Vraag

D3 afstandsbediening instellen.

  • 2 December 2020
  • 10 reacties
  • 123 keer bekeken

De koppeling met mijn LG tv was ineens weg. Met de stopknop op de normale manier van koppelen alle codes geprobeerd. Geen succes. Voor instellen van de afstandsbediening wordt je naar het oude menu gestuurd. In het nieuwe menu is er geen link instellingen/afstandsbediening. En nu? Met alle menu vernieuwingen vindt ik het er niet op vooruit gaan. Het nieuwe menu is omslachtig en zeer traag. Met opfrissen is de snelheid even redelijk maar na gemiddeld ruim een week weer even traag. Zelfs uit het menu gaan duurt dan meer dan 6 seconden. Zeer irritant. Van mij mag het oude menu terug.. Mvg., Rob.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom hier @robjeduc! Welke codes heb je gebruikt en hoe heb je de afstandsbediening proberen in te stellen? Welk stappenplan heb je gevolgd?

Hallo Lisa, eerst geprobeerd met de stopknop indrukken tot rood knipperlicht, daarna code ingetoetst en daarna aan/uit knop. Hierna hetzelfde met de menuknop. Alle volgende codes geprobeerd: 633, 9163, 9164, 638, 502, 486, 641,637, 463, 9209, 9166, 9160, 833, 678, 642, 629, 602, 483, 481 en 424. Verder heb ik frisse start uitgevoerd om de gids sneller te laten reageren. Dit helpt voor ruim een week. Daarna vertraagt het weer. Het oproepen van bijvoorbeeld de gids duurt ruim 6 seconden. Om alle gegevens op te halen is dit nog engzinszins te begrijpen, alhoewel na een frisse start dit in 2 á 3 seconden lukt. Wat ik niet begrijp, als ik uit de gids ga duurt dit dan ook ruim 6 lange en irritante seconden. Er hoeven geen gegevens te worden opgehaald dus waarom moet dit zo lang duren. Voorgaand probleem speelt pas sinds het onnodige nieuwe menu. Het in en uitschakelen en volume regelen van de LG tv speelt opeens sinds een paar dagen.

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @robjeduc 

 

Ik mis code 630 in je rijtje, heb je die al geprobeerd?

Als die ook niet werkt, wat is het typenummer van die LG TV?

Code 630 had ik ook geprobeerd alleen in het rijtje vergeten te vermelden. De tv is van het type LG 42LV5500. De afstandsbediening heeft jarenlang goed gefunctioneerd maar was voor de tv een paar dagen geleden ineens onbruikbaar.

Misschien handig, de tv is van 20-07-2011 en is nog steeds prima.

Reputatie 7
Badge +18

Volgens deze webpagina met de koppel instellingen zou het 1 van deze 2 codes moeten zijn voor een D3 AB en een LG 42LV5500:

Voer één van de onderstaande tv-codes in met de afstandsbediening.

  • 633
  • 9164
Zou die nogmaals kunnen proberen.
Je afstandsbediening werkt verder nog wel goed voor de TV-ontvanger?
Zo niet dan kan je hier een nieuwe aanvragen.

Ik heb beide codes op genoemde twee manieren nog eens geprobeerd, geen succes. Verder werkt de afstandsbediening goed in combinatie met de tv ontvanger.

Reputatie 7
Badge +18

Je normale LG AB werkt neem ik aan nog wel, dan zou ik een nieuwe KPN AB aanvragen om te kijken of het daarmee wel lukt.

Of iemand op het forum anders moet nog een beter idee hebben om deze weer te koppelen.

 

De LG AB werkt wel. Ik zal een nieuwe AB aanvragen. Dank voor de moeite.

Reputatie 7
Badge +17

Ik vermoed dat een nieuwe aanvragen inderdaad de beste optie is! Laat je het weten als we je ergens bij kunnen helpen? Succes:blush: