Vraag

De verbinding tussen mijn KPN TV+ box en de afstandsbediening valt steeds weg

  • 23 November 2023
  • 4 reacties
  • 83 keer bekeken

Ik heb een nieuw abonnement met KPN TV+. Na een paar dagen merkte ik op dat als ik naar langer durende programma's kijk ik steeds de melding krijg dat de verbinding tussen de box en de afstandsbediening niet meer werkt. Aangezien de box en de afstandsbediening op slecht 2,5 meter in een rechte lijn tegenover elkaar liggen is dat zeer raar. Als ik de afstandsbediening op pak en beweeg + op de ok knop druk maakt hij weer een tijdje verbinding maar niet voor lang. Ik heb al diverse keren gereset en opnieuw ingesteld en ook al een nieuwe afstandsbediening ontvangen maar het probleem blijft. Ik ben bovendien beta tester geweest tijdens een eerder abonnement en toen heb ik geen problemen ervaren met verder dezelfde apparatuur in de woning.


4 reacties

Reputatie 7
Badge +20

De ab van de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) werkt op infrarood.

Dus hij hoeft de DIW7022 niet te zien (mag zelfs in de kast zitten).

Heb je de batterijen al vervangen?

Op 2,5 meter moet hij gewoon perfect werken.

Bel anders gratis 0800-0402 en vraag om een nieuwe AB. 

Ik heb via KPN al een nieuwe afstandsbediening ontvangen, maar het probleem blijft. Op de tv+ box geeft hij aan dat er een bluetooth verbinding is, hoe zit dat dan? en is er geen bluetooth afstandsbediening hiervoor?

 

Reputatie 7
Badge +20

@kan ik uitbreiden naar 4k 

De ab voor de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) is een bleutooth ab.

Een nieuwe moet je dus opnieuw koppelen.

Zie ook hier.

 

Wat je ook kan proberen:

  1. Houd de toets kpn (rechtsoven) ingedrukt en wacht totdat je een popup scherm krijgt. Kies daarna voor opnieuw opstarten en laat hem opstarten.
  2. Anders verwijder de ab in de DIW7022 en koppel hem daarna opnieuw.

 

 

Dank je maar dat zijn stappen die allemaal al meerdere keren zijn uitgevoerd. Op een andere plaats van het forum las ik dat het regelmatig voorkomt dat de storing veroorzaakt wordt door hardware in de box. Daarnaast zijn er in mijn familie 3 personen die al zo'n box hebben en ik ben de enige met het probleem.

 

Reageer