maar we verwachten eind februari/ begin maart.
Reputatie 7
Maar als jouw collega's bezig zijn met een oplossing, dan is er dus blijkbaar een oorzaak bekend. Het zou best interessant zijn om de oorzaak dan eens te "in de groep te gooien" want ik zie die zo één twee drie niet.