Beantwoord

Code afstandsbediening voor Sharp Aquos TV

  • 16 February 2020
  • 46 reacties
  • 11569 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

46 reacties

Reputatie 7

Hallo @Heleen R, welkom op het forum :)

Op: KPN afstandsbediening instellen en koppelen vind je alle codes.

Beste Nadia,

tot mijn frustratie krijg ik steeds hetzelfde antwoord. Het koppelen met de sneltoets lukt gewoon niet. Ook mijn zoektocht naar andere manieren van koppelen levert niets op. morgen hoop ik tijd te hebben om de servicedesk te bellen, want ik wordt nu behoorlijk chagrijnig van de nieuwe afstandsbediening……..

Reputatie 7

Hallo @Heleen R, erg zuur dat het koppelen van de nieuwe afstandsbediening niet werkt. Is het inmiddels gelukt? 

nee het is niet gelukt om de servicedesk te bellen.

Reputatie 7

Hi Heleen, mocht je nog geen contact hebben gehad met onze klantenservice dan wil ik je wel helpen aan een nieuwe afstandsbediening. Zou je daarvoor je forumprofiel willen invullen? 

Beste Nadia, ik heb net een nieuwe afstandsbediening en dat is dus het probleem.

Reputatie 3
Badge

Beste Nadia, ik heb net een nieuwe afstandsbediening en dat is dus het probleem.


Heb je wel een infrarood ab bij je tv ? ik heb hier namelijk ook een Sharp staan en die werkt met blue tooth of zoiets

Reputatie 7

Mogelijk is de nieuwe afstandsbediening defect geraakt onderweg, of al bij productie. 

Welke afstandsbediening heb je precies ontvangen, Heleen? Op: KPN afstandsbediening instellen en koppelen zie je welke we nog uitgeven :) 

Heb een Sharp 40BL5EA (uitgebracht in 2020) gekocht ivm de afmetingen van een inbouwkast. Dit type TV is in Polen gemaakt. Heb lang zitten stoeien met ab van Sharp en de ab van KPN om die te koppelen.

Code 721 werkt.

Afstandbediening KPN:

Druk eerst op stop (vierkante blokje) tot het groene lampje tweemaal rood knippert.

Voer de code 721 in, het lampje knippert weer rood

Druk op de powerknop linksboven de Sharp TV gaat uit. Zet de TV weer aan en controleer of volume omhoog of omlaag werken.

 

Ook mijn afstandsbediening versie C3 is te koppelen met mijn Sharp 40BL5EA  ( AQUOS_TVE19A ) met code 721

 

Reputatie 7

Bedankt voor het delen, CeeWoe! :) Goed om te weten welke codes werken. Hier hebben andere klanten die een Sharp tv gebruiken ook iets aan :)

Ik heb een Sharp 55bj2 en tot nu toe geen succes gehad!

Wanneer ik input en OK ingedrukt houd knippert het rode lampje 2 keer en blijft vervolgens uit. Alle codes ondertussen geprobeerd..

Iemand ervaring? 

Hallo,

 

ik heb nog een oude TV nl een Sharp Aquos. De in de lijst genoemde codes werken niet (045 328 352)

ik heb sinds enkele weken kpn. Is er nog een andere code beschikbaar?


Probeer code 8 eens. 

Hier is een link om jouw afstandsbediening te koppelen; https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm

Ook ik krijg de KPN afstandsbediening niet werkend. Alle genoemde codes zijn reeds ingevoerd, helaas zonder resultaat. Het betreft een Sharp Aquos 40FG2EA TV. De KPN afstandsbediening is het model versie ‘C3’. Wie weet nu welke code hierbij ingevoerd zou moeten worden?

Hallo,

 

ik heb nog een oude TV nl een Sharp Aquos. De in de lijst genoemde codes werken niet (045 328 352)

ik heb sinds enkele weken kpn. Is er nog een andere code beschikbaar?


Probeer code 8 eens. 

Hier is een link om jouw afstandsbediening te koppelen; https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm

Ook ik krijg de KPN afstandsbediening niet werkend. Alle genoemde codes zijn reeds ingevoerd, helaas zonder resultaat. Het betreft een Sharp Aquos 40FG2EA TV. De KPN afstandsbediening is het model versie ‘C3’. Wie weet nu welke code hierbij ingevoerd zou moeten worden?

@PeterG   Heb jij misschien nog wat tips?  Sharp is toch een gerenommeerd merk. Dat zou moeten werken.  

@NEv01 

De C3 (foto 4) gaat niet werken met moderne tv's. Daar is de software in die afstandsbediening te oud voor. 

Je kan een nieuwe afstandsbediening aanvragen (foto 3). Daar zal het wel mee lukken. Gebruik dan deze PDF voor de procedure en code's. Gaat anders dan met de C3.

Of je blijft de C3 voor de ontvanger gebruiken en de Sharp afstandsbediening voor aan/uit en volume van je tv. En andere smart functies natuurlijk, want dat laatste gaat sowieso niet met de kpn afstandsbediening.

 

@NEv01 , zie reactie hierboven.

Super! Dankjewel @PeterG .  Weet je zo voldoende, @NEv01 

Ik heb net een nieuwe afstandsbediening besteld. Wanneer deze binnen komt gaan we het weer proberen en laat ik wel weten of het gelukt is.

Alvast bedankt voor deze tip!

Ook de nieuwe AB (type 3 van hierboven ontvangen) krijg ik niet aan de gang. Code 8 geprobeerd en ook de eerder genoemde 045, 328 en 352. Mijn Sharp TV reageert hier dus gewoon niet op.

Mijn trukendoos is leeg, @NEv01 :-( 

 

 @PeterG Jij nog ideeën?

 

Ik mis nog een code: 366. Die geprobeerd?

Anders: eerst resetten door rood en blauw ingedrukt te houden totdat rode led brandt. Daarna op OK drukken.

Wel juiste handeling gedaan voor de 3-cijferige codes? bronknop en ok-knop samen enkele seconden ingedrukt houden totdat rode led brandt. En dan de 3 cijfers rustig (!) intoetsen en vooral niet als een “razende roeland”, want dat is niet nodig.

Uitleg 3-cijferige codes PDF.

Handeling 1-cijferige snelcode. Houdt bronknop en de 8 (sharp) enkele seconden tegelijk ingedrukt totdat rode led gaat en blijft branden. Dan 1 x op de vooruitspoelknop drukken. Test aan/uit en volume voor de tv. Werken ze dan op OK drukken. Werken ze niet dan nogmaals de vooruitspoelknop en testen. Werken ze dan…..

Uitleg 1-cijferige code (site)

Lukt het dan nog niet dan werkt het gewoon niet met dat model van sharp. En dan zul je aan/uit en volume van de tv met diens eigen afstandsbediening moeten doen. Meer ondersteunt de kpn afstandsbediening trouwens toch niet met de tv. 

Voor het '’smart'’ gedeelte van de tv (die apps werken beter dan in een HD ontvanger van kpn) moet je toch de Sharp afstandsbediening gebruiken.